Új stratégiával tértek vissza a vevők a kényszerű zárás után

forrás: Prím Online, 2021. május 7. 12:30

A műszaki boltok látogatottsága már közelíti a boltzár előtti időszakét. Feltöltött raktárkészlettel várta a cég a látogatókat. A boltok újranyitása óta a vásárlók úgy járnak műszaki cikket vásárolni, mint élelmiszert.

Egy hónappal a műszaki áruházak újranyitását követően a MediaMarkt beszámolója szerint nyitvatartási időben egyenletesen eloszlanak a vevők, hosszú sorállást nem tapasztaltak az áruházvezetők sehol az országban. Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezető igazgatója szerint a nyitás után némileg átalakultak az emberek vásárlási szokásai: a vásárlási listájukat és a boltlátogatás hosszát is tudatosabban tervezik meg, ennek eredményeként kevesebb időt töltenek az eladótérben. „Egyre többen a webáruházi felületen található műszaki információkat felhasználva, előre állítják össze a vásárlási listát – foglalja össze Szilágyi Gábor -, ami korábban élelmiszervásárláskor volt inkább jellemző. Az áruházba érve kézbe veszik, megvizsgálják a termékeket és végül – ahogy a vevőkkel folytatott beszélgetésekből számunkra kiderült – utolsó lépésként „beleképzelik” azt az otthonukba. Így jelentősen felgyorsul a vásárlás folyamata.”

 

A szakember szerint egyelőre nagyobb az online forgalom súlya áprilisban, mint a márciusi boltzár előtt volt. A webáruházban 40% feletti forgalmi növekedést regisztráltak az év elejétől a bezárásig, majd onnantól hirtelen megduplázódott a növekedés üteme a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. Vagyis a zárás alatt teljesen a netre terelődött forgalom egy része ugyan visszatért a fizikai üzletekbe - a fizikai áruházak forgalma már csak hajszálnyira tér el a boltzár előtti időszakétól -, de az online kereskedés még így is tartja a 15%-os növekedési ütemet. 

 

A MediaMarktban az ilyenkor szokásos árucikkek iránt mutatkozik a legnagyobb érdeklődés. A legnagyobb forgalmat a műszaki cikkek közül a televíziók, telefonok, mosógépek, hűtők, notebook-ok és okosórák hozták, illetve még a vezetéknélküli állóporszívók rendkívül népszerűek. Szilágyi szerint ezek a könnyebb kezelhetőségüknek köszönhetően lettek most nagyon divatosak, a vásárlásuk során a legfontosabb szempontok közé tartozik a kialakítás mellett, hogy rendelkezik-e motorizált fejjel, illetve mekkora szívóerővel és szívóhatással bír a készülék. Darabszám tekintetében pedig a konyhai kisgépekből, szépségápolási termékekből és a fejhallgatókból fogyott a legtöbb az elmúlt napokban.

Kulcsszavak: MediaMarkt

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01