Itt az egészségügyi kommunikáció új formája
Egy olyan komplex, magyar egészségügyi digitális mérőeszköz és felhőalapú applikáció került kifejlesztésre, amely segítségével lehetővé válik a népbetegségek hatékonyabb kiszűrése, valamint a betegút szervezés új formája. Az INNObyte Informatikai Zrt. digitális asszisztensének köszönhetően olyan felhasználók is képesek lesznek otthonukból „távleletet” küldeni kezelőorvosuknak, akik helyzetüknél vagy életkoruknál fogva kevéssé tudnak okoseszközöket használni. A fejlesztést a Széchenyi 2020 program keretében a GINOP-2.1.2-8.1.4-16 támogatási konstrukció segítette, teljes költségvetése 347,3 millió forint, melyből 121,6 millió forint a támogatás.
A 2021. május 12-én lezárult fejlesztés eredményeként a felhőalapú alkalmazás tárolja a páciens adatait, egészségügyi paramétereit, orvosainak elérhetőségét, és egy titkosított, standard interface-en keresztül továbbítja a „távleletet” a központi adattárba, illetve igény szerint a kezelő orvosnak vagy a megadott hozzátartozóknak. Az applikáció az utolsó mérések adatait okoseszközön is tárolja, és a beérkező adatokat összeveti az ügyfél jellemző paramétereivel, erről visszajelzést ad és a beállított egészségügyi határértékek függvényében további vizsgálatok elvégzésére is javaslatot tesz.
Az eszköz kezelését megkönnyíti az is, hogy kifejlesztésre került egy egészségügyi asszisztens is, amely támogatja a szóbeli utasítások megértését, illetve a képernyőn megjelenő szövegek, adatok felolvasását, így segíti az okoseszközök használatában nehézségekkel küzdő felhasználókat.
Ez az első integrált mérőeszköz a piacon, amely több egészségügyi paramétert megbízható módon képes mérni, az eredményeket képes digitalizálni, egyúttal a digitális adatokat összevetni, lehetővé teszi a felhasználók számára az egységes egészségügyi állapotkép kialakítását és magyar nyelven kommunikál az ügyféllel.
A beruházásnak köszönhetően a vállalat 30 darab munkahelyet tudott megőrizni.
Kapcsolódó cikkek
- Zsebben hordozható EKG a szívritmuszavarok észlelésére
- Online térkép és közösségi alkalmazás egyben
- Hamarosan a bankok működését is segítheti az Ecomate app
- Applikációval segítik az egészségügyi dolgozókat
- Így kaphatunk azonnal orvosi és pszichológiai segítséget
- Magyar nyelvű app vált elérhetővé a beszédzavarral küzdő gyerekek és felnőttek számára
- Díjnyertes új játékokkal és nyereményekkel hangol karácsonyra a Huawei AppGallery
- Egészségügyi konzultáció akár percek alatt
- Véget vet az irodai időpazarlásnak egy új magyar applikáció
- Új magyar alkalmazás lépett a streaming-világpiacra
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.