Vanda már chatelni is tud
A Telekom ügyfelei már megszokhatták, hogy évek óta Vanda, a virtuális asszisztens fogadja hívásaikat a 1414-es ügyfélszolgálati telefonszámon. 2018 nyara óta már minden beérkező hívást a mesterséges intelligencia alapú, magyarul beszélő Vanda fogad, kiváltva ezzel a hagyományos nyomógombos menürendszert, az IVR-t (Interactive Voice Response).
Vanda képes értelmezni az élőszóban elhangzott magyar beszédet, képes megérteni az ügyfél szándékát, és a lehető legyorsabban ahhoz a szakértőhöz kapcsolni a hívást, aki kompetensen segíteni tud a megoldásban. Emellett a jól automatizálható és gyakran előforduló, rutinszerű feladatokat el is végzi, szakértő munkatársak bevonása nélkül.
A már ismert Vanda virtuális asszisztens most már chat formájában, a Telekom weboldalába beépülve (például itt) segíti az ügyfelek eligazodását a Telekom termékei és szolgáltatásai között. A chat beszélgetés indítása után az ügyfelek a kérdésüket magyarul, szabad szöveges formában írhatják le, amit Vanda képes értelmezni, majd akár az abból következő feladatot is elintézi saját maga. Hasonlóan a már hang alapon megszokott megoldáshoz, amennyiben nem tudja értelmezni vagy megoldani a hozzá forduló kérdését, automatikusan ügyintézőt von be a chat beszélgetésbe. Vanda az általános információadás mellett olyan ügyekben tud segítséget nyújtani, mint például a műszaki hibakezelés, mobilinternet bővítő csomagok megrendelése, információadás megrendelésekről, egyenleglekérdezés, PUK kód lekérdezés. A Vanda chatbot további nagy előnye, hogy 0-24 órában rendelkezésre áll, nem szükséges ügyfélszolgálatos munkatársra várnia az ügyfélnek.
Vanda a mesterséges intelligenciára támaszkodva képes az ügyfél szabad szöveges igényét, problémaleírását értelmezni, erre a feladatára induláskor 20 ezer tanító mondat segítségével lett felkészítve, de már készül számára egy 70 ezer mondatot tartalmazó frissítés.
Szabó Melinda, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettes elmondta: „Folyamatosan fejlesztjük online ügyfélszolgálati csatornáinkat annak érdekében, hogy ügyfeleink minél gyorsabban és kényelmesebben intézhessék ügyeiket, a pandémia alatt pedig a biztonság is jelentős tényezővé vált. Vanda nemcsak az ügyfeleknek spórol időt azzal, hogy segítségével a nap 24 órájában tudnak ügyet intézni várakozás nélkül, de az ügyfélszolgálatos kollégáknak is lehetőséget ad arra, hogy a rutinfeladatok végzése helyett szakértői, tanácsadói szerepben tudjanak az ügyfeleknek valódi, értékes segítséget nyújtani.”
2021 első negyedévében a Vanda virtuális asszisztens már közel 24 ezer ügyet intézett el teljeskörűen chat beszélgetés formájában. A megoldást támogató fejlesztői csapat a T-Systems-szel közösen folyamatosan vizsgálja az ügyfelek visszajelzéseit, és dolgozik Vanda „tanításán” annak érdekében, hogy minél eredményesebben tudja értelmezni és kezelni a hozzá forduló ügyfelek ügyeit. A fejlesztések eredményeképpen, a tervek szerint kora nyáron, Vanda virtuális asszisztens már a Telekom HU facebook Messenger felületén, illetve a Telekom mobilalkalmazásban is elérhető lesz.
Kapcsolódó cikkek
- Mesterséges intelligenciával és adatelemzéssel küzdenek az erdőirtás ellen
- Közel 400 millió forintos bevétellel zárta a tavalyi évet a SentiOne
- Az SAP chatbotja segíti a Fővárosi Vízművek ügyfélszolgálatát
- Kárrendezés a technológia uralta jövőben
- 5 ok, amiért a szoftverrobotok egyre népszerűbbek
- Ezek a trendek határozzák meg a logisztika jövőjét
- A Telekom a legnagyobb online forgalmat bonyolító mobil- és tablet értékesítő hazánkban
- A mesterséges intelligencia már a pénzügyeinket is támogatja
- Húsvéti tanácsokkal is segít az ÉletMentő applikáció chatbot funkciója
- A világ leggyorsabb, MI-kutatásokhoz használható hardvere segíti a SZTAKI kutatásait
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.