TikTokon kampányol az online bántalmazás ellen az UNICEF Magyarország
Kampányt indít az UNICEF Magyarország az online bántalmazás visszaszorítása érdekében. Az Együtt a sértő hangok ellen címet viselő innovatív program időzítése nem véletlen: a cyberbullying elleni világnapon, június 18-án indult kampány aktualitását adja az is, hogy nemzetközi becslések alapján az elmúlt hónapokban akár 70%-kal is nőhetett az online bántalmazási esetek száma. Ahogyan a járvány nyomán az élet egyre több területén az online térre tolódott a hangsúly, úgy vált egyre több gyerek a cyberbullying áldozatává.
A Z-generáció tagjait elérő és bevonó kampánnyal az UNICEF Magyarország egy számára új felületen, a TikTokon mutatkozik be. Az Együtt a sértő hangok ellen kampány arca és hangja B. Nagy Réka énekesnő, aki Valahol című számát is felajánlotta a cél érdekében. A formabontó kezdeményezésben több, a TikTokon ismert fiatal netes sztár vállalt szerepet, hiszen ők tudják a leghitelesebben megszólítani saját kortársaikat. A kampányvideóban saját koreográfiával szereplő Whisperton és más TikTok-influenszerek arra kérik követőiket, hogy ők is lépjenek fel a netes bántalmazás ellen.
A rendhagyó kampányt kifejlesztő feat. ügynökség egy kreatív hangsávot dolgozott ki, amelynek felhasználásával bárki elkészítheti saját, glow up felépítésű TikTok-videóját. Az @unicefhungary TikTok csatornáján elérhető hangsávban a kezdetben hallható, a közösségi médiában legjellemzőbben előforduló bántó megjegyzések, sértő hangok helyét egy lendületes, erőt adó dal veszi át. Így a kampányhoz csatlakozó fiatalok egy hirtelen váltással érzékeltetni tudnak két különböző lelkiállapotot: a bántalmazott, majd a bullying ellen fellépő, segítséget kérő vagy nyújtó érzelmeit, hangulatát. A kampány kreatív, inspiráló módon mutatja meg: a bántó kommentek ellen együtt felléphetünk, és mindig van hová fordulnunk segítségért.
„A cyberbullyingot a lehető legkomolyabban kell vennünk, hiszen a kortárs bántalmazás jelentős része online csatornákon történik, és a legtöbb fiatal teljesen védtelen az ilyen bántások ellen, amelyek súlyos károkat okoznak az életükben. A fiatalok körében népszerű platformot választottunk, így közvetlenül érhetjük el őket a kedvenc influenszereik segítségével. Nem mellesleg a TikTokon is rengeteg bántalmazás történik, így jelen kell lennünk, ha fel akarjuk venni a harcot a jelenséggel” – mondta el Szlankó Viola, az UNICEF Magyarország gyermekvédelmi vezetője.
A kampány nemcsak az online bántalmazás jelenségére hívja fel a figyelmet, hanem arra is, mennyire fontos a segítségkérés. Barátok, családtagok, pedagógusok egyaránt képesek támogatni az áldozatokat. A kampány célja az UNICEF HelpApp applikációjának népszerűsítése is, amely a közelmúltban újult meg. Az ingyenes app segítségével a fiatalok válaszokat kaphatnak az online és offline bántalmazással kapcsolatos kérdéseikre, azonnali segítséget kérhetnek, és megtanulhatják a helyzetek kezelésének erőszakmentes módját is.
„Ez a kampány, amely a fiatalokat a számukra releváns felületeken szólítja meg, egy integrált program része. Cyberbullying elleni programunk következő szakaszában a szülőket és a pedagógusokat is szeretnénk elérni. A bántalmazás jelei nem mindig egyértelműek, mint ahogyan az sem, hogy mit tehetünk ilyenkor magunkért, egymásért. Az UNICEF Magyarország egész évben kiemelt figyelmet fordít a gyerekek és fiatalok mentális egészségének megőrzésére, hiszen a pandémia árnyékában és a bántalmazások elszaporodásával komoly veszély fenyegeti ezt a korosztályt” – mondta Mészáros Antónia, az UNICEF Magyarország ügyvezetője.
A kampány támogatója a Magyar Suzuki Zrt.
„A Magyar Suzuki minden nap tesz azért, hogy biztonságban lehessünk az utakon. A gyártás során és az elkészült autók szempontjából is első számunkra a biztonság. Mindemellett úgy gondoljuk, hogy a felelős viselkedés a legjobb biztonsági öv az élet minden területén. Ennek a magatartásnak a kialakulása pedig nemcsak az utakon, hanem otthon, illetve egyre inkább az online térben kezdődik. A legtöbb veszélyforrás tudatos hozzáállással megelőzhető. Ezért támogatjuk immár második éve az UNICEF gyermekbántalmazás elleni kampányát” – indokolta Bonnár-Csonka Zsuzsanna vállalati kommunikációs vezető a Magyar Suzuki kiállását az ügy mellett.
Kapcsolódó cikkek
- Mobillal a gyermekbántalmazások ellen
- Az internetes zaklatások ötöde a közösségi médiában történik
- Tudatos tartalomkészítéssel- és fogyasztással a zaklatás ellen
- Már gyermekeink internetes zaklatására is köthetünk biztosítást
- UNICEF útmutató gyerekeknek és szülőknek
- UNICEF Magyarország HelpApp – Azonnali segítség telefonnal
- Kutatás: előbb posztolunk temetésről, mint a hálószobából
- Netes zaklatás elleni programot indít az UNICEF Magyarország
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Élje át a "Yes" Moment Élményt az electronica-n
Jubileumi évében, november 12-15. között a világ vezető elektronikai szakvásárán minden a „Minden elektromos társadalom” körül forog – ideális helyszín a Conrad Sourcing Platform lehetőségeinek megismerésére! A Conrad Electronic beszerzési platformként személyre szabott digitális megoldásokat kínál üzleti ügyfeleinek, hogy még hatékonyabbá tegye a beszerzést. Különösen, ha rövid időn belül nem tervezett műszaki igények fedezéséről van szó.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.