cyberbullying kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: cyberbullying
Mást bántani nem menő címmel jelent meg az NMHH új kiadványa
Mi az? Nem kötődik helyszínhez, gyorsabban terjed, mint a pletyka, minden hatodik tizenéves elszenvedője, de bármelyik gyermek érintettje lehet. A kérdésre választ ad a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legújabb kiadványa: a „Cyberbullying – Mást bántani nem menő”. Kutatások szerint minden hatodik 15–16 éves gyereknek volt már része online bántalmazásban, ezért kiemelten fontos a cyberbullying kérdéskörével foglalkozni.
1,5 millió megtekintést ért el két hét alatt az UNICEF Magyarország kampánya
Hatalmas érdeklődés övezi a fiatalok körében az UNICEF Magyarország cyberbullying elleni új kampányát. A szervezet június 18-án, az online bántalmazás elleni világnapon indította el kezdeményezését a TikTokon. Az azóta eltelt napokban a #sértőhangok megjelöléssel ellátott videós tartalmak több, mint 1.5 millió megtekintést eredményeztek, 400 felé közelít a hangsáv használatával született videók száma és több, mint 5,700 TikTok felhasználó kezdte már el követni a világnapra létrehozott @unicefhungary profilt.
A közösségi média bántó hangjai ellen lépett fel a Samsung
A vállalat az internetes zaklatás elleni világnapon (#StopCyberbullyingDay) tavaly a tudatos okostelefonhasználatra buzdította a felhasználókat, idén pedig arra kérte őket, hogy közösen „némítsák el” a gyűlölet hangjait, és összefogva jobb irányba vigyük el az interneten zajló kommunikációt. A cyberbullying elleni harcban a felhasználók is részt vehetnek, és a #KedvesetVagyCsendet és a #OkosTelefonOkosHasználat hashtagek használatával példát mutathatnak másoknak.
TikTokon kampányol az online bántalmazás ellen az UNICEF Magyarország
Kampányt indít az UNICEF Magyarország az online bántalmazás visszaszorítása érdekében. Az Együtt a sértő hangok ellen címet viselő innovatív program időzítése nem véletlen: a cyberbullying elleni világnapon, június 18-án indult kampány aktualitását adja az is, hogy nemzetközi becslések alapján az elmúlt hónapokban akár 70%-kal is nőhetett az online bántalmazási esetek száma. Ahogyan a járvány nyomán az élet egyre több területén az online térre tolódott a hangsúly, úgy vált egyre több gyerek a cyberbullying áldozatává.
Az internetes zaklatások ötöde a közösségi médiában történik
A cyberbullying, azaz az internetes zaklatás az egyik legalattomosabb civilizációs jelenség: míg a támadók arctalanságba burkolózva okozhatnak életre szóló lelki sérüléseket, a fiatalkorú áldozatok mindössze tizede mer beszélni az őt ért sérelmekről. De vajon milyen jelei lehetnek annak, hogy a gyermeket online zaklatás érte, hogyan támogathatjuk a gyógyulásban és a védekezésben? Pszichológus szakértővel kerestük a válaszokat.
Tudatos tartalomkészítéssel- és fogyasztással a zaklatás ellen
Az emberek szinte életkortól függetlenül használják az okostelefonokat és a közösségi oldalakat, amelyek akár ártalmasak is lehetnek, legfőképpen a Z generáció tagjaira. Az internetes zaklatás elleni világnapon (#StopCyberbullyingDay) a Samsung #OkosTelefonOkosHasználat powered by Galaxy Z Flip akciójával állt ki a cyberbullying ellen és elkötelezett a felelős tartalomfogyasztás és -előállítás mellett. A vállalat Európában és globálisan is több kezdeményezéssel hívja fel a figyelmet a technológiai megoldások tudatos használatára.
Már gyermekeink internetes zaklatására is köthetünk biztosítást
Az elmúlt években számos kutatás mutatott rá, hogy az internetes zaklatás egyre több fiatalt érint – hazánkban minden harmadik gyerek megtapasztalja az online bántalmazás valamely formáját. A koronavírus miatt fennálló veszélyhelyzetben ez még több gyermeket érint, hiszen a közoktatásban tanulók a korábbinál sokkal több időt töltenek az online felületeken.
Kutatás: előbb posztolunk temetésről, mint a hálószobából
Az erőszakos és a szexuális tartalmak nyilvános megosztásától irtóznak a legjobban a magyar okostelefon-felhasználók - derült ki a Huawei Technologies Hungary legújabb kutatásából.
Cikkgyűjtő
További híreink
Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!
Meghosszabbítja a jelentkezési határidőt ’Az Év Honlapja’ pályázat, amely évről évre megmutatja a hazai digitális világ legjobbjait! A pályázat új nevezési határideje: 2024. december 15. éjfél! Még van lehetőség a vállalatok és kreatív ügynökségek számára, illetve mindazoknak, akik friss projektjeiket és egész éves munkájuk termését meg szeretnék mutatni a közönségnek és a zsűrinek.
Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!
’Az Év Honlapja’ verseny izgalmas lehetőséget kínál mindazok számára, akik az elmúlt időszakban új honlapokat, applikációkat, digitális- és technológiai megoldásokat hoztak létre!
Az idei pályázat 2024. november 15-ig várja a nevezéseket. Itt az idő, hogy a TE projekted is a digitális világ reflektorfényébe kerüljön!