A közösségi média bántó hangjai ellen lépett fel a Samsung
A vállalat az internetes zaklatás elleni világnapon (#StopCyberbullyingDay) tavaly a tudatos okostelefonhasználatra buzdította a felhasználókat, idén pedig arra kérte őket, hogy közösen „némítsák el” a gyűlölet hangjait, és összefogva jobb irányba vigyük el az interneten zajló kommunikációt. A cyberbullying elleni harcban a felhasználók is részt vehetnek, és a #KedvesetVagyCsendet és a #OkosTelefonOkosHasználat hashtagek használatával példát mutathatnak másoknak.
A Samsung 2018-as hazai kutatása alapján a fiatalok életében elengedhetetlen szerepet tölt be az okostelefonjuk és az online térben töltött minőségi idő*. Ezt azonban számos esetben beárnyékolja az online zaklatás, amely a vállalat szakmai partnere, a Mélylevegő Projekt szakértői szerint minden harmadik magyar fiatalt is érint. A Samsung elkötelezett a felelős és etikus online viselkedés mellett, ezért indította el a #KedvesetVagyCsendet akcióját, amelynek célja, hogy elnémítsa a támadó, zaklató hangokat a magyar közösségi médiában.
Június 18-án délelőtt több hazai TikTokker tett közzé videókat néma hangsávval és Instagram felhasználó véleményvezérek is posztoltak a témában, hogy ezzel is felhívják a figyelmet az internetes zaklatás elleni harc fontosságára. A cyberbullying elleni világnapon a Samsung és a márkanagykövetek egy olyan problémáról kezdeményeztek párbeszédet, amelyet nagyon gyakran elbagatellizálnak, és ezért a zaklatás elszenvedői magányosnak, tehetetlennek érezhetik magukat. A jelenség hátteréről a Mélylevegő Projekt csapata osztott meg részleteket a kezdeményezés weboldalán, akik több mint egy éve foglalkoznak tudományos alapossággal mentális és társadalmi problémákkal. A pszichológusok által indított oldal a mentális zavarok megbélyegzése ellen küzd és nyújt mindennapi segítséget a követőinek.
A szakemberek szerint a cyberbullying olyan ismétlődő zaklatás, amely megvalósulhat kommentek, posztok vagy üzenetek formájában és súlyos hatással lehet az önértékelésre és az általános mentális egészségre. A zaklatás hátterében nem megfelelően kezelt stressz, önértékelési problémák vagy népszerűségre való törekvés is állhat. Másokon, az online térben levezetni a feszültséget azonban nagyon veszélyes lehet. A megosztott sértések gyorsan terjedhetnek, ez a védtelenség és megalázottság érzését keltheti az áldozatokban. A zaklatás rendkívüli stresszt okozhat, az áldozat elveszítheti az irányítást életvitele fölött, a belső feszültség pedig élettani problémákhoz, betegséghez, fizikai tünetekhez is vezethet. Sokan magukba fojtják a problémákat és attól félnek, csak rosszabb lesz, ha elmondják másoknak, ezzel pedig még tovább nehezítik a megoldást.
A #KedvesetVagyCsendet kezdeményezéshez létrehozott weboldal megmutatja, hogy mennyivel jobb hely lenne az internet, ha bántó kommentek helyett kedves visszajelzéseket kapnánk, mégpedig úgy, hogy a komment „generátor” kedves szavakká alakítja a beírt rosszindulatú hozzászólásokat, amikkel a felhasználók korábban már találkoztak. A résztvevők minden zaklató szó helyett pozitív, bíztató üzeneteket kapnak, amelyek megerősítik őket abban, hogy értékesek, szeretik őket és bármire képesek, ha elszánják magukat. A zaklató üzenetek átalakításával az oldalon hallható zajos hangsáv, amely a bántalmazó hangokat jelképezi, folyamatosan elhalkul.
„Magyarországon tavaly szólaltunk fel először az online zaklatás ellen a #StopCyberbullyingDay alkalmából. Fontosnak tartjuk, hogy idén se maradjunk csöndben, és ezzel elnémítsuk és megálljt parancsoljunk a bántalmazó üzeneteknek – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – A #KedvesetVagyCsendet akcióval szeretnénk üzenni és segíteni a cyberbullying elleni harcot azzal, hogy a bántó szavakat elcsendesítjük és így a közösségi médiás platformok biztonságosabbak lehetnek mindannyiunknak.”
Június 18-án, pénteken a Samsung és az akció résztvevői a fiatalok körében legnépszerűbb közösségi felületeket halkították el, ezzel minden olyan felhasználónak szeretnének alternatívát kínálni, akit ért már online zaklatás, arra bíztatva őket, hogy mindenképpen tegyék meg a szükséges lépéseket a saját lelki egészségük érdekében. Ezt megtehetik a zaklató tiltásával, törlésével a közösségi oldalakon, bármikor kérhetnek segítséget barátaiktól vagy a családjuktól, de szakemberhez is fordulhatnak vagy hívhatják a Kék Vonal számát. Sértő tartalmak esetén fordulhatnak a közösségi média felületek moderátoraihoz, bejelentést tehetnek a hírközlési hatóságnál, ha pedig veszélyben érzik magukat, a sürgősségi szervekhez.
A Samsung internetes zaklatás elleni kezdeményezése elérhető a www.okostelefonokoshasznalat.hu weboldalon, ahol a felhasználók segíthetnek elcsendesíteni a gyűlölet hangjait.
_____________
* Samsung Electronics: A magyarok mobilhasználati szokásai c. felmérés, 2018
Kapcsolódó cikkek
- A SmartThings rendszeren keresztül is irányíthatók a csatlakoztatott Galaxy okoseszközök
- TikTokon kampányol az online bántalmazás ellen az UNICEF Magyarország
- Az EdisonKids és a Samsung közös kihívásán a jövőformáló kezdeményezéseké volt a főszerep
- VDE minősítést kaptak a Samsung Neo QLED televíziói
- Új modellekkel bővül a Samsung Smart Monitor kínálata
- Tovább bővül a Samsung 5G készülékkínálata
- Bemutatkoztak a legújabb Samsung Galaxy Tabok
- Különleges formatervezési megoldásokkal készül a Samsung The Premiere projektora
- Az éles szemű játékosok tévét nyerhetnek a Samsung legújabb kampányában
- A Samsung Bespoke készülékeiből épül fel a jövő konyhája
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.