A Siemens Mobility 3,4 milliárd dollár értékben szerződött egy amerikai vasúttársasággal
A bajor gazdasági miniszter és közlekedési miniszter támogatják a Siemens Mobility GmbH által kifejlesztett hidrogénhajtású vonat Bajorországban történő tesztelését. A két kocsiból álló vonatot többek között az Augsburg - Füssen vonalon fogják tesztelni 2023 közepétől kezdve. A Bayerische Regiobahn (BRB) vasúti hálózatán végzendő próbaüzemet 30 hónapra tervezik. Ez idő alatt a hidrogénhajtású vonat Augsburgban fog állomásozni.
Ennek érdekében hétfőn Hubert Aiwanger gazdasági miniszter, Kerstin Schreyer közlekedési miniszter és a Siemens Mobility és a Bayersiche Regiobahn (BRB) magas rangú képviselői egyetértési megállapodást írtak alá.
Hubert Aiwanger bajor gazdasági miniszter örömmel fogadja a fejlesztési partnerséget. „Ez a vonat Bajorország hidrogénstratégiájának újabb fontos komponense. A minisztérium támogatja a hidrogéntechnológia terén történő kutatást, fejlesztést és alkalmazásokat. Partnereinkkel együtt azért veszünk részt ebben a vasúti projektben, mert meggyőződésünk, hogy a hidrogéntechnológia jelentősen hozzá fog járulni a közlekedés dekarbonizálásához. Bajorországban be fogjuk bizonyítani, hogy az üzlet és a klímavédelem összeegyeztethetők a zöld hidrogénnel.
Kerstin Schreyer, bajor lakásügyi, építési és közlekedési miniszter így fogalmazott: „A Bajor Szabadállam ambiciózus klímacélokat tűz ki maga elé, és világos klímavédelmi stratégiát kíván megvalósítani a közlekedési ágazatban. Ebben kiemelt szerepet játszanak az innovatív technológiák és a zöld hidrogén. Az elektromosság közvetlen felhasználása mellett a hidrogén rugalmas alkalmazások széles körében használható, így a vasúti szállítási ágazat a jövőben teljes mértékben átállítható lesz a megújuló energiákra. Örömmel tölt el, hogy a projekt keretében a Szabadállam is tesztelheti ezt az innovatív technológiát a menetrendszerű közlekedésben."
Karl Blaim, a Siemens Mobility ügyvezető igazgatója: „A Siemens Mobility az egyik vezető szállítója az alternatív meghajtások fejlesztésének, amelyek hozzájárulhatnak a kibocsátások jelentős csökkentéséhez, különösen a regionális közlekedésben, ahol nem épültek ki villamos felsővezetékek. A Siemens Mobility és a bajor állam közötti technológiai partnerség lehetővé teszi a Mireo Plus H további fejlesztését Bajorország számára, és támogatja a klímabarát személyszállítást az államban."
Arnulf Schuchmann, a Bayerische Regiobahn műszaki igazgatója a következőket mondta: „Azért vállaltuk a hidrogéntechnológia tesztelését és a Siemens Mobility vonat utasforgalomban történő tesztelését, mert érdeklődéssel és nyitottan fogadjuk az alternatív meghajtási formákat a vasúti ágazatban is. A Transdev Csoporton belül, amelyhez magunk is tartozunk, a busz ágazatban már sok tapasztalat összegyűlt az alternatív meghajtásokról."
A hidrogénhajtású vonat esetében azonban nem csak annyi a feladat, hogy sínre helyezzük a vonatot, hanem számos üzemeltetési szempontot is figyelembe kell venni. Teljesíteni kell a biztonsági követelményeket, ki kell képezni a dolgozókat, meg kell oldani a jármű üzemanyaggal való feltöltését, meg kell határozni, hogy mely vonalakon közlekedjen, és számos egyéb feladatot is el kell végezni, amelyek végrehajtása már meg is kezdődött.
A hidrogénhajtású vonatot a Siemens Mobility Mireo Plus H platformjára építjük. A tervek szerint a nem villamosított vasútvonalakon fog üzemelni, és 800 km lesz a hatótávolsága. A hidrogénhajtás fő komponenseit a tetőre szerelt két üzemanyagcella jelenti. A rendszer a Saft vállalat által gyártott legújabb generációs akkumulátorokat használja, melyeket a padló alá építenek be. A nagyközönség számára 2022 tavaszán mutatják be a vonatot. Bajorországban 2023-ra tervezik az első próbaüzemeket, és a vonat csak ezeket követően, 2024 januárjában állhat hivatalosan szolgálatba a személyforgalomban.
A Siemens Mobility fenntarthatósági stratégiájának része a különféle alternatív hajtások kifejlesztése a vasúti közlekedés számára. A vállalat úttörő szerepet vállal a fenntartható mobilitás terén. A sikeres Mireo regionális vonat mind hidrogén, mind akkumulátoros hajtással szerepelni fog portfóliójában. A jól ismert Mireo Plus H platformot fogják használni, de új generációs akkumulátorokkal szerelik fel őket, hogy ezzel is javítsák a teljesítményt és az utasok kényelmét.
Kapcsolódó cikkek
- Jó belépő a külföldi piacra a hazai tech cégeknek
- Az ABB megoldása elősegíti az áttérést a teljesen villamosított bányászati tevékenységekre
- Közel 700-an regisztráltak a Nagy Vasúti Kvíz elődöntőjére
- Magyar innováció segít megtartani a borok minőségét
- Az ABB megoldása segíti egy kertészeti üzem növekedését
- MI, AR, VR, drónok és robotika a biztosítók szolgálatában
- A legnagyobb hazai vasútrajongót keresi a Dunakeszi Járműjavító
- A big datától a gépi tanulásig
- A hamburgi Digital S-Bahn elnyerte a Német Mobilitási Díjat
- A Siemens Mobility korszerűsíti Hollandia legnagyobb rendezőpályaudvarát