Újabb rekordokat döntött az olimpia nézettsége
A Discovery az ingyenes és fizetős televíziós csatornákon keresztül széles körben közvetítette az olimpiai játékokat, miközben a digitális felületeken minden pillanatot elérhetővé tett. Ez a megközelítés tovább növelte az olimpia európai közönségét, és rekordot hozott a digitális elérésben is. A versenyeket Európában több mint 372 millióan követték a televízióban és digitális platformokon, a Discovery digitális előfizetéses szolgáltatásaira a 2018-as pjongcsangi téli olimpiai játékokhoz képest pedig majdnem háromszor annyian iratkoztak fel.
Az olimpia több mint 372 milliós európai nézettsége több mint 10 százalékkal haladja meg a 2018-as pjongcsangi téli olimpia adatát. Több mint 175 millióan – 13-szor többen, mint 2018-ban – a Discovery televíziós és digitális közvetítését követték, a versenyeket további közel 200 millióan pedig olyan partner műsorszolgáltatóknál nézték, amelyekkel – többek közt 45 szabadon fogható nemzeti műsorszolgáltatóval – a Discovery Európa-szerte licenc-megállapodásokat kötött.
Magyarországon az Eurosport1 a magyar sikersportágak közvetítései mellett komoly figyelmet fordított a tradicionális olimpiai sportágakra is. Az Eurosport2 a tokiói játékok során pedig legfőképpen a magyar sportolók versenyzésére koncentrált. A minden pillanatot lefedő olimpiai közvetítés érdekében az Eurosport a Discoveryvel partnerségben álló tévészolgáltatóknál összesen hét exkluzív pop-up csatornát is indított, különféle sportágakra specializálódva összesen több száz órányi élő közvetítéssel.
Tokiót már az első streaming olimpiának nevezik: a Discovery digitális platformjain – a discovery+ és az Eurosport előfizetéses szolgáltatásain – 1,3 milliárd percnyi olimpiai tartalmat fogyasztottak el. Ez 21-szer több, mint a 2018-as téli olimpián, egy felhasználó pedig átlagosan 60 százalékkal több percet nézett a tokiói olimpiából, mint a pjongcsangiból. A Discovery első nyári olimpiai közvetítésének nézettségi eredményei jól illusztrálják, hogy a világ legnagyobb eseménye iránt továbbra is széles körű az érdeklődés Európa-szerte. A nézők erős vágya, hogy saját, személyre szabott élményt teremtsenek maguknak, és kiválasszák, mit szeretnének nézni az összes sportesemény, nemzeti hős és inspiráló történet közül.
Itthon az Eurosport Facebook oldalán kínált extra digitális tartalmakat: minden nap végén élő elemző műsorokat láthattak a nézők, ahol a kommentátorok és szakértők mellett olimpiai és világbajnokok beszélték meg a nap eseményeit. A műsorban Szabó Gábor, Ajkler Zita, Szabó Petra és számos jól ismert Eurosport kommentátor és szakértő elemzett, akikhez többek között Horváth Mariann hatszoros világbajnok vívó és Köves Gabor, a magyar Davis Kupa kapitánya, volt olimpikon is csatlakozott.
A helyi időzóna miatt Európában nem hagyományos esti főműsoridőben mentek a közvetítések, ennek ellenére a lineáris televíziós nézettségi adatok nagyon erősek voltak az északi piacokon, ahol a Discovery ingyenesen fogható csatornákon mutatta be a játékokat. Az olimpia lemagasabb közönségaránya az északi régióban 86% volt, a játékok teljes ideje alatt a közvetítések Norvégiában és Svédországban 80% feletti közönségarányt hoztak. Az Eurosport fizetős televíziós hálózatán 42%-kal javult a közönségarány 2018-hoz képest.
„A Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal 2015-ben kezdődött partnerségünk óta a Discovery elkötelezett abban, hogy új közönségeket bevonzva növelje az olimpia nézettségét Európában. A világjárvány okozta jelentős kihívások ellenére sikerült megvalósítanunk ezt az ambíciót: rekordot döntöttünk az elérésben, és a Discovery által bevont több mint 45 licencpartnerrel együtt új közönséget hoztunk a téli és nyári olimpiai játékokra – mondta Jean-Briac Perrette, a Discovery International elnök-vezérigazgatója. – Külön köszönöm ezt kiváló csapatunknak, akik példátlan körülmények között, nagyszerű partnereinkkel, a NOB-bal és az Olympic Broadcasting Services-szel együtt fáradhatatlanul azon dolgoztak, hogy a játékokat ilyen sikeresen eljuttassák a közönséghez Európa-szerte.”
„A Discovery számára megtiszteltetés, hogy rekordszámú emberhez juttathatta el ezt a különleges olimpiát Európa-szerte és a digitális platformokon is. Páratlan a szakértelmünk a sporttörténetek elmesélésében a pályákon és azon kívül is, és ezzel minden platformon szórakoztattuk és elkápráztattuk a közönséget – mondta Andrew Georgiou, a Discovery sportért felelős elnöke. – A legjobban ahhoz értünk, hogy a sporton keresztül növeljük a közönséget és az elkötelezettséget – különösen, mivel látjuk, hogy a discovery+ révén olyan platformot használtunk, amely tömeges elérésével új, másfajta fogyasztók bevonzására is alkalmas. A kevesebb mint hat hónap múlva esedékes 2022-es pekingi játékok tervezése már javában zajlik. A záróünnepségen megtörtént az átadás Párizsnak, és ezzel megteremtődött az a kiemelkedő lehetőség, amit az igazán közel megrendezendő olimpia jelent” – tette hozzá Georgiou.
Az ingyenes Eurosport.com és annak helyi oldalai is napi látogatottsági rekordot döntöttek, háromszor nagyobb eléréssel, mint a 2018-as pjongcsangi téli olimpia hasonló napi adatai. Az Eurosport olimpiai közvetítéseit több mint 47 millió egyedi látogató követte az olimpia 17 napja alatt, és az oldalmegtekintések és a videóindítások száma több mint kétszeresére nőtt az előző téli olimpiai játékokhoz képest. A magyar Eurosport.hu is gazdag tartalmat – szakértői elemzéseket és exkluzív videókat – kínált az olvasók számára az olimpia alatt.
A Discovery 50 európai országban, 11 nemzeti kiadásban, 19 nyelven közvetítette a 2020-as tokiói olimpiai játékokat, és már a 2022-es pekingi téli olimpiára és a 2024-ben Európába – Párizsba – visszatérő olimpiai játékokra készül: a discovery+ és az Eurosport digitális szolgáltatásai lesznek azok a platformok, amelyek Európában az olimpia minden kihagyhatatlan pillanatát megmutatják.
Jegyzet: Az adatok a július 21-augusztus 8. közötti időszakra vonatkoznak.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális sportorvosi rendszer segíti Tokió 2020 versenyzőit
- Tarol az olimpia a Discovery csatornáin
- A tokiói olimpia minden pillanata látható az Eurosporton
- A Discovery 2021 elején elindítja globális streamingszolgáltatását
- Jövőre az Eurosporton látható az Extreme E versenysorozat
- A Bridgestone támogatja az akadálymentes buszközlekedés kialakítását a Tokiói Olimpiai Faluban
- Tokió 2020: a Discovery az eddigi legnagyobb digitális olimpiára készül
- A Bridgestone készen áll arra, hogy otthonában üdvözölje a világot
- Az AMC-től érkezett az Eurosport Digital új vezetője
- Elkészült az Eurosport arculata a 2020-as tokiói olimpiára
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.