200 000 dolláros befektetést kapott a Pozi.io innovációs közössége
A szingapúri Ether.cards NFT platform magyar alapítója fantáziát lát a Pozi.io innovációs közösségében. A pandémia alatt elindult szolgáltatás 200.000 dolláros angyal-befektetést kapott.
A 2020-ban, ismert startup szakemberek által alapított nyílt innovációs platform a közösség építés és networking lehetőségek mellett hackathonok és startup versenyek szervezésére kínál full service megoldást. Megálmodói, egy a startup ökoszisztéma sok éve hiányzó elemét, a mindenki számára nyitott közösségi oldalt hozták létre, a pandémia alatt leállt események, rendezvények folyamatos megrendezhetőségét biztosítva ezzel.
A Pozi.io legfontosabb üzenete, hogy az innováció folyamatát is fenntarthatóvá kell tenni; alapítói felismerték, hogy hatalmas pazarlás folyik a szektorban. A világszerte közkedvelt hackathonok, demoday-ek után a versenyeken megszületett projektek többsége a nyerteseknek szóló gratulációk után néhány héten belül szétesik. A díjazásban nem részesült ötletek halandósága még ennél is nagyobb, nem tudjuk, hogy hány valósul meg végül, mert a megszületésük után legtöbbször senki sem gondozza azokat.
„A nagyvállalati rendezvényeken a sok ezer jelentkező közül csak a legjobb három kap elismerést, ez azt jelenti, hogy miközben a szektor hatalmas munkaerőhiánnyal szenved, több száz tehetséget az ötleteikkel együtt a kukába dobunk.” – meséli Kovács Roland a Pozi Network Zrt. CEO-ja.
A Pozi ezt a problémát orvosolja azzal, hogy a rendezvényeket menedzselhetővé, az ötleteket és a tehetségeket utánkövethetővé teszi. Nem csak a jelentkezőket lehet célirányosan megszólítani az épülő közösségben, hanem az ötletek, projektek is könnyen átláthatók az oldalon regisztráltak számára. Az ötlet validálás és a onepager megtervezése csak néhány kattintás, de egy teljes innovációs verseny online elindítása sem hosszabb néhány percnél. A rendezvények résztvevői egy folyamatosan épülő, immár 50 országból regisztrált innovációs közösség tagjaivá válnak, amelyben társakat, befektetőket, tanácsadókat kereshetnek a startupjukhoz.
A Pozi alapítói sok éves tapasztalattal rendelkeznek inkubációs és versenyszervezési területen is, nem csak az eddig használt Excel táblákat akarják kiváltani, hanem egy aktív mentor és befektetői közösség felépítésével további lehetőségeket kínálnak a már megszületett ötleteknek.
„A most megvalósult befektetéssel a Pozi.io egy olyan partnert választott, amely jelenleg az egyik legizgalmasabb területen, a crypto közösségben sikeres. Nem túl távoli terveink szerint a Pozi.io is használni fogja az Ether.cards technológiáját. Célunk, hogy minél több alapító indíthassa el a projektjét egy-egy nagyobb ötletverseny után. Nem csak a győzteseknek kell esélyt adni a sikeres megvalósításra. Hiszünk abban, hogy a közösségünk minden tagja értékes tehetség.” – az Ether.cards alapítója Kristóf András.
A Pozi.io saját rendezvényekkel is büszkélkedhet, a pandémia alatt indított RESTART elnevezésű startup és ötletversenye már 2020-ban is rengeteg projektet vonzott, 2021 őszén folytatódik a széria, amelyre a világ minden tájáról várják a jelentkezőket. A Pozi felkészült az őszi hackathon és startupverseny szezonra, esemény-oldalán egyre több rendezvényre jelentkezhetnek a tehetséges ötletgazdák, programozók és designerek.
Kapcsolódó cikkek
- Milyen technológiai innovációk színesíthetik a diákéletet?
- Magyar újítók ötleteit is várja innovációs versenyén a Siemens
- Önfertőtlenítő padlóburkolat nyerte a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara díját
- Világszínvonalú egyetemi képzést támogat a Vodafone
- Piacvezető fintech cégbe száll be a Hiventures
- Megérkezett a munkaerő-piac Tindere
- Levizsgázott a Műegyetem innovációs modellje
- A világ legnagyobb üzleti hálózatát hozza létre az SAP
- Világhírű 6G és Tactile Internet szakértő a BME Innovációs Napján
- Jelentős megtérülést hoznak a technológiai beruházások
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.