Az ABB elsőként kívánja megszerezni a CharIN CCS tanúsítványt a DC töltőállomásaihoz
Tekintettel a zöld közlekedés iránti igény töretlen növekedésére, az ABB elsőként kívánja megszerzi a CharIN Kombinált Töltőrendszerre (CCS) vonatkozó alaptanúsítványokat, ami javítja az általa gyártott DC töltőállomások kölcsönös kompatibilitását és e töltőállomásokkal kapcsolatos felhasználói tapasztalatot.
Mivel a piaci előrejelzések szerint az elektromos hajtású járművek eladásai a 2020. évi 2,5 millióról 2030-ra* várhatóan 31,1 millióra nőnek, ezért a töltési infrastruktúra fejlesztését szolgáló beruházások, valamint a közös szabványok és a kölcsönös kompatibilitás támogatása kulcsszerepet játszik majd a növekvő kereslet kielégítésében.
Az ABB vezette CharIN-munkacsoport azt a célt tűzte ki, hogy a DEKRA-val együttműködve kidolgozzon egy független CCS-teszteljárást, továbbá az ABB kíván az első vállalat lenni, amely a DC töltőihez megkapja a CCS Basic megfelelőségi tanúsítványt. Ez biztosítja a biztonságos üzemeltetést és a kölcsönös kompatibilitást a töltők és az elektromos hajtású járművek minden típusa között.
Frank Muehlon, az ABB E-Mobilitás divíziójának vezetője így nyilatkozott: „Az alapelveink közzé tartozik, hogy a töltőállomásaink a lehető legnagyobb kölcsönös kompatibilitással rendelkezzenek, és felhasználóbarátok legyenek, mivel ez hozzájárul ahhoz, hogy világszerte támogassuk az e-járművek elfogadottságát és térnyerését. A tanúsítvány megszerzése is ezen szándékunkat jelzi és igazolja, hogy a töltőinkkel a közös szabványok alkalmazását támogatjuk, elősegítve, hogy a jövőben egyre többen térjenek át az e-járművek használatára.”
A DC töltőállomások gyártói kérelmezhetik a CharIN CCS Basic tanúsítványt, amelyet, sikeres vizsgálatot követően, a CharIN által elismert tesztlaborok bocsátanak ki. A DEKRA egyike annak az első két vizsgálószervezetnek, amelyet a CharIN hivatalos tesztlaborként ismer el. Az akkreditáció előtt a DEKRA sikeresen bizonyította szakmai jártasságát a tesztek végrehajtása és a vizsgálati eredmények elemzése terén.
A DEKRA már megkezdte az ABB CCS1-et és CCS2-őt alkalmazó töltési megoldásainak tanúsítási eljárását. A tanúsítvány garantálja majd az ügyfelek számára, hogy az ABB töltői teljes körűen megfelelnek a legújabb CCS-szabványnak, így azok biztonságosan és megbízhatóan működnek minden CCS-tanúsítvánnyal rendelkező járművel.
A CharIN egy 200 tagot számláló globális szervezet, amelynek célja, hogy a Kombinált Töltési Rendszeren (CCS) alapulva támogassa a kölcsönös kompatibilitást, és ezáltal világszerte elősegítse az e-járművek összes típusának töltését. Az ABB 2015-ben, a CharIN megalapításnak évében csatlakozott a szervezethez. Az ABB tagja a CharIN irányítóbizottságának, és aktívan részt vesz a CCS-szabvány fejlesztésében és bevezetésében. Az ABB vezeti a CCS-alapú kölcsönös kompatibilitás vizsgálatával és a CCS-tanúsítással foglalkozó munkacsoportot.
____________
* Electric vehicle trends (E-járművek trendjei)| Deloitte Insights
Kapcsolódó cikkek
- Itt az ABB „Kőbe zárt zene” építészeti sorozatának harmadik része
- Az ABB töltőberendezéseket szállít a GRIDSERVE elektromos járműtöltő hálózat számára
- Az ABB töltőire épül Katar legnagyobb elektromos buszinfrastruktúra-projektje
- Jelentős összefogás az e-mobilitás és a fenntarthatóság jegyében
- Fenntarthatósági terve 30%-os energiamegtakarítást hoz az ABB gyárnak
- Itt az ABB ingyenes ROI kalkulátora
- Tervezd meg a világon az első elektromosjármű-emojit
- Az ABB felvásárolja az ASTI Mobile Robotics Group-ot
- ABB: Erős teljesítmény egy fellendülő negyedévben
- Az ABB megoldása elősegíti az áttérést a teljesen villamosított bányászati tevékenységekre
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.