Bemutatták a marketing gazdaságot motorizáló szerepeit
A szakma hagyományos őszindító eseményén, az idén 31. alkalommal megrendezett Marketing Summiton a marketing egész gazdaságot átszövő motorizáló szerepe került fókuszba, így az előadók a marketingtevékenység üzleti növekedésben, fenntarthatóságban, innovációban, digitalizációban, a kiemelt ágazatokban, valamint a társadalomban betöltött kitüntetett szerepét mutatták be, sokféle nézőpontból. Az esemény programjait hat különböző iparág közel 40 marketing és kommunikációs szakembere alkotta meg, még idén tavasszal. A marketing gazdaságmotorizáló szerepe elvitathatatlan és ma időszerűbb, mint valaha, hiszen az már a vállalkozások elemi szintjén is az üzleti növekedést szolgálja és értékteremtő módon járul hozzá a szervezeteken túl az egész nemzetgazdaság összteljesítményéhez – nyitotta meg videóköszöntőjében az eseményt Balogh László pénzügypolitikáért felelős helyettes államtitkár (PM). A Summit nyitó előadásában Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt., MMSZ elnökségi tag) azt hangsúlyozta, hogy a marketing egyre inkább elfoglalja az őt megillető helyét az értékelőállítás üzleti folyamataiban, amelyet az is igazol, hogy az esemény a marketing szakembereken túl évről-évre egyre több üzleti döntéshozót is vonz. A „marketing időszerűbb, mint valaha” elnevezésű kerekasztal-beszélgetés résztvevői pedig arról beszéltek, hogy a pandémia okozta gazdasági sokk új lehetőségeket nyitott a cégek számára, ugyanis a KKV szektor szereplői ugyanúgy, mint a hazai és külpiacokra fókuszáló nagyvállalatok egyaránt felülvizsgálták saját működési és üzleti modelljeiket és a piac változásaihoz, a fogyasztók megváltozó igényeihez igazították azokat. A szakmai és üzleti döntéshozókat célzó eseményen a marketing kulcsszerepei mellett kiemelt fókuszt kapott az érzelmek és a kommunikáció megértése is, amelyről Brent Buchanan (Cygnal) előadásában azt emelte ki, hogy a márkáknak és cégeknek először a fogyasztói döntést vezérlő fő érzelmeket és mindset-et kell megérteniük annak érdekében, hogy meg tudják változtatni nézőpontjukat és döntésre, tettekre sarkallják őket. Az eseményen a marketing számos további gazdaságot dinamizáló szerepéről is elhangzottak előadások, illetve kerekasztal-beszélgetések, amelyek szeptember 30-tól lesznek visszanézhetőek a Summit PLAY tudásmegosztó platformon.
A szakma csúcstalálkozóján került sor a Magyar Marketing Szövetség Életműdíjának átadására is, amelyet posztumusz, az idei év elején elhunyt legendás marketingszakember, a szövetség egyik alapítója, Tonk Emil kapott. Ezen felül hagyományosan a Marketing Summiton került sor idén is a Marketing&Média által jegyzett TOP50 legsikeresebb marketing és kommunikációs döntéshozó listájának kihirdetésére is. A befolyásos szakmai döntéshozókat felsorakoztató lista élén idén is Szabó Béla, a Magyar Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója áll, akit Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt.) és Horváth Magyary Nóra (K&H Bank) követnek. A TOP3 tagjain felül a TOP10-es listából előadott az eseményen Mérő Ádám (The Coca-Cola Company), Juhász Péter Tibor (Vodafone) és Szalkai Réka (Mastercard), valamint kerekasztal-beszélgetésben vett részt Jákó Eszter (MVM) is. A rendezvényen adták át a Városmarketing Díj elismeréseit is. Idén is Nyíregyháza lett a Marketing Fővárosa, míg a kisvárások kategóriájában Vásárosnamény, a megyék között Szabolcs-Szatmár-Bereg megye képviselői vehették át a fődíjakat. 2021-ben a Városmarketing Nagykövete kitűntető címet Budapest II. Kerületi Önkormányzata kapta.
A Marketing Summit létrejöttét idén is támogatóink és aktív résztvevőink páratlan összefogása tette lehetővé - mondja Hinora Ferenc, a konferenciát immár 31 éve folyamatosan szervező Magyar Marketing Szövetség elnöke. Támogatóink és együttműködő partnereink idén is megmutatták, hogy hisznek a marketing erejében és aktívan tesznek is azért, hogy a marketing egész gazdaságot átható szerepei egyre szélesebb rétegekhez jussanak el. Támogatóinkkal közösen hisszük, hogy a marketig gazdaságot motorizáló értékteremtő szerepei egyben a fenntartható körforgásos gazdaság kialakításához is nagymértékben hozzájárulnak – teszi hozzá az elnök.
A Marketing Summit Hungary fő szervezője a Magyar Marketing Szövetség, társszervezői a Positive Adamsky reklámügynökségi csoport, valamint a Marketing&Média szaklap. A Summit Play videóplatformon keresztül történő tudásmegosztást és az exkluzív tartalmakat a Lounge Group biztosítja. A neves szakmai esemény szervezői elkötelezettek a marketing- és üzleti tevékenységet végzők szakmai támogatásában, valamint a helyes gyakorlatok fejlesztésében és terjesztésében.
Kapcsolódó cikkek
- OMÉK kiállítási Marketing Díj
- Startol Az Év Honlapja pályázat!
- Indul a 20 éves jubileumi ‘Az Év Honlapja’ pályázat!
- Keresik az elmúlt rendkívüli időszak hőseit!
- Ügyfélélmény-érettség Magyarországon
- Fókuszban a marketing és márkák új lehetőségei
- Újraválasztott elnök a Magyar Marketing Szövetség élén
- Egyedülálló szakmai díjat hirdet a Magyar Marketing Szövetség
- Júliusig gyűjthetőek a "Városmarketing gyémántok"
- Új szintre léphet a hazai digitális marketingtudás
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új törvény szabályozza a kiberbiztonságot
A Parlament elfogadta a kiberbiztonsági szabályozás új keretrendszerét, a Magyarország kiberbiztonságáról szóló törvényt. A jogszabály új kötelezettségeket is ró az érintett vállalatokra – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A jogszabálynak meg nem felelő cég akár 10 millió eurós bírsággal nézhet szembe.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
A Huawei vezeti a globális okosórapiacot az IDC adatai szerint
A Huawei szállította a legtöbb okosórát világszerte az idei első három negyedévben az IDC friss jelentése szerint. A Huawei az egy évvel korábbi eladásaihoz képest 44,3 százalékkal több okosórát adott el, és 16,9 százalékos részesedéssel tartja piacvezető pozícióját az okosórák piacán. A gyártó idén több újdonsággal is megragadta a vásárlók figyelmét, köztük a HUAWEI WATCH FIT 3, a HUAWEI WATCH GT 5 és a HUAWEI WATCH D2 modellekkel.
Sokan féltik otthonukat az elektromos tüzektől
Sokan tartanak az otthonukban keletkező elektromos tüzektől, az ezek elleni védelem kialakításához a többség szakember segítségét kéri – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. A kutatás alapján a legtöbben 10 ezer és 100 ezer forint közötti összeget fordítanának arra, hogy lakásuk védett legyen az elektromos tüzektől.