Az IKEA bemutatja a LED-es izzók új generációját

forrás: Prím Online, 2021. október 8. 11:10

Az IKEA elkötelezett amellett, hogy drasztikusan csökkentse ökológiai lábnyomát a teljes értéklánca mentén – az alapanyagok beszerzésétől kezdve a gyártáson keresztül egészen az IKEA termékek otthoni felhasználásáig. Ennek fontos részét képezi, hogy vásárlói számára lehetővé tegye, hogy növelhessék otthonuk energiahatékonyságát. Miután az IKEA teljes világítási termékkínálata vonatkozásában áttért a LED technológiára, most további lépésként a LED-es izzók egy új generációját vezeti be. A megfizethetőbb árú és átlagosan 35%-kal energiatakarékosabb új SOLHETTA kollekció 2021 októberétől kerül az IKEA áruházakba.*

A globális áramfogyasztás mintegy 15%-át a világítás teszi ki. A fényforrások energiahatékonyságának növelése világszerte meghatározó szerepet játszik az otthonok és a vállalatok ökológiai lábnyomának csökkentésében. Annak érdekében, hogy segítse ezt a folyamatot, az IKEA 2015-ben a teljes világítási termékválasztékát tekintve LED technológiára váltott, miközben kiemelt hangsúlyt fektetett a megfizethetőségre.

 

 

„Arra a meggyőződésünkre alapozva, miszerint a fenntarthatóság és a megfizethetőség kéz a kézben járhat − és kell is, hogy járjon −, bemutatjuk az energiatakarékos LED-es izzók új generációját, a SOLHETTA kollekciót, amely lehetővé teszi vásárlóink számára, hogy csökkentsék ökológiai lábnyomukat. Örömmel mondhatom, hogy a SOLHETTA kollekció a korábbi sorozatokhoz képest alacsonyabb áron lesz kapható, annak érdekében, hogy még megfizethetőbbé tegyük ezeket az izzókat" − mondja Jan Tesar, az IKEA cseh-magyar-szlovák régiójának részlegvezetője.

 

 

A 2020-as pénzügyi évben majd 76 millió LED-es izzó eladásával a háta mögött az IKEA tovább folytatja LED-es fejlesztéseit, hogy lehetővé tegye az otthoni energiafogyasztás csökkentését az emberek sokasága számára. Az új SOLHETTA LED-es izzócsaládban az általánosan elterjedt foglalatokba illő, hagyományos méretű és formájú izzók találhatók. A SOLHETTA akár 25 000 óra, azaz kb. 20 évnek** megfelelő élettartamú, minőségi világítást és izzókat kínál a vásárlók számára.

 

Az IKEA kínálatában jelenleg kapható LEDARE és RYET izzócsaládokhoz képest a SOLHETTA energiahatékonysága átlagosan 35%-kal magasabb, ami kb. 45 000 tonna CO2-kibocsátásnak megfelelő energiamegtakarítást tesz lehetővé évente.*** „Bízunk benne, hogy a SOLHETTA kollekcióval megkönnyíthetjük az emberek többsége számára, hogy csatlakozzanak a nagyszabású klímamozgalomhoz" − mondja Jan Tesar.

 

 

_____________

* A végleges kiskereskedelmi árakról a helyi IKEA piacok szolgálnak további tájékoztatással. 

** Napi 3 óra használattal számolva.

*** A 2019-es pénzügyi évben értékesített LEDARE és RYET izzók számával (63 millió) és napi 3 óra használattal számolva.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz. 

2024. november 17. 15:29

Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia

Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől. 

2024. november 17. 13:44

A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása

A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.

2024. november 17. 11:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06