Process Solutions: a járvány plusz feladatokat ad a könyvelő szakmának

forrás: Prím Online, 2021. október 14. 10:02

A Process Solutions (PS) évek óta hazánk egyik vezető számviteli-, adózási- és bérszámfejtési szolgáltatásokat nyújtó vállalata, amely szakértelmének elismeréseként idén 15. alkalommal került első helyre a Budapest Business Journal Book of Lists kiadványában. A vállalat közelmúltbeli tapasztalatai alapján Babos János, a PS ügyvezető igazgatója összegezte a 2020-as és 2021-es év legmeghatározóbb szakmai történéseit, és arról is beszélt, hogy várakozásai szerint melyik területek kerülhetnek fókuszba a közeljövőben a könyvelő szakmában.

A tavalyi és az idei év számos kihívással szembesítette a kiszervezett üzleti szolgáltatásokkal (BPO) foglalkozó vállalatokat, azonban 2022 is igazán rendhagyó esztendőnek ígérkezik. Babos János ügyvezető igazgató elmondása szerint 2020 elején a gyors digitális átállás volt a meghatározó a vállalat életében, ami azonnali beruházásokat eredményezett elsősorban technológiai területen. 

 

„Az első hullám idején nagyon sok energiát fektettünk a vállalati élet újratervezésébe, hogy a megváltozott körülmények között is minden a legbiztonságosabban és leghatékonyabban működjön. Bár vállalatunknál alig-alig voltak igazolt fertőzöttek, mégis minden szükséges intézkedést megtettünk, gyakran ezek szigorúbbak voltak, mint az állami szektorban. A PS az első hullám idején teljes home office-ra állt át” – mondta el Babos János.

 

Az első korlátozó intézkedések feloldása után 2020. július 1-jével indult újra az élet a PS-ben, de ez csak néhány hónapig tartott, mivel később jöttek az újabb korlátozások. „A nyár folyamán újra terveztük a költségvetést, döntéseket hoztunk a szigorúbb távolságtartásról, a munkavállalók otthoni munkavégzésre is kaptak lehetőséget, ekkor még 3 napban limitálva. Az újabb korlátozások miatt ősztől újra biztosítottuk az otthoni munkavégzés lehetőségét, illetve bevezettük az A és B hetes munkarendet és támogattuk a dolgozói parkolást. A meetingeket max. 2-3 főben limitáltuk, vállalati rendezvényeket, offline képzéseket nem tartottunk."

 

Babos János ügyvezető igazgató

 

Az ügyvezető igazgató szerint a piacot tekintve az látszik, hogy vegyesen érintettetek a különböző iparágak és szolgáltatási területek. A bérszámfejtési tevékenységünk során egyértelműen láthatóvá váltak azok a szegmensek, amelyeket kifejezetten érintett a válságból adódó létszámleépítés. Mindemellett sok újfajta feladat is adódott: újratervezések, kedvezmények, támogatások elszámolása vagy előrehozott cafetéria kifizetés is előfordult – ez mind plusz munkát és extra feladatokat jelentett a szakma számára. „Az ügyfélkörünkben azt láttuk, hogy a filmes szakma, a vendéglátás és a turizmus voltak a leginkább érintett területek. A pozitív hatások között meg kell említenünk az információmenedzsment területének fejlődését. Sok dolgot sikerült megugrani a digitalizációban, korábban sok volt a “részben digitális” megoldás, és azt látjuk, hogy a törvénykezés mára kezdi megteremteni a kialakult helyzetnek megfelelő módszereket.”

 

Babos János szerint - bár jelenleg a negyedik hullámban vagyunk - kulcsfontosságú, hogy ebben a bizonytalan helyzetben is megőrizzük az eddig kialakított digitális folyamatoknak köszönhető hatékonyabb munkavégzést. „A gazdaság mind magyarországi, mind európai szinten kezd magára találni, és pozitív GDP adatok érkeznek, a gazdasági szereplők pedig nagy várakozásokkal tekintenek a jövőbe. Ezt azonban munkaszervezési oldalról csak úgy lehet majd kiszolgálni, ha megőrizzük, alkalmazzuk és továbbfejlesztjük azokat a jó gyakorlatokat, amelyeket a járvány előző hullámai alatt alakítottunk ki.”

 

A járvány következtében a legtöbb szervezet jelentősen nagyobb rugalmasságot fejlesztett ki a munkaszervezés területén, azonban számos – korábban ismeretlen – kihívással is találkoztak cégek. „Jelenleg azt a helyzetet látjuk, hogy teljesen megváltoztak a dolgozói elvárások. A munkavállalók jelentősen nagyobb rugalmasságot várnak a munkáltatóktól, mint a járvány előtt, azonban a jelen bizonytalanságnak köszönhetően sok esetben a menedzsment számára sem egyértelmű, hogy mi az optimális megoldás a hatékony munkavégzés elősegítésére. További kihívást jelent munkáltatói- és munkavállalói oldalról egyaránt egy új csapat építése a digitális térben, valamint az új munkatársak karrierútja és fejlesztése” – mondta az ügyvezető.

 

A BPO piac növekedésének hajtómotorja, hogy a vállalkozások körében a jobb eredmények reményében nő az üzleti folyamatok kiszervezésére való igény, illetve, hogy a technológiai környezet fejlődésének is kedvező hatásai vannak az iparágra nézve. Az olyan területek technológiai fejlődése, mint például a folyamatautomatizálás, a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás, ugyancsak kedvező hatással vannak a piac jövőbeli növekedési kilátásaira.

Kulcsszavak: Process Solutions

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz. 

2024. november 17. 15:29

Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia

Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől. 

2024. november 17. 13:44

A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása

A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.

2024. november 17. 11:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06