A modern, online piactér jellemzői
Amikor offline vásárolunk, a legtöbbször célirányosan a megszokott üzletet keressük fel. Így van ez, ha ruhát, és akkor is, ha élelmiszert vásárolunk. Ennek az az oka, hogy fizikailag korlátozva vagyunk. Nem feltétlenül van ugyanis időnk vagy lehetőségünk végigjárni minden boltot, míg megtaláljuk a legjobb ajánlatot.
Az internetes vásárlások elterjedésével ezek a korlátok gyakorlatilag megszűntek. A világ bármely pontjáról vásárolhatunk, feltéve, hogy megtaláljuk, amit keresünk. A végtelen lehetőségeknek ugyanis nem csupán előnye, hanem hátránya is van. Mind a vevőnek, mind az eladónak könnyű eltűnnie a tömegben. Azonban vannak olyan keresőoldalak, amik megkönnyítik mindkét fél helyzetét.
Összehasonlítható árak
Az úgynevezett marketplace oldalak és árösszehasonlító website-ok jelentősen megkönnyítik a nekünk való ajánlatok elérését. A specifikált, részletes keresőkkel pontosan azokra az árucikkekre kereshetünk rá, amelyek minket érdekelnek.
A vásárlók jelentős részének a minőség mellett ugyanolyan fontos, hogy a legkedvezőbb áron juthasson hozzá egy-egy termékhez. Épp ezért az összehasonlító oldalakon számos, azonos terméket forgalmazó üzlet árait tekinthetjük meg. Ezzel egy pillanat alatt megtaláljuk a számunkra legideálisabb ajánlatot.
Megkönnyíti a megfelelő termék kiválasztását
Gyakran előfordul, hogy csupán egy-egy tágabb termékkategóriára keresünk rá. Tudjuk, hogy klímát szeretnénk venni, de nem tudjuk még, milyet. Légzésfigyelőre van szükségünk, de az első gyermekünket várjuk, nem tudjuk, mit vegyünk figyelembe a választásnál.
Vagyis sok esetben nem csupán az árak ismerete merül fel igényként. A részletes termékleírások is befolyásolnak minket, amikor vásárolunk. A Wsfind igazán vevőbarát keresőoldal, mivel a termékekről szóló műszaki információkat is összevethetjük. Így jóval megalapozottabb döntést hozhatunk, amikor vásárolunk.
Készíts kívánságlistát!
Annak, hogy a különféle webshopok kínálatát egy helyről elérhetjük, több előnye is van. Egyrészt időt spórolunk meg azzal, hogy nem kell bolyonganunk az online térben, keresve a legjobb ajánlatokat. Másrészt akár kívánságlistákat is készíthetünk saját magunk vagy szeretteink számára.
Mennyivel egyszerűbb lebonyolítani a karácsonyi bevásárlást az egész család számára, ha megosztjuk velük a listánkat! A nagymama is fogja tudni, mit vásároljon az unokája szülinapjára, ha hozzá is eljut a kívánságlista. Esküvő, keresztelő, bababuli? Nincs több felesleges, szekrényben porosodó ajándék.
A webshopoknak is megéri
Az egyik legjobb dolog a webshopokat tömörítő oldalakban, hogy nem csupán a vevő számára előnyösek. A webshopok sokszor feleslegesen fizetnek különféle marketing megjelenésekért, ami finom szólva nem gazdaságos.
Egy korrekt keresőoldal csupán a valódi kattintásokat számlázza ki, így valóban segítve az induló és a már futó webáruházak munkáját.
Kapcsolódó cikkek
- Új designnal élesítették az ország legújabb online termelői piacát
- Növekvő vásárlóerővel és határozott elvárásokkal tör be az e-kereskedelembe a Z generáció
- A magyar Prefixbox termékkeresője ott van a nemzetközi élvonalban
- A fogyasztók nagy része gyakrabban vásárol online a járvány óta
- Glami.hu: személyre szabott tartalom nélkül labdába sem rúghatnak az e-kereskedelemi vállalkozások
- 5 hatékony módszer az e-kereskedelmi vállalkozások számára az online visszaélések megelőzésére
- Beszáll a Recartba a Lead Ventures
- A távol-keleti vásárlások megadóztatása új távlatokat nyithat a magyar e-kereskedelem számára
- Online divatcikk-vásárlási szokások 2020 és 2021 áprilisa között
- Fogyasztói magatartás világjárvány idején
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.