JunctionX Budapest: 30 izgalmas innováció született a magyar szervezésű nemzetközi hackathonon
Több mint 300 fiatal fejlesztő csillogtatta meg kreativitását és szakmai felkészültségét a hétvégén a magyar CraftHub által szervezett hibrid hackerversenyen. Az induló csapatok a világ minden tájáról csatlakozhattak a budapesti JunctionX izgalmas kihívásaihoz, hogy a gyakorlatban is hasznos innovációkkal kápráztassák el az EPAM, a Vodafone, a Varian és a Wise szakértőiből álló zsűrit. Az abszolút nyertes a világjárást és a pénzügyi tudatosságot támogató Team Discover lett, míg a közönség kedvencévé a The Bridge munkaerőpiaci applikációt választották. A legjobbak a több ezer eurós jutalom mellett azt is bebizonyították, hogy a technológiai fejlesztések valóban hozzájárulhatnak a fontos társadalmi problémák legyőzéséhez.
Október 22. és 24. között ismét Budapestre érkezett a JunctionX, mely az utóbbi években a nemzetközi szakmai közösség egyik legnépszerűbb hackathon-sorozatává vált. Közép-Kelet-Európába a CraftHub csapata hozta el a nagy tömegeket megmozgató megmérettetést, mely a járványhelyzet miatt részben az EPAM székházában, részben pedig a digitális térben várta az indulókat. A JunctionX ezúttal sem okozott csalódást: a több mint 300 résztvevőből összeálló csapatok 30 ötletes pályamunkát nyújtottak be a szakmai partnerek által prezentált kihívásokra, közülük pedig végül 6 projektet díjazott a vállalati techszakértőkből álló zsűri és a csapatok. Azok a szerencsések, akik személyesen is részt vehettek a nem mindennapi élményben, pizzával és a „fánkfal” kínálatával frissíthették fel magukat, vagy éppen egy jó könyv mellett pihenhették ki a kódolás fáradalmait.
Valós problémákra valós megoldások
A versenyzők a 48 órás megmérettetés első napján ismerhették meg részleteiben a JunctionX Budapest idei kihívásait, ezt követően pontosan 2 nap állt rendelkezésükre, hogy az ötlet megszületésétől kezdve a technikai megvalósításig összeállítsák teljes projektjüket. A 2 perces patche videó mellett az elkészített forráskódot is le kellett adniuk, ezzel győzhették meg a zsűri tagjait arról, hogy a gyakorlatban valóban alkalmazható innovációt készítettek, mely tényleges megoldást kínál az általuk felvetett problémára. A Varian kihívása a daganatos betegek terápiájának hatékonyabb követését és az orvos-páciens kommunikáció könnyítését célozta, míg a Vodafone a már meglévő ügyfélkapcsolati alkalmazását szerette volna továbbfejleszteni, hogy az interaktívabb legyen és még intenzívebb felhasználói élményt nyújtson.
„Az ezekben a kategóriákban nyertes HealthTracer és Vodafone Treasure Hunt projektek nagyon jól megmutatják, hogy miért is szeretjük annyira a JunctionX és a hozzá hasonló hackathonok megvalósítását. Öröm látni az új ötletek születését, a lelkes szakembereket, a verseny végén pedig a valódi értéket képviselő, közös kihívásokat kezelő technológiai innovációk születését. Hisszük, hogy az együttműködés, a tudásmegosztás hozzásegít minket ahhoz, hogy hatékonyabban kezeljük a ránk váró globális problémákat, és ennek főszereplői a fiatalok és az információs technológia lesznek” – mondja Baccifava Médea, a szervező CraftHub egyik alapítója.
A világjáróknak segít az abszolút győztes fejlesztés
A JunctionX Budapest vállalati partnerei által szponzorált kihívások nyertesei 1500-2000 euró értékű nyereménnyel gazdagodhattak a győzelemmel, ráadásul lehetőséget kaptak arra, hogy a hackathon harmadik napján élőben, nemzetközi közönség előtt prezentálhassák fejlesztésüket. A nézők és a zsűri itt már kérdéseikkel is megizzaszthatták a döntő résztvevőit, azonban a Team Discover és a The Bridge projekteket készítő csapatokat nem tudták zavarba hozni: előbbi az Wise kihívásának győzteseként a JunctionX Budapest idei fődíját is elvitte, utóbbi pedig az EPAM kihívásán diadalmaskodott, majd a közönségdíjat is kiérdemelte. A két nyertes csapat összesen 7000 eurót vihetett haza, a fődíjat a Google ajánlotta fel, míg kommunikációs fronton a Bosch és az Erste is segítette a szervezőket.
„A Team Discover napjaink globalizációs jelenségére kínált megoldást: alkalmazásuk segítségével a világutazók könnyen felmérhetik a helyi piaci árakat, megtalálhatják a legjobb ajánlatokat és az applikáción keresztül be is szerezhetik a kívánt terméket – nincs több valutaváltás és becsapott turista. Az EPAM kihívása a jelen munkaerőpiaci problémáira reflektált, erre adott frappáns választ a The Bridge nevű fejlesztés, mely az 50-es, 60-as éveiben járó, nagy tapasztalattal rendelkező, de foglalkoztatás szempontjából hátrányból induló csoportnak kínál platformot a kapcsolatépítésre” – meséli Baccifava Médea.
A JunctionX Budapest összes indulójának pályamunkája megtekinthető ezen a linken: https://app.hackjunction.com/projects/junctionx-budapest-1
Kapcsolódó cikkek
- Mondd mivel játszol és megmondom, ki vagy!
- Találjuk meg együtt Magyarország legnépszerűbb játékait!
- 48 óra a kódok világában
- Egyenes út az IT világába
- Elindult a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedő
- Magyar informatikusok kiemelkedő sikere Grazban
- Hibakeresés helyett okos szoftver
- Berobban az informatikához értő mérnökök iránti kereslet
- Versenyképes informatikai tudás a Pannon Egyetemen
- Keresik Magyarország legsokoldalúbb informatikusát
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.