Egyéves a Vantage Towers, hazánk egyik vezető toronyvállalata
Az elmúlt egy évben számtalan fejlesztést hajtott végre a novemberben egyéves Vantage Towers, amely hamar Magyarország egyik kiemelkedő toronyvállalatává nőtte ki magát. A toronycég célja, hogy világszínvonalú mobilhálózatot biztosítson a magyar lakosság, a vállalkozások és a közintézmények számára, mindezt fenntartható módon, 100%-ban megújuló energiaforrásokra támaszkodva.
A Vantage Towers toronyvállalat 2020 novemberében alapította hazai leányvállalatát Vantage Towers Magyarország néven. A cég összesen 10 országban van jelen Európában és rövid idő alatt a térség egyik piacvezető torony-infrastruktúra vállalatává nőtte ki magát. A Vantage Towers felel számos szolgáltató, többek között a Vodafone passzív hálózati elemeiért, így a bázisállomásokért és a hozzájuk tartozó egyéb infrastruktúráért is.
A Vantage Towers kiemelt szerepet játszik abban, hogy Magyarország megtarthassa és fejlessze kiemelt pozícióját Európa digitális élvonalában, amihez itthon több mint 2000 bázisállomással járul hozzá. Ezek az állomások biztosítják a hálózati infrastruktúrát többek között az 5G széleskörű elterjedéséhez, illetve annak hatékony fejlesztését, hogy a társadalom minél szélesebb köre részesülhessen a digitalizáció nyújtotta előnyökből. A vállalat ezen passzív bázisállomás-elemeinek kiszervezésével támogatja a hatékonyabb eszközhasznosítást, így akár a kormányzati, valamint a mentő- és rendvédelmi szervek mobilkommunikációs kapacitását is tudja növelni, valamint az újgenerációs mobiltechnológia vidéki területekre való bevezetését is lehetővé teszi.
A Vantage Towers Magyarország egyéves fennállásának apropóján Dr. Budai J. Gergő, a vállalat elnök-vezérigazgatója így fogalmazott: „Mozgalmas időszak van mögöttünk, minden túlzás nélkül mondhatom, hogy eredményesen kezdte meg a Vantage Towers magyarországi működését. A kezdetektől fogva az volt a célunk, hogy világszínvonalú mobilhálózatot biztosítsunk az állampolgárok, a vállalkozások és a közintézmények számára. Ezt figyelembe véve támogatjuk a költséghatékony hálózatmegosztási konstrukciók elterjedését, hiszen az infokommunikációs iparág más szereplői és további iparágak közreműködői is igénybe vehetik passzív hálózati elemeinket. Erre építjük az üzleti modellünket is. Az így létrejövő magas minőségű, biztonságos hálózati infrastruktúra pedig biztosítja ügyfélközpontú digitális fejlesztéseinket, különös tekintettel az 5G technológiára épülő szolgáltatásokat. Nagy köszönettel tartozom a kollégáimnak az elmúlt egy évben elért eredményekért. A távközlési és infokommunikációs piac több kiemelt szereplőjével sikerült együttműködésre lépnünk, ami nem csak vállalatunk, de az iparágunk fejlődése miatt is fontos” .
A vállalat a bázisállomások és telephelyek felállításakor kiemelt figyelmet fordít, hogy környezetbarát megoldásokat keressen az energiaellátásra, ezért a villamosenergia 100%-át megújuló forrásokból állítja elő, 2025-ig pedig a feleslegessé vált hálózati berendezések 100%-ának újrahasznosítását tűzte ki.
A Vantage Towers jelenleg több mint 2000 bázisállomást, 800 tornyot, valamint 1200 épületre szerelt állomást üzemeltet – a toronycég elmondása szerint e téren további fejlesztés várható, ezzel egyidejűleg pedig azon dolgoznak, hogy további stratégiai együttműködést kössenek.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar gyárigazgatók a S.E.G.A. Hungary élén
- Megerősítették a Magyar Telekom BBB+ hitelminősítését stabil kilátással
- Az ABB 2021 harmadik negyedévének eredményei
- Ötödik a Samsung a Best Global Brands listáján
- Fenntarthatóságban világelsők között a Magyar Telekom
- Ismét együtt jótékonykodik a Raben, a Danone és a Numil
- NMHH-kutatás: a felhasználók közel kétharmada használja online hívásra is a netet
- Környezetvédelmi projekteket bocsát szavazásra a Raben
- Az ABB 1000 fa elültetésével ünnepli 30 éves magyarországi működését
- Az ABB olaszországi gyárából többé nem kerül ki hulladék a lerakóba
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.