A Siemens szoftverével vezet be okosmérést Litvánia
Mérésiadat-menedzselő megoldást vezet be Litvániában a Siemens Smart Infrastructure, amelyhez tíz évig támogatást és karbantartást is biztosít a helyi energiaszolgáltató, az ESO számára. A Sagecom a mérőórákat, valamint a leolvasó rendszert szállítja, a litván távközlési szolgáltató, a Bité Lietuva pedig a projekt telekommunikációs partnere.
Kiépülő okosmérő infrastruktúrájával az ESO az eddiginél nagyobb energiahatékonysággal működtetheti majd a villamosenergia-hálózatot. A tervek szerint az energiafogyasztás 6 százalékkal, az elosztóhálózat energiavesztése pedig 10 százalékkal fog csökkenni.
A Siemens EnergyIP mérésiadat-menedzselő megoldás, mint szabványos alaprendszer, számos további biztonsági funkcióval, például végponttól végpontig terjedő adattitkosítással is kiegészül a helyi, szigorú biztonsági követelményeknek megfelelően. Ennek eredményeként a napelemes rendszerek, az akkumulátoros energiatárolók és az elektromobilitás töltési infrastruktúrájának nagyszabású bővítésével jelentkező, illetve más hálózati szereplők megjelenéséből adódó, új kihívásokat is célzottan lehet majd megoldani. Mindez a jövőbiztos hálózatüzemeltetés alapjait fekteti le.
Litvániai szerződésének részeként a Siemens szoftvermegoldását az ESO olyan öröklött rendszereivel is integrálja, mint a számlázási információs rendszer, az ügyfélportál és a vállalati eszközgazdálkodó rendszer.
Kapcsolódó cikkek
- A Baltikum legnagyobb légikarbantartó cége kezdi el használni az AerinX rendszerét
- Autonóm töltőállomást mutatott be a Siemens
- Siemens infrastruktúrán tölti kibocsátásmentes elektromos buszait Ausztrália
- A Siemens kapcsolja össze digitálisan az Expo 2020 épületeit
- Népszerű a szálláshelyek okmányolvasásához kifejlesztett furfangos magyar szoftver
- Magyar cég a Web Summit-on
- Áttörés az építőiparban: A kivitelező már nem mondhatja azt, hogy nem így értettem
- Hibakeresés helyett okos szoftver
- Széchenyi-egyetemi spinoff vállalkozás nyert támogatást termékfejlesztésre és hasznosításra
- A világ legokosabb kampuszát hozzák létre
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.