1,5 milliárdos beruházás keretében Kaposvárra helyezte gyártása egy részét a Mobilfox
Mérföldkőhöz érkezett az 5 éves múltra visszatekintő, magyar tulajdonú Mobilfox, amely egyedi és strapabíró telefontokokat gyárt. A vállalat 1,5 milliárdos beruházás keretében Kaposvárra helyezte a gyártásának egy részét. Korábban a tokok szinte kizárólag importból származtak, míg azok nyomtatása saját budapesti gyárukban történt. Az új ProShock termékek bevezetésével azonban azok gyártása teljes egészében hazánkban történik.
• Többmilliárdos beruházás keretében Kaposvárra helyezte át a gyártásának egy részét a telefontokokat forgalmazó Mobilfox.
• A napokban bemutatásra kerülő új ProShock tokok már teljes egészében itt készülnek.
• Az 5 éves múltra visszatekintő vállalatot 15 évesen alapította Diller Kevin Egerben.
• A vállalat jelenleg 11 európai országban van jelen termékeivel.
A kaposvári gyárban az idei évtől helyben, Európából származó alapanyagokból történik a ProShock tokok fröccsöntésétől kezdve a nyomtatásig minden mozzanat. A gyártás Kaposvárra helyezésével a vállalat 46 százalékkal csökkenti a szén-dioxid kibocsátását is, hiszen a Pro-Shock tokokat már nem külföldről szállítják hazánkba.
A Mobilfox tervei között szerepel, hogy a jövőben minden termékük itt készül majd. Az új gyárban 1.400 négyzetméteren, 28 kolléga segítségével, összesen 18 gépen történik a tokok gyártása és nyomtatása. Mivel ezek teljesen, illetve részben automatizált gépsorokon készülnek, így óránként akár 1.000 tokot is képesek elkészíteni. Korábban ez a Mobilfox teljes napi kapacitása volt.
Természetesen a kaposvári gyártáshoz igazodva a budapesti központ létszáma is folyamatosan növekszik annak érdekében, hogy minden piacot ki tudjanak szolgálni. Jelenleg a Mobilfox termékei Magyarországon kívül elérhetők Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban, Romániában, Szlovéniában, Horvátországban, Hollandiában, Belgiumban, Bulgáriában és Görögországban.
A Mobilfoxot 2016 áprilisában alapította Diller Kevin. Az akkor 15 éves Kevin eleinte nagymamája fiókjában tárolta a tokokat, majd egy évvel később felépítette az első pop-up boltját Egerben. Ugyanebben az évben már belevágott az egyedi tokok nyomtatásába is. A Mobilfox gyorsan növekedésnek indult, így 2018-ban Kevin megnyitotta az első budapesti üzletet is. Ugyanebben az évben érte el először az egy nap alatt realizált bevétel az 1 millió forintot, amely álomrekordnak számított.
2019-ben már egy újpesti irodával is rendelkeztek. Ebben az évben egyre hangsúlyosabb lett az online értékesítés, és elkezdtek dolgozni az első teljesen saját gyártású Full-Shock tokon is. Ugyanebben az évben a vállalat belépett a szlovák és a cseh piacra is. Jól mutatja a fejlődést, hogy 2020-ban egy nagyobb irodába költöztek. Ugyanebben az évben 4 új piacon indult meg az értékesítés, így a tokok már Lengyelországban, Romániában, Szlovéniában és Horvátországban is kaphatóak voltak. 2021-ben pedig a kaposvári gyártás elindításán kívül megjelentek a holland, a belga, a bulgár és a görög piacon is.
A Kaposváron gyártott ProShock tok egyedülálló a piacon. Az Mobilfox eddig is arról volt ismert, hogy rendkívül tartós, ütésálló tokokat készít. Korábban a Full Shock tok volt a zászlóshajó terméke, ezt fejlesztette tovább a ProShock kialakításakor. Ebben Drop X2 technológiát használnak, amely a sarkokban kiálló un. bumpereket tartalmaz, amiben egy légbuborék elnyeli az ütéseket. A gombok és a bumper is cserélhető, így teljesen egyedivé varázsolható a tok. A további védelem érdekében a telefon tetejénél és az aljánál kiemelkedik, így ha a telefon leesik, a képernyő soha nem érintkezik a talajjal. További előnye, hogy a hátlap új anyagból készül, ami garantálja, hogy a nyomtatás biztosan nem kopik le. A fejlesztésnél a környezetvédelemre is figyeltek, hiszen a tok műanyag kerete újrahasznosítható. A kezdetben 12 iPhone modellre elérhető tokra pedig a gyártó örökélet garanciát is vállal.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.