Biztonság mindenekelőtt – Siemens vezetéstámogató rendszert tesztel a BKV

forrás: Prím Online, 2021. november 10. 17:18

A vezetéstámogató rendszerek hasznossága megkérdőjelezhetetlen. A BKV Zrt., mint a budapesti közösségi közlekedés legnagyobb szolgáltatója – célja pedig nem csak a gyors és komfortos utazás biztosítása, hanem utasaink és a forgalom többi résztvevőjének védelme is. A BKV és a Siemens Mobility közös projektje jelenti az újabb lépést Budapest biztonságos közlekedéséhez. 

 

  •   Vezetéstámogató rendszert fejleszt a Siemens Mobility a BKV-val szoros együttműködésében
  •   A projekt újabb lépést jelent Budapest biztonságos közlekedéséhez
  •   A villamosokra specializált rendszer a járművezető munkáját segíti, valamint javítja a közlekedésbiztonság szintjét

 

A Siemens Mobility jelenlegi, villamosokra specializált vezetéstámogató rendszere, az STA (Siemens Tram Assistant) a járművezető munkáját segíti azzal, hogy felismeri a kockázatos forgalmi szituációkat, ezekről pedig figyelmeztetést is ad. A technológia mérsékelheti az emberi tényezőkből fakadó események számát és mértékét, ezzel együtt pedig jelentősen hozzájárulhat a közlekedés biztonságosabbá válásához.

 

 

A mai napon a Hungária kocsiszínben megtartott sajtóeseményen a BKV és a Siemens Mobility képviselői mutatták be az alkalmazott rendszert a vendégeknek és a sajtó munkatársainak. A projekt vezetői kiemelték az együttműködés jelentőségét, válaszoltak a kérdésekre, majd az esemény zárásaként meginvitálták a résztvevőket a teszt-villamosra is, amin működés közben tekinthették meg az STA működését.

 

A jelenleg is zajló, úgynevezett „néma üzemmódú”, vagyis a hang-és fényjelzést nélkülöző tesztelést az egyik utasforgalomban közlekedő Combino-villamoson végzik, az elsődleges cél pedig az adat- és tapasztalatgyűjtés, valamint ezek kiértékelése után a rendszer finomhangolása. 

 

Borbás Péter Dániel, a BKV villamos üzemigazgatója hangsúlyozta - "A BKV folyamatosan arra törekszik, hogy a főváros közlekedését, beleértve a közösségi közlekedést is, a lehető legbiztonságosabbá tegye. Budapest legnagyobb közösségi közlekedési szolgáltatójaként pontosan tudjuk, hogy ebben a BKV-nak mekkora szerepe van. A szerepvállalásunk, és elköteleződésünk pedig abban nyilvánul meg, hogy minden olyan technológia alkalmazását megfontoljuk, ami hozzásegíthet minket ehhez a célhoz."

 

 

Az STA-rendszer jellegzetességét az adja, hogy a járműre telepített szenzorok a villamos haladási irányát, valamint a forgalmi közeget vizsgálják. Ráadásul a rendszer nemcsak felismeri a forgalom résztvevőit, a gyalogosokat, illetve a többi járművet, hanem azok mozgását összeveti a villamos sebességével és irányával. 

 

"A Siemens Mobilitynél elkötelezettek vagyunk az innovatív, jövőbemutató kötöttpályás megoldások fejlesztése mellett. Dinamikusan növekedő budapesti K+F központunkra alapozva a BKV-val szoros együttműködésben teszteljük ezt a vezetéstámogató rendszert, amely hasonló elven működik, mint a három évvel ezelőtti Innotrans kiállítás alkalmával a Siemens által Potsdamban bemutatott önvezető villamos prototípusa. Kiváló lehetőség számunkra, hogy e technika élesben tesztelhető itt, ahol maga a termékfejlesztés is folyik." – emelte ki Dr. Ludvig László, a Siemens Mobility Kft. ügyvezető igazgatója.

 

A BKV a múltban is támogatta azokat a módszereket, amik a balesetmentes közlekedést szolgálták, így részvételünk a jelenlegi projektben sem volt kérdéses. 

 

A Siemens Mobility innovációja nem csak a villamosvezető munkatársak tevékenységét könnyíti meg, hanem olyan technológia alkalmazását teheti lehetővé, ami az utasok és a főváros közlekedésbiztonsági szintjét is érezhetően javítja.

 

A vezetéstámogató rendszert bemutató videó:

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01