Előre jelzi a zöldhullámot a legújabb bécsi közlekedési app
A biztonságosabb közlekedés és a digitális forgalomirányítási rendszerek kiépítése érdekében Bécs Városa és a Kapsch TrafficCom kísérleti projektet indított. Egy telefonos alkalmazás segítségével a kerékpárosok és autósok láthatják, mennyi ideig piros és mikor lesz zöld az előttük lévő lámpa. Így optimalizálhatják a sebességüket, ami segít a környezetterhelés csökkentésében.
A klímaválság elleni harcban kiemelt szerepe van a károsanyag-kibocsátás csökkentésének. A közösségi közlekedés fejlesztése, a járműmegosztó-szolgáltatások bővítése és az elektromobilitás ösztönzése mellett Bécs ennek érdekében most a digitalizációt is hadrendbe állítja. Az intelligens és egymáshoz kapcsolódó közlekedésirányítási rendszerek nemcsak a biztonságot növelik, de a klímavédelemben is hasznosak, hiszen elősegítik a folyamatos haladást, így csökkentve a levegőbe kerülőszennyező anyagok mennyiségét. Az ilyen rendszerek kiépítésére indította az osztrák főváros és a Kapsch TrafficCom "Verkehrsmanagement 2.0" nevű kísérleti projektjét.
A "Zöldhullám" alkalmazás használat közben © PID/Christian Fürthner
A program keretében kifejlesztették a „Grüne Welle Wien” (Bécsi Zöldhullám) alkalmazást, amelynek használatával akár tizenöt százalékkal csökkenhet a szén-dioxid-kibocsátás. A telefonos applikáció a tesztfázisban a Ringstraße, Prinz-Eugen-Straße és a Landstraßer Gürtel körül hetvenöt közlekedési lámpával áll kapcsolatban, illetve a Duna-csatorna két oldalán tizenhét kilométer hosszan kapcsolódik a rendszerhez. Az autósok és biciklisek ezen az útvonalon haladva személyre szabottan, valós időben követhetik nyomon, milyen sebesség mellett érhetik el a következő zöld lámpát, illetve, hogy mennyi ideig lesz még piros az előttük lévő lámpa – mindezt természetesen a sebességhatárok betartása mellett. Így a haladás kevesebb energiával - illetve a biciklisek esetében verejtékkel -, üzemanyaghatékony módon, kényelmesebben történik. Mivel az alkalmazás GPS-t használ a kommunikációhoz, kerékpározás közben apró pontatlanságok előfordulhatnak. Ha a projekt sikeres lesz, a következő években a fő közlekedési útvonalakon mind a hatszáz jelzőlámpát bekapcsolják a digitális forgalomirányításba.
A digitalizált közlekedés kiépítése érdekében a város további lépések bevezetését is tervezi a közeljövőben. A hálózatba kötött közlekedési lámpáknak köszönhetően a zöldhullámok a mindenkori forgalmi helyzet függvényében fognak változni, illetve például a piros jelzés egy közeledő villamos jöttére automatikusan zöldre vált majd. Az intelligens navigációs rendszerek pedig a dugókat, illetve érzékenyebb területeket - mint például iskolák - teljesen elkerülik, így téve biztonságosabbá ezeket a helyeket. Ennek köszönhetően nem csak a környezetterhelés lesz kisebb, de a stressz is kevesebb.
Kapcsolódó cikkek
- Az ÉletMentő app újítása forradalmasíthatja a mentésirányítók munkáját
- Vásárlási alkalmazást fejlesztett az IKEA a digitális kényelem érdekében
- Hogyan tudunk egyszerre pénzt spórolni és a környezetet is védeni?
- Digitális persely a gyerekeknek
- Új funkciókkal bővült a mydronespace
- Elindult a Hotel & More Group szállásfoglalás applikációja
- Megérkezett a munkaerő-piac Tindere
- Magyar fejlesztésű appok, melyek meghódították a világot
- Rangos nemzetközi dizájn díjat nyert a magyar pénzügyi edukációs mobiljáték
- Húsvéti tanácsokkal is segít az ÉletMentő applikáció chatbot funkciója
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.