Az online gyógyszerforgalmazás mellett szállt síkra az Ecommerce Hungary
Egy új törvénymódosítás alapján 2022. január 1-től már kizárólag a gyógyszertárak szakdolgozói szállíthatnak házhoz vény nélküli gyógyszereket, így csomagküldés útján jövőre már nem lehet ezeket forgalmazni. Az Ecommerce Hungary a korlátozó szabályozás szélesebb körű egyeztetés alapján történő újragondolását javasolja.
A 2021. december 31-ig hatályos szabályozás szerint vényköteles készítményeket kizárólag a gyógyszertárak szakdolgozói vihettek házhoz, de vény nélküli termékeket a gyógyszertárak által működtetett internetes boltokból (webshopokból) is meg lehetett rendelni. Ezeket a termékeket csomagküldő szolgáltatók juttatták el a címzettekhez. Az internetes gyógyszerforgalmazás, a házhozszállítás és csomagküldés intézménye másfél évtizeddel ezelőtt jelent meg a gyógyszerellátásban. Az elmúlt 15 évben az OGYÉI nyilvántartása alapján közel 500 gyógyszertár vágott bele az internetes gyógyszerforgalmazásba.
Egy 2021 novemberében elfogadott törvénymódosítás szerint a jövőben bármilyen gyógyszert – így a nem vényköteleseket is – kizárólag a gyógyszertárak szakdolgozói (gyógyszerészek, szakasszisztensek) vihetnek házhoz.
Az Ecommerce Hungary tisztában van azzal, hogy a gyógyszerforgalmazásnak biztonságosnak kell lennie, a fogyasztóknak pedig megfelelő tájékoztatást kell kapniuk a nem vényköteles termékekről is. Ugyanakkor úgy látja, hogy az új szabályozás lassítja a modern elektronikus kereskedelem fejlődését és terjedését, hátrányosan érinti az elektronikus kereskedelem felé orientálódó gyógyszertárakat, a szoftverfejlesztőket és a logisztikai szolgáltatókat az adott területen gátolja az innovációt, és félő, hogy külföldi szereplőket hoz előnyös helyzetbe.
Az Egyesület szerint az elmúlt időszakban látványos növekedés volt tapasztalható a vény nélküli gyógyszerek online forgalmazásában. A rendelések számának növekedése jól mutatja, hogy a fogyasztók örömmel éltek a kényelmes és a fertőzésveszélyt csökkentő megoldással, és azt is látható, hogy egyesek helyzetükből adódóan csak digitális csatornán juthattak hozzá az igényelt termékekhez. A Magyarországon működő professzionális logisztikai cégek garantálni tudják, hogy mindenki az általa rendelt termékeket kapja meg, kizárható, hogy illetéktelen személy férjen hozzá a küldeményekhez, a gyógyszerek előírt hőmérsékleten történő szállítása megfelelő csomagolással és szállítóeszközökkel biztosítható. A vásárlók tájékoztatása (akár közösen működtetett) online és telefonos vevőszolgálattal, termékinformációs vonalakkal megoldható. A készítmények azonnali szállítással késedelem nélkül juttathatók el a megrendelőhöz. Mindezek alapján az Ecommerce Hungary Egyesület úgy látja, hogy az elmúlt időszakban a fogyasztói igények jelentősen átalakultak, és sokkal nagyobb szerepet kapott az internetes vásárlás ezen belül is az online gyógyszertári vásárlások száma.
Ezt a szolgáltatást a fogyasztó már a gyógyszertáraktól is elvárja. Álláspontunk szerint a patikák hosszú távú finanszírozhatósága és a fogyasztók megfelelő kiszolgálása érdekében a csomagküldés útján megvalósuló online gyógyszerforgalmazást a kor szellemének megfelelően szabályozni és fejleszteni kell, és ennek kialakításában az Ecommerce Hungary Egyesület is rendelkezésre áll.
Kapcsolódó cikkek
- Grandiózus karácsonya lesz az e-kereskedelemnek
- Pályázat a magyar e-kereskedelem helyzetét felmérő kutatás lefolytatására
- Újra itt van a Black Friday
- Elkészült a 2021-es Nagy Webáruház Felmérés
- Újabb nagy dobás a Lead Ventures-től
- Zöld e-kereskedelem: mit gondolnak a vásárlók?
- A Yuspify e-kereskedelmi körképet készít webáruházak számára
- A Zen.com újraírná az e-kereskedelem szabályait
- Hazai kisvállalkozóknak biztosít európai piacot a MediaMarkt
- Jön az Amazon, napról napra nő a magyar webshopok fenyegetettsége
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.