Nagymértékben nő az automatizálás az intralogisztikában

forrás: Prím Online, 2021. december 17. 09:54

A Mobile Industrial Robots (MiR), az autonóm mobil robotok (AMR-ek) globális piacvezetője örömmel fogadta a Nemzetköz Robotikai Szövetség (IFR) nemrégiben közzétett „World Robotics 2021 – Service Robots” c., szolgáltató robotokra fókuszáló jelentését*. A kiadvány szerint a mobil robot megoldások mára bevett szokássá váltak a szállítás és logisztika területein, amit az is alátámaszt, hogy 2020-ban több mint 43.500 egységet értékesítettek, ami 33%-os növekedést jelent 2019-hez képest. Az áru- és rakományszállítás számított a legnépszerűbb alkalmazási módnak 2020-ban, a professzionális szolgáltató robotok egyharmadát tervezték erre a célra. A szegmens árbevétele 11%-kal, több mint egymilliárd dollárra nőtt.

„Azt látjuk, hogy a növekedés 2021-ben is folytatódik” – jegyzi meg Jesper Sonne Thimsen, a Mobile Industrial Robots Közép- és Kelet-európai régiójának értékesítési vezetője. „A 2020-as adatokhoz képest 40%-os növekedést rögzítettünk 2021 első három negyedévében. Egyértelműen látható, hogy a technológia kezdeti próbaidőszaka után a vállalatok nagyobb robotflottákba fektetnek, és bővítik azon feladatok körét, amelyeket a mobil robotokra bíznak.”

 

Az IFR jelentése rámutat, hogy mobil robotokat jellemzően az autóipar, az elektromos/elektronikai gyártás, a fémipar, a vegyipar, a gumi- és műanyagipar, valamint az élelmiszergyártás alkalmaz. A robotok által leggyakrabban automatizált feladatok a gyártási folyamat során előforduló termékek mozgatása, az összeszereléshez szükséges alkatrészek begyűjtése, a raklapokra való rakodás, illetve azok a gyártás különböző szakaszaihoz való szállítása. A koronavírus következtében keletkező új trendek eredményeként 2020-ban a tisztítás és fertőtlenítés is bekerült a mobil robotok legnépszerűbb alkalmazásai közé.

 

 

A Mobile Industrial Robots úgy fejleszti portfólióját, hogy meg tudjon felelni a gyártóvállalatok egyre növekvő várakozásainak. Az augusztusban piacra dobott MiR600-at és MiR1350-et, melyek teherbírása akár a 600 és 1350 kg-ot is elérheti, arra tervezték, hogy biztonságosan és hatékonyan végezzen el anyagmozgatási tevékenységeket megterhelő ipari környezetben. 

 

A piac számára emellett különböző üzleti modellek is elérhetők. Az egyik ilyen, a RaaS, azaz a robot, mint szolgáltatás, megkönnyíti az automatizálásba való befektetést. „Noha a RaaS a szállítással foglalkozó professzionális robotok értékesítéséből származó 2020-as árbevétel mindössze 3%-ért felel, azt tapasztaljuk, hogy ez egy feltörekvő irányzat. Egy rendkívül érdekes opció, amivel át lehet hidalni a technológia bevezetésének esetleges pénzügyi akadályait” – folytatta Jesper Sonne Thimsen.

 

 

„A technológiai fejlődés, a vállalatok körében a mobil robotok lehetőségeivel kapcsolatos egyre nagyobb tudatosság, a munkaerőpiac kihívásai, valamint a nagyobb rugalmasság és versenyelőny új forrásainak keresése mind olyan tényezők, amelyek pozitív hatással vannak a mobil robotok piacának növekedésére” – foglalta össze Jesper Sonne Thimsen.

 

_______________

(*) IFR “World Robotics 2021 – Service Robots report” – további információ az alábbi linken található: https://ifr.org/ifr-press-releases/news/service-robots-hit-double-digit-growth-worldwide

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01