A L'Oréal új fejlesztései átírják a hajfestés élményét
A L'Oréal Csoport bemutatta a legújabb beauty tech innovációit, amelyekkel újragondolja a hajfestés fogalmát. A Colorsonic egy könnyű, kézi készülék, amely egy innovatív, problémamentes eljárással teszi lehetővé a hajfesték kikeverését és egyenletes felvitelét, így a fogyasztók számára akár otthon is kiváló hajfestési eredményeket biztosít. A Coloright pedig egy, a szalonfodrászok számára kifejlesztett mesterséges intelligenciával vezérelt hajfestési rendszer, amely virtuális hajszínpróbával teszi lehetővé a kívánt árnyalatok megjelenítését. Az innováció továbbá egy olyan algoritmust használ, amely egyéni igényeknek megfelelően, személyre szabott hajszínt biztosít, több mint 1500 egyéni árnyalatlehetőséggel.
A L'Oréal nagy múltra tekint vissza a hajfestés területén, hiszen több mint 100 évvel ezelőtt feltalálta a világ első biztonságos, szintetikus hajfesték-készítményét, mellyel egy ma már 10 milliárd dolláros iparágat hozott létre. Ma, egy évszázaddal később, a vállalat ismét megmutatja a hajfestésben betöltött vezető szerepét azzal, hogy a legprecízebb formulán túl két áttörő technológiai innovációval formálja át az iparágat.
Amikor a COVID-19 járvány miatt sok szalon ideiglenesen bezárt, az otthoni hajfestés üzlet 6%-kal nőtt. Ez idő alatt a fogyasztók megtapasztalták az évtizedek óta gyakorlatilag változatlan otthoni hajfestési folyamat kihívásait, nevezetesen a hajfestéssel járó rendetlenséget és a festék nehezen hozzáférhető helyekre történő felvitelével járó bonyodalmakat.
Ezekre a fogyasztói igényekre válaszul kifejlesztett, és öt éven át finomhangolt Colorsonic egy egyedi keverőmechanizmust használ, amely a kívánt hajszín eléréséhez pontos arányban kombinálja a színelőhívót és a hajfestéket. A készülék ezután megfelelő mennyiségben adagolja a hajfestéket, és egy rezgő sörtékből álló szórófejen keresztül viszi fel azt a hajra, miközben a sörték cikk-cakkos mintázatban mozognak, hogy egyenletesen oszlassák el.
A Colorsonic a L'Oréal azon elkötelezettségét is tükrözi, hogy kivételes, személyre szabott szépség élményt nyújtson, amely a fenntarthatóságban gyökerezik. Ezt az elkötelezettséget tükrözik az alábbi funkciók is:
• Újrahasznosított műanyag: a Colorsonic egy újrafelhasználható eszköz, újrahasznosítható patronnal, amely használatonként kevesebb műanyagot használ, mint az otthoni dobozos hajfestékek.
• Újrafelhasználható kesztyűk: az otthoni hajfestékek dobozai egyszer használatos kesztyűt tartalmaznak. A Colorsonic ezeket akár 10-szer is újrahasználható kesztyűkkel helyettesíti, amelyek ráadásul fokozott védelmet is nyújtanak.
• Kevesebb szállításhoz köthető csomagolás: A Colorsonic készüléket és a patronokat tanúsítottan újrahasznosítható papírcsomagolásban szállítják.
A L'Oréal tervei szerint a Colorsonic 2023 elejétől lesz elérhető a fogyasztók számára az Egyesült Államokban.
Amellett, hogy a L'Oréal a Colorsonic segítségével átalakítja az otthoni hajfestés élményét, a szalon festés élményének fejlesztésére is komoly figyelmet fordít. A L'Oréal ezért a Colorightot, a mesterséges intelligenciával vezérelt hajfestő rendszert is bemutatta, amelyet kifejezetten szalonhasználatra fejlesztettek ki, és egyéni igényeknek megfelelően, személyre szabott hajszínt biztosít. A fejlesztés az innovációt a fodrászok kezébe adja és szabadalmaztatott algoritmus segítségével kínál pontos színeredményt.
A gép rendelkezik egy leolvasóval, amely elemzi a vendég haját, mérve a hajfestés hatékonyságát befolyásoló tényezőket: többek között a hajszínt, az ősz hajszálak százalékos arányát, valamint a hosszúságot és a sűrűséget, valamint egy hajfestékből álló száraz gyöngyöket tartalmazó adagolóval, amelyhez alapápolók, színelőhívók és hígítók patronjai tartoznak. Ezek az adagolt összetevők együttesen egy személyre szabott hajfestéket hoznak létre. Az ultraprecíz készülék a hajfesték összes összetevőjének képes az adagolására és összesen több mint 1500 egyedi lehetőséget tud megalkotni.
Kapcsolódó cikkek
- A mesterséges intelligencia és blokklánc technológia pörgetheti fel a klímavédelmet
- Mesterséges intelligencia teszi veszélyessé a kibertámadásokat 2022-ben
- K&H: láthatatlan motort kaphat a magyar gazdaság
- K&H: hogyan állnak az adatokhoz a magyar cégek
- Betör a munkahelyekre a metaverzum, szintet lép az AI
- A mesterséges intelligencia lehet az óceánok megmentésének kulcsa
- A CareAR további innovációkat és felvásárlást jelentett be
- Erős bejelentéssel indult a nemzetközi 5G technológiai csúcstalálkozó!
- Hamarosan 24 órán belül mesterséges intelligenciával vehetik az ingatlanokat
- A Continental magyarországi munkatársai úttörők a mesterséges intelligencia alapú tudás megszerzésében
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.