Ez a három újdonság határozza meg az online marketinget 2022-ben
A koronavírus-járvány óriási lökést adott az e-kereskedelemnek, és szakértők szerint 2-3 éven belül eljuthatunk hazánkban is arra a szintre, hogy a fogyasztók többet vásárolnak online mint offline. Ugyan konzervatív országnak számítunk, ami az elöregedő társadalommal magyarázható, de az e-kereskedelem számai dinamikusan nőnek. A szemléletformálás célba ér, ezt pedig tovább gyorsítja, hogy már egy magánszemély is mindent meg tud vásárolni a tetőcseréptől kezdve a kenyérig az interneten.
Ezt a visszafordíthatatlan és egyben kedvező trendet most tudják igazán meglovagolni a vállalatok, de ehhez nemcsak az értékesítésre, hanem az online marketingre is kiemelt figyelmet fordítani.
A hirdetések nem összeadódnak, hanem egymásra épülnek
Berta Gergő, a Maximum Business Web és Marketing Ügynökség ügyvezető, tulajdonosa arról beszélt, alapvetően három fő újdonság lesz az online marketingben 2022-ben: a videós tartalmak felerősödnek, az arc felvállalása létfontosságúvá válik és a 360 fokos marketingeszközök is kiemelt szerepet kapnak idén.
„Már tavaly elkezdett hódítani a videó a képpel szemben, ezt jól mutatja a TikTok térhódítása. De ez nemcsak a felhasználók szemében izgalmasabb, hanem a közösségi platformok algoritmusa is jobban kedveli ezeket a tartalmakat. Egy videónak mindig értéket kell közvetíteni, olyan hasznos információkat kell átadni, amiért a fogyasztó fizetne is” – magyarázta.
Rámutatott arra is, sok cég még nem vállalja fel az arcát, nem mer beállni a kamera elé, mert nem érzi komfortosnak azt. Ezek a vállalatok ma már hátrányba kerülnek a fogyasztók szemében azokkal a cégekkel szemben, akik közelebb engedik magukhoz a közönségüket.
A 360 fokos marketingeszközökkel összefüggésben Berta Gergő azt mondta, már nem elég egy-egy platformot használni a cég népszerűsítésére. Több területnek kell összehangolva működnie ahhoz, hogy átütő sikert éljünk el.
„Ha jön egy látogatónk a Google-ből a weboldalunkra, kifejezetten nekik tudunk Facebook-hirdetéseket futtatni, majd lehetséges csak azokat YouTube-videókkal célozni, akik közülük visszatérnek a honlapra. A különböző platformokon futtatott hirdetések tehát nem összeadódnak, hanem egymásra épülnek, és ezt sokan elfelejtik” – nyilatkozott a Maximum Business Web és Marketing Ügynökség ügyvezető, tulajdonosa.
A testre szabott reklámok kora
Berta Gergő megjegyezte, a Google és a Facebook olyan éles profilozásokat képes végezni a hatalmas adatmennyiségnek köszönhetően, hogy a hirdetéseknél már nemcsak a klasszikus értelemben vett demográfiai adatokkal lehet dolgozni, hanem előtérbe kerül az anyagi státusz, a hobbi és az illető érzelmi állapota is.
„Az algoritmus egy célzás után tanul és tanul, így teljes mértékben személyre szabja a hirdetést, olyan, mintha az adott felhasználó lenne kifejezetten megszólítva. A Facebooknál ráadásul nem hivatalosan működik a hangfelismerés típusú hirdetés is. Ha a célközönségi tag akár lefordított, akár nem használt állapotban beszél a telefonja mellett például a fűnyírókról, akkor van rá esély, hogy ha feloldás után megnyitja a Facebook applikációt, szembejön vele egy ilyen típusú reklám” – árulta el.
Elmondása szerint jelentős jogszabályi változások nincsenek 2022-ben, de vannak dolgok, amikre érdemes odafigyelni. A Google többek közt tiltja a CBD, kannabisz olaj reklámozását, miközben a Facebook erősen szűri a kisállat-hirdetéseket, de ügyelni kell a nyereményjátékokra is, mert ha nem tartjuk be szigorúan a feltételeket, a közösségi médiaóriások ezeket is egyik pillanatról a másikra blokkolhatják.
Mivel a szakma olyan komplexé vált, hogy egy ember nem tud minden részéhez érteni, Berta Gergő azt javasolja a cégeknek, állítsanak maguk mellé egy ügynökséget, amely teljes szakmai hátteret tud biztosítani. A sikerre éhes vállalatoknak legalább 15 értékesítési csatornával kell rendelkezniük, ami egyszemélyes marketinggel nem kivitelezhető, zárta szavait.
Kapcsolódó cikkek
- Három éves lemaradásban vagyunk Amerikához képest az online marketingben
- A virtuális első benyomás vált a legfontosabbá a járvány alatt
- Lévai Richárd bekerült a Facebook hivatalos marketing partnerei közé
- A webáruházak körében az online marketing az abszolút győztes
- Felkészülést indít ’Az Év Honlapja’!
- Jelentős felvásárlás az online marketing piacon
- Itt a reklám, hol a reklám?
- Nem science fiction a műholdvevővel felszerelt traktor
- Ügynökségi szakember lett az IAB Hungary új elnöke
- Kampánymenedzselő, marketingtervező szoftvert fejlesztett egy online szakértő
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.