Népszerű a bécsiek körében a város chatbotja, a WienBot
2021-ben összesen 2,3 millió választ adott az osztrák főváros chatbotja, a WienBot. Ezzel a bécsiek egyik legfontosabb információforrásává nőtte ki magát. A legtöbben a koronavírus-járvánnyal kapcsolatban fordultak hozzá.
Tavaly percenként átlagosan öt kérdést válaszolt meg az osztrák főváros chatbotja, amely külön mobiltelefonos alkalmazásból, a város honlapjába integrált keresőn, valamint a koronavírus tájékoztató oldalon, chatablakon keresztül is elérhető.
A legtöbb kérdés – a megkeresések 55 százaléka – a koronavírus-járványhoz kapcsolódott. Érdeklődtek oltásról, tesztlehetőségekről és az aktuális járványügyi szabályokról. Nyáron ezzel szemben a strandok álltak a középpontban, de sokan tettek fel kérdéseket álláslehetőségekkel kapcsolatban, a Bécsi Jégálomról és a parkolási szabályokról is. Ennek megfelelően a WienBotot tavaly háromezer kulcsszóval és szinonimával valamint kilencezer emojival bővítették, ezerötszáz kulcsszót pedig újrakombináltak, hogy pontosabb válaszokat tudjon adni.
Bécs 2017-ben indította el a chatbotját, amely az úton lévőknek különösen nagy segítséget jelent. A mobiltelefonos alkalmazásba ugyanis nemcsak bepötyögni lehet a kérdést, de szóban elmondani is, és a választ is lehet szóban kérni. Ráadásul konkrét választ ad és nem linkeket, mint például a Google.
A dezinformáció elleni kampány részeként pedig tavaly egy darabig vezető osztrák online médiumok oldalán futott interaktív bannerként. Így az olvasók újságolvasás közben nézhették meg például, hogy fogad-e még vendégeket az a strandfürdő, ahova menni szeretnének. A WienBot 2021-ben el is nyerte az ORF OnAward díját, amellyel a legkreatívabb digitális reklámeszközöket ismerik el.
Kapcsolódó cikkek
- Háromból két vállalat már használ chatbotokat
- Chatbottal szurkol a magyar válogatottnak a Burger King
- Vanda már chatelni is tud
- Az SAP chatbotja segíti a Fővárosi Vízművek ügyfélszolgálatát
- Húsvéti tanácsokkal is segít az ÉletMentő applikáció chatbot funkciója
- Az online shopping a magyarok új hobbija
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az OMV kiskereskedelmi hálózatának arculata új megjelenést kap Közép-Kelet-Európában
Az OMV egy újabb lépést tett a cég átalakulásának útján: a vállalat az elkövetkező három évben hét országban, Magyarország mellett Ausztriában, Romániában, Szlovákiában, Csehországban, Bulgáriában és Szerbiában is bevezeti az új arculatát. A stratégia célja, hogy hozzájáruljon egy olyan világ megteremtéséhez, amelyben a fenntartható energia, a fenntartható mobilitás és a fenntartható életmód mindenki számára valósággá válhat.
Az ABB az elektromos buszokhoz készült, energiahatékony motor- és invertercsomagot vezet be a piacra
Az ABB bejelentette az AMXE250 motorból és HES580 inverterből álló, kifejezetten az elektromos buszok igényeire szabott új és innovatív csomagjának bevezetését. Az új hajtáscsomag, amelynek harmonikus működése egy hatékonyabb, megbízhatóbb és az ipar számára azonnal rendelkezésre álló megoldást eredményez, jelentős előrelépést jelent a tisztább és fenntarthatóbb közlekedési lehetőségek terén.
K&H: Adatvédelem szintjén csak kevesen értenek az AI-hoz
Egyre több cég alkalmazza a mesterséges intelligenciát, de kevesen mondhatják el, hogy tisztában vannak azzal, hogy milyen hazai és nemzetközi, pénzügyi, felügyeleti és adatvédelmi szabályokat szükséges betartaniuk és hogyan alakíthatnak ki egy biztonságos, felkészült környezetet egy AI projekt megvalósulásakor.