„A technológia segítségével jobb örökséget fogunk hagyni a jövő nemzedékének”
Az ABB Decoded podcast 2022-es évi első epizódjában Lucas di Grassi brazil autóversenyzővel készült beszélgetés hallható. Az 8. versenyévad ABB nagyköveteként, di Grassi nem csak a versenyeken elért sikereiről, például a Formula-E harmadik szezonjában kivívott bajnoki címéről beszél, hanem megosztja véleményét a fenntartható technológia előnyeiről az éghajlati kihívás kezelésében.
Di Grassi szenvedélyesen beszél a sport erejéről, hogy felhívja a figyelmet olyan ügyekre, amelyek aggodalomra adnak okot. Di Grassi jövőképe és látásmódja túlmutat a pilótafülke falain, az autóversenyző régóta hisz az emberiség javát szolgáló együttműködésben.
Az e-mobilitás fejlődése
Mivel di Grassi a kezdetektől fogva részt vesz a Formula E versenyeiben, így testközelből láthatta, tapasztalhatta a versenypályán és azon kívül is elért elképesztő fejlődést, valamint az e-mobilitás terén bekövetkezett hatalmas változásokat.
„2012-ben, amikor a Formula E igazán elindult, nagyon kevesen beszéltek az elektromos autókról, és az eladott e-járművek száma elhanyagolható volt a belsőégésű motorral hajtott járművekéhez képest. Tíz év alatt egy igazi forradalmat láthattunk a járműiparban. Napjainkban mindenki az elektromos autókról beszél, ezek a járművek ma már az eladások nagyjából 10%-át teszik ki, és az összes nagy autógyártó már elkötelezte magát amellett, hogy 5-10 éves távlatban szinte csak EV-ket gyárt majd.”
Az ABB nagykövete, Lucas di Grassi így nyilatkozott: „Életcélommá vált, hogy sikeres legyek a Formula E-ben, és hogy a Formula E-t is sikeresnek lássam."
A motorsport jelentősége túlmutat az egyes versenyeken
„Mindig is úgy véltem, hogy a motorsport jelentősége túlmutat az egyes versenyek fontosságán. Úgy tekintettem rá, mint egy platformra, amely üzleti lehetőséget kínál a vállalkozások számára, szórakoztatást nyújt a versenyek közönségének, és új ötletek, inspiráció forrása.
Amikor a Formula E megjelent, kezdtem megérteni, hogy a jövő az elektromos hajtásé lesz, és a levegő minősége miatt ez hatással lesz az emberek életminőségére is; demokratikusabb mobilitást fog teremteni, mert mindenki számára olcsóbb lesz eljutni A-ból B-be, és ez egy olyan technológiai forradalom, amely segít az éghajlatváltozás elleni küzdelemben is. Tehát ez valóban összhangban áll a célommal és a versenyzési szenvedélyemmel. Életcélommá vált, hogy sikeres legyek a Formula E-ben, és hogy a Formula E-t is sikeresnek lássam."
Közös felelősség
Di Grassi esetében a környezetvédelmi kérdésekről szóló kampányok iránti elkötelezettség etikai és erkölcsi megfontolásokból fakad.
„Úgy hiszem, hogy miután az ember eléri az életben a főbb céljait, azaz van hol laknia, van elég étele, eljutott a kívánt képzettségi szintre, egészséges, akkor meg kell teremtenie ezt a világot azok számára is, akik még nem érték el ezeket a célokat, meg kell próbálnia javítani a társadalmat és előbbre vinni az emberiséget. És számomra ez azt jelenti, hogy a versenyzésben használt technológiát és know-how-t arra használom, hogy jobb hellyé tegyem a világot."
Jövőbe vetett derűlátás
A technológia és az infrastruktúra fejlődése az, ami miatt di Grassi optimistán tekint a jövőbe. E fejlődés egyik egyértelmű példáját a 9. szezontól a Formula E következő generációs autója testesíti majd meg a versenypályán.
„A Gen 3 versenyautó igazolja, hogy a technológia elképesztő ütemben fejlődik, ezzel a versenyzés szerelmeseit elkápráztató autóval az embereknek is bemutathatjuk ezt a fejlődést. Az új versenyautó több mint kétszer nagyobb teljesítményű, 100 kilóval könnyebb és összkerékhajtású. Ez már gyökeres változásokat hozhat a versenyzésben – az autó egy igazi szörnyeteg lesz."
Di Grassi számára a világszerte zajló, inspiráló fenntarthatósági projektek, valamint az e-mobilitás népszerűsítését szolgáló versenysorozat növekvő sikere reményt adott.
„Ezeket a fejlesztéseket csak a technológia segítségével lehet elérni. A Formula E-ben részt vevő vállalatok, mint például az ABB, pontosan értik az infrastrukturális oldalt, a járműveket körülvevő technológiát, a töltést, a járművekbe jutó energiát, valamint az egyes alkatrészek újrahasznosíthatóságát – mindez nagyon reménykeltő számomra. A technológiának köszönhetően mindenképpen jobb örökséget és egy jobb világot hagyunk majd hátra a jövő generációinak."
Az ABB Decoded új epizódja az ABB FIA Formula-E világbajnokság 8. szezonjának kezdete előtt vált elérhetővé az érdeklődők számára. A versenysorozat január 28-án és 29-én, a szaúd-arábiai Diriyahban startol, ahol a versenyzők ismét éjszaka versenyeznek a teljesen megújuló energiával működő, alacsony fogyasztású LED-technológiával megvilágított pályán. A 2495 km hosszú, 21 kanyarral nehezített Diriyah Circuit az UNESCO világörökség részét képező történelmi városfalakat kerüli meg. A kör végén pedig egy hosszú, energiát felemésztő egyenes szakasz található, ami igazi stratégiai próbatételt jelent a versenyzők számára.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB piacra dobja a FusionAir Smart Sensort, az első érintésmentes, intelligens érzékelőt
- Keresik a 2022-es év célgépeit
- Virtuális látogatás az ABB Distribution Solutions brnói gyárában
- K&H: fénysebességre kapcsolnak a mindennapok
- Az ABB és a HASCO előmozdítja az intelligens gyártást a kínai autóiparban
- Digitális vonatvezérlő rendszer a frankfurti metrónak
- Hálózatba kapcsolt és intelligens megoldásokkal erősít a Bosch
- ABB okosotthon vezérlés egy különleges passzívházban
- Az új ABB OmniCore robotvezérlők gyorsabb és energiahatékonyabb gyártást kínálnak
- A gépjárműgyártásnak igazodnia kell a gyorsan változó és sokszínű hajtáslánc-mixhez
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.