Az internetes időpontfoglalás idővel kiválthatja a telefonos bejelentkezést
Az emberek többsége telefonon foglal időpontot magánegészségügyi rendelésre, de az utóbbi időben a különböző online időpontfoglalási lehetőségek is egyre népszerűbbek a páciensek körében. Ugyanakkor a több szolgáltatót is magába foglaló orvosválasztó és időpontfoglaló rendszerek még kevésbé ismertek – derült ki a Dokio és a GKI Digital aktív internetező magyar lakosság körében végzett reprezentatív felméréséből.
A Dokio online orvosválasztó és időpontfoglaló platform és a GKI Digital közös kutatásában mintegy 4000 embert kérdeztek meg többek között arról, hogy milyen módon foglalnak időpontot orvosi vizsgálatokra vagy ellátásokra, és mi a véleményük, illetve tapasztalatuk az egyes betegfelvételi módokról. A felmérés szerint egyelőre továbbra is a telefonos időpontkérés a legnépszerűbb: a válaszadók 77 százaléka szokott közvetlenül telefonon időpontot foglalni a választott klinikánál vagy szakorvosnál.
Egyre többen vannak azonban azok is, akik online intézik az időpontfoglalást. A válaszadók negyede a klinikák saját oldalain található időpontfoglaló rendszereket használja, egy kisebb részük emailben kér időpontot, de egyre népszerűbbek a független, több orvost, illetve klinikát kínáló online platformok is, ha időpontfoglalásról van szó. Az olyan platformok, mint a Dokio, egyik legnagyobb előnye, hogy akut panasz esetén a páciensek ezeken a felületeken gyorsan és könnyen megtalálhatják a legkorábbi időpontot a szükséges szakorvosi ellátásra, nem kell több szakintézményt felkeresni telefonon. Diagnosztikai vizsgálatok, például MR, CT vagy ultrahang esetén a vizsgálatot végző specialista személye kevésbé mérvadó, ugyanakkor a vizsgálatok minél korábbi elvégzése, a betegség korai diagnosztizáció jelentősen jelentős mértékben javítja a gyógyulási esélyeit a betegnek. A több orvost, klinikát kínáló online platformokon megtalálhatjuk a legközelebbi időpontot, akár már aznapra vagy másnapra is foglalhatunk, nem kell heteket vagy hónapokat várni a vizsgálatra.
Az online időpontkérést a többség praktikusnak, gyorsnak, kényelmesnek véli. A válaszadók jelentős része (39 százalék) szerint az online foglalás előnye, hogy a telefonos szolgáltatással szemben munkaidőn kívül és hétvégén is használhatják a betegek. Figyelemre méltó, hogy az online platformokkal kapcsolatos korábban gyakrabban felmerülő kritikát – miszerint túlságosan személytelenek – kevesebb, mint a válaszadók tizede jelölte meg a felmérésen. Ezzel szemben a megkérdezettek 12 százaléka kifejezetten előnynek nevezte, hogy az online foglalás diszkrét, mivel itt nem kell telefonon beszélniük senkivel.
„A kutatás eredményei és ügyfeleink visszajelzései azt mutatják, hogy az online időpontfoglaló rendszerek valós alternatívái a hagyományos, telefonon történő időpontfoglalásnak” – mondta Radnóczi Gergely, a Dokio online egészségplatform társalapítója. A Dokióhoz hasonló platformokon nem egy-egy egészségügyi szolgáltató kínálatát találjuk, hanem egyszerre több klinika orvosai közül válogathatunk, és rögtön le is foglalhatjuk a megfelelő időpontot. Az ilyen típusú platformokat egyelőre viszonylag kevesen veszik igénybe. Radnóczi Gergely szerint ennek oka egyrészt az, hogy még kevesen hallottak a lehetőségről. „A felmérésen résztvevők válaszai alapján kiderült, hogy az online, független orvoskereső rendszereket még mindig kevesen ismerik. Ugyanakkor a kutatás eredményeiből látszik, hogy az ilyen szolgáltatásokra van igény, hiszen a betegek számára fontos, hogy a lehető leghamarabb, vagy a lakóhelyéhez legközelebb eső orvoshoz tudjon eljutni. Ebben segítenek a független egészségplatformok, hiszen itt szakterület, földrajzi hely, illetve intézmény alapján is lehetősége van a páciensnek szakorvos és egészségügyi szolgáltatások keresésére” – mondta.
Arra a kérdésre válaszolva, hogy hogyan és mi alapján választanak orvost, a válaszadók mintegy fele arra utalt, hogy eleve egy bizonyos szakemberhez szeretnének eljutni. A páciensek, ha orvosi vizsgálatot terveznek és időpontot foglalnak akkor legtöbbször olyan orvos rendelését választják, akinél már korábban is jártak (33 százalék) vagy ismerős, barát, családtag ajánlása alapján választanak orvost (29 százalék). Emellett viszont a lokáció is nagyon fontos szempont a páciensek számára, 42 százalékuk válaszolta azt, hogy a lakóhelyükhöz legközelebb eső, vagy onnan legkönnyebben elérhető rendelést próbálják megkeresni.
Radnóczi Gergely hozzátette: a független egészségplatformok amellett, hogy egy sima internetes keresésnél kényelmesebbek (a felmérések alapján ma többen keresnek így orvost, mint célirányos platformokon keresztül), még további szolgáltatásokkal is segítik az orvosválasztást. „A Dokio tünetellenőrzőjével például a felhasználó pár kattintással azonnali, ingyenes iránymutatást kaphat arról, hogy panaszaival milyen orvoshoz érdemes fordulnia. Ezt a 93% pontosságú betegirányítási technológiát külföldön már számos kórház is használja. Emellett sok platformon előre megismerhetők az orvosok a szakmai életrajzuk alapján. A Dokión a fényképes bemutatkozáson túl az orvos rendeléseit és szabad időpontjait is egy helyen látjuk, akár 2-3 különböző partner klinikánál. Az ilyen és egyéb hasonló extra szolgáltatásokat egyre inkább igénylik az ügyfelek, ezt egyértelműen alátámasztják a felmérés eredményei is. Emellett munkatársaink heti rendszerességgel személyesen beszélgetnek a páciensekkel, hogy az igényeikhez igazodva, a modern technológia segítségével valóban könnyebbé tegyük számukra a gyógyulást.”
Kapcsolódó cikkek
- Covidálló-e a hűség?
- Szélütéses betegeknek segít egy mobilapp
- Az Affidea felgyorsítja a digitalizációt
- Turizmus trend 2022-ben, Kelet-Közép-Európában
- Nagy szükség van a női vállalkozókra az egészségügyi innovációban
- A technológiai fejlődés jobbá teszi a világot
- Nem mozdulnak a tech szakemberek a home office-ból
- Így változtak az online vásárlási szokások
- A hazai webáruházak a karácsonyi szezon győztesei
- Évi 5000 óra képernyő előtt - SMS-nyak szindróma
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.