Önkiszolgáló pénztárgépek az Egyesült Királyság ruházati üzleteiben
A Fujitsu önkiszolgáló pénztárgépe (Self-Checkout, SCO) megkezdte egy egyesült királyságbeli fast-fashion áruházban éles működését. A kifejezetten divat- és szaküzleteket fenntartó kiskereskedelmi vállalatoknak szánt pénztárgép a Fujitsu Market Place kínálat szerves része. Egyszerű és rugalmas fizetéssel, új alapokra helyezi a bolti kiszolgálás élményét.
Önkiszolgáló pénztárgépek a divatüzletekben
A sok országban már elterjedt önkiszolgáló pénztárgépeket saját bevallása szerint a vásárlók 75%-a rendszeresen vagy alkalmanként használja. Az önkiszolgáló pénztárgépek az élelmiszer-kereskedelemben már évek óta működnek, gyors és kényelmes fizetési lehetőséget biztosítva a vevőknek. A technológia elfogadottsága, a kisebb személyes interakciós igény és a készpénzmentes fizetés a világjárvány idején arra ösztönözte a kiskereskedelmi vállalatokat, hogy újabb üzlettípusokban is fontolóra vegyék az önkiszolgáló fizetés bevezetését.
A nagyszámú tranzakciót bonyolító divat- és szaküzletek ideális helyszínt kínálnak az önkiszolgáló pénztárgépek bevezetésére. Az önkiszolgáló fizetéssel kisebb alapterületen több tranzakciót lehet végrehajtani, mint a hagyományos pénztárgépekkel, mivel maga az eszköz kisebb helyen telepíthető. Ráadásul a vevők is nagyobb valószínűséggel vásárolnak, ha ehhez nem kell pénztárossal interakcióba lépniük.
Market Place önkiszolgáló pénztárgép – egyszerű, gyors és kényelmes
A Fujitsu kifejezetten divat- és szaküzletek számára készült Market Place önkiszolgáló pénztárgépe gyors, egyszerű használatot és készpénzmentes fizetési élményt kínál. Így a vásárló uralja a helyzetet, önállóan olvashatja be az árucikkeket, ellenőrizheti az árakat, vásárolhat ajándékkártyákat és fizethet. A fizetéshez betéti és hitelkártyát, illetve ajándékkártyát is használhat.
Az önkiszolgáló pénztárgéppel a kiskereskedelmi vállalatok lerövidíthetik a pénztárnál kígyózó sorokat, ugyanakkor biztonságos és kényelmes módszert nyújthatnak vevőiknek a gyors fizetésre – sorban állás nélkül, megtartva az azonnali vásárlás előnyeit, és vele az online vásárlására jellemző gyorsaságot és kényelmet anélkül, hogy várni kellene a kiszállításra.
Világos és jól követhető felhasználói felület kalauzolja végig a vevőt a vásárlási folyamaton – a beolvasás, fizetés, táskába pakolás, számlakiadás és távozás lépéseivel. Ha a vásárlónak segítségre van szüksége, a Market Place önkiszolgáló pénztárgép lehetővé teszi, hogy értesítse az ügyfélszolgálat munkatársait, vagy okostelefonon, illetve okosórán keresztül digitális értesítést küldjön nekik.
Rowan Cape, a Fujitsu kiskereskedelmi szoftvermegoldásokért felelős globális vezetője elmondta: „A Fujitsu izgatottan fogadta a bolti kiszolgálás élményét új alapokra helyező Market Place önkiszolgáló pénztárgép éles üzemének elindulását. Az önkiszolgáló pénztárak népszerűek a vásárlók körében. Senki nem szívesen áll sorba, és mindenki szereti maga kézben tartani, mikor és hol fizet. A Market Place önkiszolgáló pénztárgép a divatüzletekben is biztosítja ezt a döntési lehetőséget. Meggyőződésünk, hogy forradalmasítani fogja a vásárlás gyorsaságát, jelentősen lerövidíti a kasszák előtti sorokat, és a nagyszerű élménynek köszönhetően visszatérésre ösztönzi majd a vevőket.”
Market Place önkiszolgáló pénztárgép – hibrid kassza vagy önkiszolgálás – Ön dönt
A Market Place önkiszolgáló pénztárgép külön önkiszolgáló kasszasorba vagy hibrid (hagyományos és önkiszolgáló) sorba telepíthető. Utóbbiban a pénztárgépek másodperceken belül hagyományos kasszává alakíthatók a bolti viszonyok változása esetén. A pénztárgép ugyanazon a kiskereskedelmi hardveren fut, mint a többi bolti fizetési pont, így bevezetése és támogatása is egyszerű feladat.
Azzal, hogy a vásárlók kezébe adják a fizetést, és mindössze egyetlen munkatárssal szolgálnak ki 4-5 pénztárgépet, a magas fluktuáció miatti állandó toborzási kényszer is mérséklődik.
Fujitsu Market Place – a vásárlói élmény összehangolása
A valóban vevőközpontú működés megvalósításához a kiskereskedelmi vállalatok szeretnék a vásárlóik által elvárt élményt nyújtani. A Fujitsu Market Place globális, digitális kereskedelmi megoldás a többcsatornás folyamat több vásárlói érintkezési pontot lefedő összehangolásával segíti az egyedi vásárlói élmény megteremtését. A használt eszköztől függetlenül rugalmas és biztonságos fizetési élményt kínál, lehetővé teszi a készletek áttekintését akár több üzletben és online is, támogatja a tetszőleges helyszínen történő megrendelést és rendelésfeldolgozást, kezeli az áruházak közötti áruküldést, az árufelvételt és a házhoz szállítást. Az önkiszolgáló pénztárgép mellett a Market Place digitális áruházi funkciókat is kínál a divat- és szaküzleteket üzemeltető kiskereskedelmi vállalatoknak, például mobiltelefonra letölthető önkiszolgáló beolvasási és fizetési megoldást, a munkatársakat segítő Associate Mobile funkciót, valamint az áruházi élményt élvezetessé tevő Café és Concessions funkciót.
Kapcsolódó cikkek
- Vékony és könnyű munkaállomás tartalomkészítőknek
- A Fujitsu a „bajnokok” kategóriájában végzett a Canalys 2021-es értékelésében
- A Fujitsu maximumra növeli a munkahely rugalmasságát és a mobilitást
- A Fujitsu kisebb, nagyobb teljesítményű FUTRO vékony kliensekkel jelentkezik
- Az MSK Group a SELECT innovációs díj nyertese
- A Fujitsu élen jár a munkavégzés átalakításában
- A megújult Fujitsu PRIMERGY szerverekkel a KKV-k felgyorsíthatják digitális átalakulásukat
- A FUJITSU PRIMERGY szerverei Windows Server 2022-tanúsítást szereztek
- Az ISG a Fujitsu három digitalizációs esettanulmányának is kiemelkedő minősítést adott
- A Fujitsu mesterséges intelligenciája vigyázza a Nürburgring versenypálya biztonságát
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.