A Dachser felkészülten várja partnerei megnövekedett volumeneit
Kettőről három műszakos munkarendre vált a Liegl&Dachser Kft. pilisvörösvári veszélyes anyag raktára februártól, hogy az agrár munkák kezdetével teljes felkészültséggel tudják kiszolgálni a mezőgazdaságban tevékenykedő ügyfeleiket. A februártól májusig tartó időszakban ugyanis közel 7 000 tonna vegyi áru hagyja el vállalat raktárát. A növényvédő szerek iránti kereslet és így a helyszíni szállítás ideje is nagymértékben függ az időjárástól. Ezért a mezőgazdasági ágazatból érkező ügyfelek vegyi anyag szállítása részletes tervezést igényel, a szezonális csúcsidőszakon túlmenően is.
A kiemelt szezonban közel 6500-7000 tonna vegyi áru hagyja el a pilisvörösvári telephelyet, amiből márciusban csak 3000-3500 tonna kerül kiszállításra. Az új munkarendet megelőzően mind a raktárban dolgozó és mind a szállításban részt vevő kollégáknak külön képzésben kell részt venniük, sőt a raktár szigorú feltételeit a katasztrófavédelmi hatóság is rendszeresen ellenőrzi.
A DACHSER Chem Logistics üzletága közel négy millió szállítást bonyolított le 2021-ben, a szállított tömeg 3,4 millió tonnára rúgott, ebből 1,25 millió tonna volt veszélyes anyag szállítás. Magyarországon a cég jelenleg Pilisvörösváron és Tiszaújvárosban üzemeltet veszélyes anyag raktárt, ahonnan a vevői koncepciónak megfelelően történnek kiszállítások. A veszélyes anyagok mozgatása rendkívül nagy precizitást és körültekintést igényel.
„Először is rengeteg európai és magyarországi jogszabálynak, valamint előírásnak kell megfelelni, például eleget kell tenni a kémiai biztonságról-, a katasztrófavédelemről- és az iparbiztonságról szóló törvényeknek, a Seveso III irányelvnek, valamint az ADR megállapodás előírásainak. Másrészt megbízóink és a DACHSER globális elvárásaiban is szerepelnek minősítési rendszerek (pl. SQAS- és ISO tanúsítványok, VCI koncepció szerinti tárolás stb.), melyeket rendszeresen felülvizsgáltatunk, illetve használunk.” – emeli ki Márton Tamás, Liegl&Dachser Kft. üzletágának munkatársa.
A Liegl&Dachser 2006 óta foglalkozik veszélyes anyagok raktározásával és szállításával, ekkor nyitotta meg az ilyen igényeket kiszolgáló egységét Pilisvörösváron. „Összesen 7000 m2-en tárolunk vegyi anyagokat és kiemelt figyelmet szentelünk mind a raktározás és mind a szállítás során a sérülés mentességére és a pontosságára. Sikerünk titka a kitűnő szolgáltatási színvonal és az időben pontos és hiánytalan szállítás. A következő pár hónapban felkészülten várjuk a szezon sajátosságából eredően az egyszerre érkező megrendeléseket.” – nyilatkozta Halmschláger Gergely, Team Leader, Contract Logistics, Liegl&Dachser Kft.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre több női érdeklődő a logisztikai képzések iránt
- Szabó Péter a DACHSER magyarországi új vezetője
- Van megbízható és pontos tengerentúli szállítási lehetőség?
- Az SAP felhőalapú rendszerét választotta a Boxy Logisztikai Zrt.
- Valósággá vált az Ipar 4.0 a Boschnál Hatvanban
- Kínai újév, Covid és téli olimpia – mire számíthatnak az ellátási láncok az év elején?
- Mi várható 2022-ben a logisztikában?
- DACHSER: 6 új, közvetlen járat és több mint 200 000 küldemény
- Gólyamentő akcióban a Raben
- Ingadozó költségek a logisztikai iparban, kulcskérdés az idő
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.