Összeállt a Pepsi a Schneider Electric-kel
Hiába szeretne egyre több kis- és középvállalkozás megújuló forrásból származó energiát vásárolni a piacon, sokszor már az első lépésnél elbuknak. Egyes szervezetek nem elég nagyok ahhoz, hogy önállóan intézzék a beszerzést, vagy oktatásra, útmutatásra lenne szükségük a megújulóenergia-ügyletek sajátos mechanizmusairól. A PepsiCo és a Schneider Electric által elindított pep+ REnew program célja, hogy a teljes élelmiszeriparban és italgyártásban megoldja ezeket a problémákat. A Schneider Electric a megújuló energia piacának vezető globális tanácsadója.
Komoly előrelépést jelenthet a fenntarthatóbb élelmiszeripar és italgyártás felé a PepsiCo és a Schneider Electric új kezdeményezése, melynek révén könnyebben juthatnak megújuló energiához a világ egyik legismertebb üdítőitalgyártójának partnerei. A pep+ REnew program keretében az első, zöldenergia beszerzésére alakuló vásárlói csoportok még idén létrejöhetnek. A Schneider Electric több mint 150 közüzemi szintű ún. PPA-vásárlásban segítette már vállalati ügyfeleit, összesen több mint 11 000 megawattnyi szél- és napenergia beszerzésében támogatva azokat.
A PepsiCo már korábban bejelentette, hogy 2040-re szeretné elérni a nettó zéró-kibocsátást. Ezt a célkitűzést támogatja a most induló, a Schneider Electric-kel közös pep+ REnew elnevezésű program azáltal, hogy növeli a teljes iparág megújuló energia felhasználását.
A pep+ REnew programnak két konkrét célja van: a PepsiCo beszállító partnereinek tájékoztatása a megújuló energiával kapcsolatos választási lehetőségeikről, valamint a szektor megújuló energiára való átállásának felgyorsítása. Ezt összesített elektromos energia-vásárlási megállapodások (PPA) és más megújuló energia beszerzési lehetőségek révén tervezi elérni.
"A pep+ REnew program elindítása közvetlenül támogatja ambiciózus célunkat, hogy 2040-re - egy évtizeddel korábban, mint ahogy azt a Párizsi Megállapodás előírja - elérjük a nettó zéró kibocsátást az egész értékláncunkban" – mondta Jim Andrew, a PepsiCo fenntarthatósági igazgatója. "A nettó zéró kibocsátás csak bátor klímavédelmi lépések segítségével valósulhat meg. A pep+ REnew révén arra fogjuk ösztönözni partnereinket, hogy megújuló energia beszerzésével csökkentsék kibocsátásukat, ezzel is segítve minket saját céljaink elérésében."
A program részeként az első megújuló energia vásárló csoportot 2022. végére tervezi véglegesíteni a PepsiCo, hogy közös PPA szerződésüket elindíthassák.
"A PepsiCoval kötött partneri kapcsolatunk célja, hogy világszerte növeljük az elektromos hálózatok megújuló energia felvételi lehetőségét. Ezt pedig csak úgy érhetjük el, ha a lehető legtöbb vállalkozás számára teremtjük meg a megújuló energiához való könnyebb hozzáférés lehetőségét" – mondta Steve Wilhite, a Schneider Electric fenntarthatósági üzletágának elnöke. "Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy egy nettó zéró széndioxid kibocsátású gazdaság és egy mindenki számára fenntarthatóbb jövő felé haladhassunk."
A pep+ REnew programot a Schneider NEO Network támogatja, amely egy globális együttműködési platform és közösség. Schneider NEO Network célja, hogy felgyorsítsa a megújuló villamos energiával kapcsolatos döntéshozatalt és a dekarbonizációt.
A PepsiCo termékeit naponta több mint egymilliárdszor fogyasztják a vásárlók a világ több mint 200 országában. A vállalat a tavalyi évben több mint 79 milliárd dollár nettó árbevételt ért el és tizenöt régiója – köztük az Egyesült Államok illetve Mexikó, a vállalat első és második legnagyobb piaca – már átállt a megújuló elektromos-energia használatára. A társaság célja, hogy 2030-ra teljes mértékben megújuló energiát használjon közvetlen tevékenységeiben.
Kapcsolódó cikkek
- Elképesztő hatékonyságnövekedést hoznak az új technológiák
- A jövő energiavilágára készülnek az Észak-Dunántúlon
- Bemutatkozott a jövő a Schneider Electric innovációs központjában
- E-autó töltőberendezések: szigorúbb uniós szabályozás lépett életbe
- 3 dolog, amire érdemes figyelni Európában a jelenlegi energiaárak mellett
- Bővíti hazai beszállítói körét a Schneider Electric
- Ismét a világ legmegbecsültebb vállalatai között a Schneider Electric
- Új kommunikációs igazgatóval és csapattal erősít a Schneider Electric
- 300 milliárd dolláros problémát számolna fel a Schneider Electric
- Klíma-technológiai platformot fejlesztő startupot vásárolt meg a Schneider Electric
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.