Fenntarthatóra hangolva
Jegyvásárlásnál, koncertinformációknál jóval többet tud az SAP és a Coldplay együttműködésében kifejlesztett Coldplay – Music Of The Spheres World Tour applikáció. A mobilalkalmazással az alkotók nem kevesebbre vállalkoztak, mint hogy csökkentsék a népszerű zenekar világ körüli turnéjának karbonlábnyomát. Az iOS és Android operációs rendszerben is elérhető app egyebek mellett segít a rajongóknak környezetkímélő módon eljutni a koncertekre, és jutalmazza is a megfelelő közlekedési forma kiválasztását.
Amint kihirdetik egy várva várt koncert dátumát, a rajongók elkezdenek gondolkodni azon, hogyan jutnak el annak helyszínére. A válasz a karbonlábnyomra is kihathat, ez pedig a bolygót is érinti. Sokan nincsenek tisztában ezzel, pedig a megfelelő motivációval és eszközökkel milliókat lehet jó irányba, a fenntarthatóság felé terelni.
A Coldplay napjaink egyik legnépszerűbb és legcéltudatosabb zenekara. A brit csapat küldetésének tekinti, hogy világkörüli turnéja a lehető legfenntarthatóbb, leginkább környezetbarát módon valósuljon meg, így aztán törekszik a fogyasztás és a széndioxid-kibocsátás csökkentésére, a zöld technológiák használatára. Ehhez keresett megfelelő eszközöket, amelyek egyúttal a rajongókkal való kapcsolatteremtésre is lehetőséget adnak – így rávezethetik őket arra, hogy csatlakozzanak a küldetéshez.
A célok eléréséhez az együttes az SAP-t választotta partneréül. „Technológiánk és megoldásaink segítségével világszerte lehetővé tesszük különböző szervezetek számára, hogy a fenntarthatóságra törekedjenek” – mondja Christian Klein, az SAP SE vezérigazgatója és igazgatósági tagja. „A Coldplay és az SAP egyaránt mélyen elkötelezett a fenntarthatóság iránt, és lelkesen egyesítettük erőinket annak érdekében, hogy a zenekar turnéit környezetkímélővé tegyük”.
Az SAP és a Coldplay együttműködésének köszönhetően született meg a Coldplay – Music Of The Spheres World Tour applikáció. A program az interaktív élményeket olyan funkciókkal kombinálja, amelyek segítenek a rajongóknak a környezetet jobban kímélő döntéseket meghozni. A felhasználók különböző szekciókban más és más módon válhatnak a Coldplay világának részévé.
Az első lépést a fenntarthatóság felé az applikáció utazási részében tehetik meg a rajongók. Itt hét különböző közlekedési mód – autó, taxi, vonat, tömegközlekedés, kerékpár, gyaloglás vagy repülőgép – közül választhatnak, és szembesülhetnek annak tényleges hatásával a karbonlábnyomukra. A mobilalkalmazás a környezetkímélő opciókat kedvezmény-kuponokkal jutalmazza, ezeket a Coldplay online áruházában lehet beváltani.
Az applikáció Turné részében megtalálhatók az olyan fontos információk, mint az állomások, helyszínek, időpontok, esetleges változások. Az alkalmazáson keresztül a felhasználók jegyet vehetnek, és kedvenc felvételeiket is megoszthatják a közösségi média felületeken. A Bolygó szekcióban a fenntarthatóság témakörében interaktív játékokban vehetnek részt, amelyeken keresztül többet megtudhatnak a Coldplay erőfeszítéseiről és a turné résztvevőiről. Az Univerzumban saját Coldplay témájú tartalmakat hozhatnak létre kiterjesztett valóság felhasználásával - képeket, videókat készíthetnek, vagy akár földönkívüliekkel is táncolhatnak, majd mindezt megoszthatják a közösségi oldalakon. Eközben exkluzív anyagokhoz, élő koncertközvetítésekhez és a zenekarral kapcsolatos hírekhez is hozzáférhetnek.
Az SAP a világszínvonalú élmény megteremtéséhez két csúcskategóriás megoldását, az SAP Business Technology Platformot és az SAP Cloud for Sustainable Enterprisest alkalmazta. A Coldplay ezen kívül az SAP Analytics Cloudot is használja, hogy az applikációban megadott adatok alapján elemezze a rajongók karbonlábnyomát, ami hozzájárul a turné karbonlábnyomának kiszámításához.
„Az elmúlt néhány évben kitaláltuk, hogyan tehetjük a fenntarthatóságot a turné központi témájává, és ennek a víziónak és elköteleződésnek a valóra váltásában nagy szerepet játszik a Coldplay – Music Of The Spheres World Tour app. Nagyon büszkék vagyunk az SAP-val folytatott együttműködésünkre, a cég egy olyan izgalmas applikációt fejlesztett ki, amely segít rajongóinknak környezetkímélő módon eljutni előadásainkra” – hangsúlyozza a zenekar.
Azok a kihívások, amelyekkel a Coldplay szembenéz a közönség utazása kapcsán, nem csak a zeneiparban jelentkeznek. Rengeteg vállalat küzd az olyan széndioxid-kibocsátások kezelésével, amelyeket nem saját tevékenysége okoz, vagy nincs közvetlen befolyása rájuk – ezek az úgynevezett Scope 3 kibocsátások. Az SAP világszerte segítséget nyújt a cégeknek, hogy intelligensen fenntarthatóvá váljanak a digitális megoldások és a fenntarthatóság átfogó irányításának képessége révén. A Coldplay – Music Of The Spheres World Tour applikáció kiváló példa arra, hogy együtt képesek vagyunk felhívni a figyelmet a fontos problémára, tettekre késztetni másokat, és ami a legfontosabb: változást elérni a környezet védelme érdekében.
A Coldplay – Music Of The Spheres World Tour app az iOS és Android operációs rendszerben is elérhető. A zenekar világkörüli turnéja július elején éri el Európát, ahol egészen az augusztus 24-i glasgow-i koncertig tartózkodik különböző állomásokon a Coldplay.
Kapcsolódó cikkek
- Végre egy kismama app, ami a leendő apukáknak is segít
- Közösségi finanszírozási kampányt indított az első európai PSD2 pénzvisszatérítő applikáció
- A vállalati fenntarthatóságban is segít a mesterséges intelligencia
- Fenntarthatóság, társadalmi felelősségvállalás és tehetséggondozás – Ez a vállalatok jövőjének kulcsa
- Sokat tehetünk a balesetmentes ünnepekért
- Felvételi programot indít az SAP az Ukrajnából érkező menekülteknek
- Applikáció-központú digitális hűségprogramot fejlesztett a MOL
- A Bridgestone bejelentette E8 kötelezettségvállalását 2030-ig
- Digitalizáció és fenntarthatóság a termelő vállalatok napirendjén
- Jövőre megduplázza a fenntartható termékei számát a MediaMarkt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.