Sokrétű segítség a Magyar Telekomtól az Ukrajnából menekülők számára
A szomszéd országban zajló háború az aggodalom mellett az együttérzést és a tenni akarás szándékát is felerősítette. A Magyar Telekom, leányvállalatával, a T-Systems Magyarországgal együtt a kezdetektől sokrétű segítséget biztosít az Ukrajnából hazánkba érkező menekülteknek. A vállalatcsoport most új elemekkel bővítette a segítségnyújtási formák körét a menekültek kommunikációjának és beilleszkedésének megkönnyítése érdekében, illetve az ellátásukban részt vevő civil szervezetek munkájának segítésére. Folyamatosan nyomon követik a krízishelyzet alakulását, és rendszeres kapcsolatban állnak a segélyszervezetekkel, hogy a lehető leghatékonyabb támogatást tudják nyújtani a munkájukhoz.
Telekommunikációs ügyintézés ukrán nyelven
A Telekom elindította ukrán nyelvű ügyfélszolgálatát, amely munkanapokon 9-17 óra között a 06 80 204 850-es számon érhető el, szükség esetén pedig ukrán nyelvű visszahívás is kérhető.
Eszközadományok
A Telekom a Mobildonor program keretében ötezer mobiltelefont, és bizonyos alap perc- és adatmennyiséget tartalmazó Domino SIM kártyát, valamint hétezer hordozható, külső akkumulátort (powerbanket) oszt szét a rászorulóknak a NIOK Alapítvánnyal partnerségben a Magyar Ökumenikus Segélyszervezeten keresztül. (A Telekom a Mobildonor program keretében továbbra is várja ügyfelei még működő, de nem használt okostelefonjait, amelyeket felújítás után SIM-kártyával együtt juttat el azoknak, akiknek a jelenlegi helyzetben szükségük van rá.)
Digitalizált, egyszerűbb ügyfélazonosítás
A GoodID a Magyar Telekom partnereként, digitális személyazonosítási megoldással, egyedi fejlesztéssel segíti a menekültek SIM kártyához történő gyorsabb hozzájutását. A hatályos jogszabályok alapján a SIM kártya átadását és a szolgáltatás aktiválását megelőzően (majd ezt követően a jogszabályban meghatározott időközönként) adategyeztetést kell végezni érvényes, személyazonosításra alkalmas okmány bemutatásával. Az okmányok adatainak kötelező rögzítésekor a cirill betűs helyesírás miatt hosszabb a kézi adatbevitel, és nagyobb az elgépelés lehetősége is, így a SIM kártya átadása elhúzódhat. A GoodID Scanner mobil megoldással ez a folyamat teljesen automatikus: a személyazonosító okmányok adatainak beolvasását az app a rögzítésre használt telefon kamerája és NFC antennája segítségével teljesen automatikusan elvégzi, és rögzíti a Telekom űrlapján. Így begépelésre nincs többé szükség, ami következtében az adminisztráció hosszú percekkel lecsökken.
Digitális elsősegély
A #DigitálisElsősegély program keretében a háborús helyzet végéig térítésmentes mobil internetelérést biztosít a szolgáltató – jelentkezés esetén – olyan intézmények, egyesületek, szervezetek számára, amelyek az ukrajnai háború elől menekülőket fogadják.
Munkatársak segítése és önkéntesség
A vállalatcsoport a munkatársait saját intranet oldalán tájékoztatja az ukrán menekültek megsegítéséért dolgozó segélyszervezetekről, a segítségnyújtás legpraktikusabb módjairól. A Magyar Telekom és a T-Systmes Magyarország minden munkavállalójuk számára 5 munkanapot biztosítanak lehetőségként a munkaidőben végzett önkéntes munkához. A pihenőnapo(ko)n végzett 16 óra önkéntes munka után pedig jár egy nap pótszabadság, vagyis egy nappal nő a munkavállaló szabadságkerete.
Szállásbiztosítás a segítőknek
A Magyar Telekom saját mátészalkai ingatlanjában a menekülteket segítő önkéntesek részére rendezett be és működtet szállást a település önkormányzatával együttműködésben.
Álláskeresési segítség ukrán menekülteknek
A Magyar Telekom anyavállalatával, a Deutsche Telekom Csoporttal közösen, globális munkáltatóként nyújt segítséget az Ukrajnából menekülők számára az álláskeresésben. A vállalat honlapján egy tematikus aloldalt hozott létre, ahol elérhetőek a Magyar Telekom és a teljes Deutsche Telekom Csoport (DT Csoport) álláslehetőségei, valamint megtalálható egy olyan speciális telefonos és e-mailes elérhetőség is, ahol az álláskeresők személyre szabott segítséget kaphatnak a Deutsche Telekom toborzóitól. A DT Csoport által ajánlott pozíciók jelentős része otthonról is végezhető, így akár később, Ukrajnába visszatérve is folytathatják munkájukat, akik ezekben a munkakörökben kezdenek el dolgozni.
Kapcsolódó cikkek
- Nívó-díjat kapott a Magyar Telekom
- A Telekom hálózatának működésével ismerkedhettek a jövő női mérnökei
- A Magyar Telekom megtartotta Éves Rendes Közgyűlését
- Kisvállalkozóknak segít a Telekom szolgáltatása
- Folytatódik a Magyar Telekom és az FTC együttműködése
- A Travelxp már Magyarországon is elérhető a Telekom jóvoltából
- Holló Márta lesz a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója
- A Magyar Telekom segítségnyújtása az ukrajnai helyzetben
- A Magyar Telekom 2021. negyedik negyedévi eredményei
- Már több mint 3 millió otthon és vállalkozás számára kínál gigabites sebességet a Telekom
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.