IDC: visszaeshet az idén az okostelefon-kiszállítás globálisan
Az idén 3,5 százalékkal, 1,31 milliárdra csökkenhet az okostelefonok kiszállítása globálisan – véli az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat.
Az IDC korábban 1,6 százalékos növekedést várt az idei évre, de miután három egymást követő negyedévben csökkent a kiszállítás "komoly kínálati és keresleti problémák" közepette, a cég rontott várakozásán.
Az IDC szerint azonban várhatóan rövid távú lesz a visszaesés, azzal számol ugyanis, hogy 2022-2026 között az átlagos éves növekedési ütem 1,9 százalék lesz.
Az okostelefon-kiszállítások a legnagyobb mértékben Közép- és Kelet-Európában esnek vissza az idén, 22 százalékkal. Kínában 11,5 százalékkal, Nyugat-Európában pedig 1 százalékkal csökkenhetnek a kiszállítások az IDC elemzői szerint. Az ázsiai és csendes-óceáni térségben ugyanakkor – Kínát és Japánt nem számítva – 3 százalékkal bővülhet a kiszállítás.
Kapcsolódó cikkek
- A HONOR bemutatta az új HONOR Magic4 Pro gyártási technológiáját
- A plafont súrolja a hazai okostelefon-használat
- Kezdődik a mobilos fotózás új korszaka
- Rendkívüli akkumulátorkapacitással jön az új HONOR X7
- Itt a HONOR Magic4 sorozat új tagja
- Okostelefonból POS-terminál
- A HONOR Magic4 Pro elnyerte a DxOMark Gold Camera minősítését
- Már elérhető az Android 13 fejlesztői változata Nokia X20-ra
- Az OPPO tulajdonosok az elsők között próbálhatják ki az Android 13 béta verzióját
- A világ első valódi optikai zoom objektívjével érkezik a Sony Xperia 1 IV
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.