A Vodafone az Oracle felhő infrastruktúrájával gyorsítja fel technológiai modernizációját
Az Oracle és a Vodafone, a legnagyobb páneurópai és afrikai technológiai kommunikációs vállalat stratégiai partnerséget jelentett be a Vodafone európai IT-infrastruktúrájának modernizálása és a felhőre való átállás felgyorsítása érdekében.
A több évre szóló megállapodás keretében a Vodafone számos rendszerét modernizálja és telepíti át egy teljes mértékben az Oracle által menedzselt felhőrégióba (OCI Dedicated Region), amely az Oracle összes nyilvános felhőszolgáltatását elérhetővé teszi a Vodafone saját hálózatában és adatközpontjaiban. Ez dedikált felhőplatformot biztosít a Vodafone számára több ezer Oracle-adatbázisának modernizálásához, valamint kritikus OSS- és BSS-rendszereinek - köztük a CRM-nek és a megrendelések kezelésének - támogatásához és skálázásához.
A bevezetés azt is lehetővé teszi a Vodafone számára, hogy gyorsabban építsen új felhőalapú alkalmazásokat, és nemzetközi lefedettségét kihasználva egyszerre több piacon is bevezesse azokat.
Az Oracle OCI Dedicated Region rendszereket telepít a Vodafone főbb európai IT- és hálózati műveleteket kezelő adatközpontjaiba. A nyilvános felhőszolgáltatások telepítése közvetlenül a Vodafone saját hálózatába és adatközpontjaiba lehetővé teszi a szolgáltató számára, hogy rugalmasan modernizálja, kezelje és automatizálja kritikus rendszereit az új technológiák, például az autonóm szolgáltatások segítségével, és könnyebben megfeleljen ezen alkalmazások késleltetési és teljesítménybeli követelményeinek.
A Vodafone olyan számítási erőforrásokhoz is közeli hozzáférést kap, amelyek lehetővé teszik a szolgáltatások dinamikus bővítését és skálázását több földrajzi területen a változó üzleti igényeknek megfelelően, miközben csökkentik a működési költségeket és megfelelnek az adatelhelyezési szabályoknak.
Az együttműködés támogatja a Vodafone azon hosszú távú kezdeményezését, amelynek célja a kritikus fontosságú rendszereket támogató technológiai infrastruktúra konszolidálása és modernizálása egy megosztott, házon belül telepített, nyílt szabványú platformon, amely képes támogatni és bővíteni a következő generációs digitális szolgáltatásokat. A rendszer emellett segíteni fogja a Vodafone-t az ún. Tech 2025 célok megvalósításában. Ezek közé tartozik a szolgáltatások piacra kerülési idejének csökkentése, a mindig elérhető szolgáltatások révén kiemelkedő ügyfélélmény biztosítása, valamint az automatizálás révén a működési költségek csökkentése.
"Mivel a Vodafone a növekedésre összpontosít, az adatok kulcsfontosságúak ahhoz, hogy fejlesszük üzletmenetünket, új képességeket alakítsunk ki és újítsunk azért, hogy megfelelhessünk ügyfeleink igényeinek. Az Oracle-lel való együttműködésünk támogatja elképzelésünket, hogy technológiai kommunikációs vállalattá váljunk" – mondta Scott Petty, a Vodafone digitális és informatikai igazgatója. "A megállapodás lehetővé teszi az Oracle számára, hogy felhőszolgáltatásai teljes portfólióját közvetlenül a Vodafone adatközpontjaiba vigye. Ez magában foglalja ugyanazt a struktúrát, szoftvert, szolgáltatásokat és vezérlést, amelyet az OCI nyilvános felhőjében használnak. Az OCI által kínált rugalmasság lehetővé teszi számunkra, hogy saját adatközpontjainkban nagy teljesítményű, biztonságos és bővíthető felhőplatformot építsünk ki, miközben biztosítja az üzleti tevékenységünk növekedéséhez és diverzifikációjához szükséges működési agilitást és skálázhatóságot."
"A távközlési vállalatok újragondolják üzleti modelljeiket, hogy gyorsan és nagy mennyiségben tudjanak újdonságokat piacra vinni és új üzleti lehetőségeket kiaknázni" – mondta Clay Magouyrk, az Oracle Cloud Infrastructure ügyvezető alelnöke. "A Vodafone élen jár ebben a gondolkodásban, és örömmel hozzuk el az OCI előnyeit a Vodafone adatközpontjaiba, hogy a vállalat és partnerei az összekapcsolt szolgáltatások következő generációját építhessék ki."
“A távközlési vállalatoknak gyorsabban kell új technológiákat bevezetniük, mint valaha és új, innovatív termékeket szállítaniuk, miközben folyamatosan meg kell felelniük a változó szabályozási követelményeknek. A Vodafone-nal való partnerségünk alapja ennek az egyensúlynak az elérése, olyan felhőplatform biztosítása, amely lehetővé teszi a Vodafone számára, hogy modernizálja és konszolidálja meglévő infrastruktúráját, miközben megalapozza a digitális jövőt. Alig várjuk, hogy a távközlési szektor egyik digitális úttörőjével működhessünk együtt, és segíthessünk a kommunikációs szolgáltatások és üzleti modellek következő generációjának kialakításában" – mondta Jonathan Tikochinsky, az Oracle globális stratégiai ügyfelekért felelős ügyvezető alelnöke.
Kapcsolódó cikkek
- Informatikai átállás miatt csak korlátozottan lehet ügyeket intézni a Vodafone-nál
- Hallássérültek koncertélményét támogatja a Vodafone 5G megoldása
- Robotok jelentették be a Vodafone Alapítvány Scratch-versenyének nyerteseit
- A felhőtechnológia jelenthet kiutat a munkaerőhiány okozta nehézségekből
- Horvátország mellett további 28 országban érhető el a Vodafone 5G roaming szolgáltatása
- A SUSE átfogó infrastruktúrabiztonsági kínálattal támogatja a vállalatokat a digitális átalakulásban
- Google Cloud és SAP együttműködés a felhőben
- Emlékérmet vehette át a Parlamentben a Vodafone Magyarország Alapítvány
- K&H: bankolás a felhők felett
- 5G drónok segítségével forradalmasítja az egészségügyet a Vodafone
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.