Az előtt jelzi az erdőtüzet a Vodafone rendszere, hogy az egyáltalán elkezdődne
A klímaváltozással járó hőhullámok fokozzák az erdőtüzek kockázatát, melyek világszerte egyre nagyobb problémát jelentenek. Bár leginkább a trópusi és boreális régiók vannak veszélyben, a tavaszi és nyári időszakban Magyarországon is fordulhatnak elő erdőtüzek – idén júliusban a Bükkben emésztett fel jelentős területet egy futótűz. Mivel a száraz, fás, bozótos területeken a lángok gyorsan terjednek, a tűz mielőbbi észlelése és a tűzoltás megkezdése kulcsfontosságú az erdőterület védelme érdekében. Ebben nyújthat segítséget a Vodafone felhő alapú IoT riasztórendszere, amely még az „aranyórában” lehetővé teszi a reagálást.
Tavaly Szardínián és a Földközi-tenger más térségeiben több erdőtűz is pusztított, összesen 20 000 hektáron csaptak fel a lángok. A tüzek következtében 1000 ember kényszerült elhagyni az otthonát és 30 millió méh veszett oda. Az ehhez hasonló erdőtüzek a globális CO2-kibocsátás 20%-áért felelősek, leküzdésük pedig nagyjából 5 milliárd dollárba kerül.
A Vodafone Business ezért egy új, IoT ultrakorai erdőtűz-észlelő rendszert állít fel Szardínia azon régiójában, amelyet 2021 nyarán az erdőtüzek leginkább sújtottak: a Mesh Gateway hosszú élettartamú, alacsony fogyasztású, nagy hálózati kiterjedésű (LPWAN) érzékelői a fákra helyezve az úgynevezett parázslási fázist detektálják, így az előtt riasztanak, hogy a tűz elterjedne. Ez jelentősen lerövidíti a reakcióidőt és segít megóvni az erdő többi területét a gyorsan terjedő futótüzektől. A felhőalapú megoldás legnagyobb előnye, hogy sokkal gyorsabb riasztja a hatóságokat, mint például a kamerás vagy műholdas rendszerek.
„A Vodafone számos korábbi intézkedése szolgálta már a környezetvédelem és a fenntarthatóság ügyét. 2021 júniusa óta a Vodafone európai hálózata 100%-ban megújuló energiával működik, 2022 tavaszán pedig a 10 Millió Fát Alapítvánnyal együttműködésben a Vodafone Magyarország országszerte 1600 facsemete elültetést kezdte meg. Az IoT megoldások egyik úttörőjeként folyamatosan keressük azokat a lehetőségeket, amelyekkel a digitalizációt kihasználva is hozzá tudunk járulni ezekhez a társadalmileg hasznos ügyekhez. Bízunk benne, hogy a Mesh Gateway érzékelői a jövőben segítséget jelentenek majd a pusztító erdőtüzek elleni küzdelemben” – mondta Dobó Mátyás, a Vodafone vállalati szolgáltatások üzletágának vezérigazgató-helyettese.
Kapcsolódó cikkek
- Az IoT után a Vodafone elhozza az EoT-t
- Továbbra is piacvezető IoT-ban a Vodafone
- Világhírű előadókkal inspirálja a kkv-kat a Vodafone
- A Gartner hetedik alkalommal nevezte meg a Vodafone-t piacvezető IoT szolgáltatóként
- Az IoT jelenti az üzleti siker kulcsát
- Vodafone: Hőkamera segítheti a vállalatokat a járvány idején
- A Vodafone beindította NB-IoT hálózatát
- Kiosztották a Vodafone Digitális Díjakat
- Egyszerűsíti az IoT elterjedését a Vodafone Business és az Arm
- Az AT&T és a Vodafone Business új partnerséget jelentett be
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.