A DHL Express élen jár a fenntarthatóság terén

forrás: Prím Online, 2022. július 25. 11:15

A világ vezető logisztikai vállalatának kiemelt célja, hogy 2050-re a teljes, nemzetközi operációját karbonsemlegessé alakítsa. Az idei terveket illetően már született egy fontos megállapodás, Magyarországon pedig számos e-furgon és e-bicikli szállítja ki az expressz megrendeléseket, amelyek akár a rendelés napján megérkezhetnek a vásárlóhoz a rohamosan bővülő automatahálózat segítségével.

A DHL Expressz mind Magyarországot tekintve, mind globálisan, elsődleges céljául tűzte ki a karbonsemlegessé válást 2050-re, melynek érdekében számos projekttervet vázolt fel az idei év első felében. A DHL Expressz áprilisban jelentette be, hogy leszerződött a bp-vel és Neste-vel 800 millió liter fenntartható repülőgép-üzemanyag beszerzése érdekében; ez mérföldkő volt a cég motivációit tekintve a karbonsemlegessé váláshoz. Ezen üzemanyagmennyiségnek az életciklusra vetített CO2-megtakarítása a becslések szerint 400 000 személygépkocsi éves, üvegházhatású gázkibocsátásának felel meg. 

 

Az Európai Parlament nemrég új, a korábbinál szigorúbb irányelveket fogadott el arról, hogy az uniós repülőgépek és repülőterek nagyobb arányban használjanak fenntartható üzemanyagokat a légi közlekedésből származó kibocsátások csökkentése érdekében. Az új szabálytervezet szerint 2025-től 2%, 2040-re 37%-ra, 2050-re pedig 85%-ra emelkedik a fenntartható forrásból származó repülőgép-üzemanyagok aránya. A DHL Express büszke arra, hogy már az Európai Parlament döntése előtt elkötelezte magát a SAF (Sustainable Aviation Fuel) mellett és ambíciói egyeznek az európai törekvésekkel.

 

 

A DHL Expressz rövidebb távlatban is gondolkodik, 2030-ig több, mint 7 milliárd euró befektetést tervez a károsanyag kibocsátások fékezése érdekében. Ez azt jelenti, hogy a jövőben kizárólag karbonsemleges épületeket tervez, valamint zöld termékek széles portfólióját kínálják. 2007-hez képest 50 százalékkal növeli a vállalat a működésének CO2-hatékonyságát, nyolc éven belül a kiszállításban érintett flotta 60 százaléka elektromossá válik, ezen kívül a munkavállalóik 80 százalékát GoGreen szakértővé kívánják képezni.

 

A GoGreen szolgáltatásával a vállalat Magyarországon is lehetőséget biztosít arra, hogy ügyfelei ellentételezhessék szállítási megbízásuk CO2-kibocsátását. A DHL Express Magyarország adatai alapján a pandémia elmúlt kétéves időszaka alatt az e-kereskedelmi küldemények száma több, mint 40 százalékkal nőtt, ezért a vállalat folyamatosan bővíti saját csomagautomata hálózatát hazánkban is, amelyekből jelenleg 39 darab található az országban. Emellett DHL Express Magyarország flottájában jelenleg 20 e-furgon és 3 e-bike működik, ezekkel a járművekkel Budapesten és Pest megyében, valamint Budapest belvárosában biztosítja a vállalat a küldemények karbonsemleges célba juttatását és felvételét. 2022-től már 100%-ban zöldenergia látja el a DHL Express budapesti központját és erre törekszik a vállalat a vidéki depóinak korszerűsítésével is.

 

„A DHL Express számára kulcsfontosságú széles spektrumban gondolkodni a fenntarthatóságot illetően, ezért nem csak a globális céloknak kívánunk megfelelni, hanem specifikus igényeket is felmérünk minden országban. Magyarországon jelenleg a hangsúly az épületinfrastruktúra karbonsemlegesítésén, illetve flottánk e-járművekkel való korszerűsítésén van.” – nyilatkozta Mészáros Ádám, a DHL Express magyarországi ügyvezetője. A vállalat vezetője büszke az eddig felvázolt terveikre és fontosnak tartja, hogy a DHL Express Magyarország a jelenlegi, válságoktól sújtott globális környezetünkben is rugalmas maradjon a további innovációkra.

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával

Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.

2024. november 5. 13:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51