A DHL Express élen jár a fenntarthatóság terén
A világ vezető logisztikai vállalatának kiemelt célja, hogy 2050-re a teljes, nemzetközi operációját karbonsemlegessé alakítsa. Az idei terveket illetően már született egy fontos megállapodás, Magyarországon pedig számos e-furgon és e-bicikli szállítja ki az expressz megrendeléseket, amelyek akár a rendelés napján megérkezhetnek a vásárlóhoz a rohamosan bővülő automatahálózat segítségével.
A DHL Expressz mind Magyarországot tekintve, mind globálisan, elsődleges céljául tűzte ki a karbonsemlegessé válást 2050-re, melynek érdekében számos projekttervet vázolt fel az idei év első felében. A DHL Expressz áprilisban jelentette be, hogy leszerződött a bp-vel és Neste-vel 800 millió liter fenntartható repülőgép-üzemanyag beszerzése érdekében; ez mérföldkő volt a cég motivációit tekintve a karbonsemlegessé váláshoz. Ezen üzemanyagmennyiségnek az életciklusra vetített CO2-megtakarítása a becslések szerint 400 000 személygépkocsi éves, üvegházhatású gázkibocsátásának felel meg.
Az Európai Parlament nemrég új, a korábbinál szigorúbb irányelveket fogadott el arról, hogy az uniós repülőgépek és repülőterek nagyobb arányban használjanak fenntartható üzemanyagokat a légi közlekedésből származó kibocsátások csökkentése érdekében. Az új szabálytervezet szerint 2025-től 2%, 2040-re 37%-ra, 2050-re pedig 85%-ra emelkedik a fenntartható forrásból származó repülőgép-üzemanyagok aránya. A DHL Express büszke arra, hogy már az Európai Parlament döntése előtt elkötelezte magát a SAF (Sustainable Aviation Fuel) mellett és ambíciói egyeznek az európai törekvésekkel.
A DHL Expressz rövidebb távlatban is gondolkodik, 2030-ig több, mint 7 milliárd euró befektetést tervez a károsanyag kibocsátások fékezése érdekében. Ez azt jelenti, hogy a jövőben kizárólag karbonsemleges épületeket tervez, valamint zöld termékek széles portfólióját kínálják. 2007-hez képest 50 százalékkal növeli a vállalat a működésének CO2-hatékonyságát, nyolc éven belül a kiszállításban érintett flotta 60 százaléka elektromossá válik, ezen kívül a munkavállalóik 80 százalékát GoGreen szakértővé kívánják képezni.
A GoGreen szolgáltatásával a vállalat Magyarországon is lehetőséget biztosít arra, hogy ügyfelei ellentételezhessék szállítási megbízásuk CO2-kibocsátását. A DHL Express Magyarország adatai alapján a pandémia elmúlt kétéves időszaka alatt az e-kereskedelmi küldemények száma több, mint 40 százalékkal nőtt, ezért a vállalat folyamatosan bővíti saját csomagautomata hálózatát hazánkban is, amelyekből jelenleg 39 darab található az országban. Emellett DHL Express Magyarország flottájában jelenleg 20 e-furgon és 3 e-bike működik, ezekkel a járművekkel Budapesten és Pest megyében, valamint Budapest belvárosában biztosítja a vállalat a küldemények karbonsemleges célba juttatását és felvételét. 2022-től már 100%-ban zöldenergia látja el a DHL Express budapesti központját és erre törekszik a vállalat a vidéki depóinak korszerűsítésével is.
„A DHL Express számára kulcsfontosságú széles spektrumban gondolkodni a fenntarthatóságot illetően, ezért nem csak a globális céloknak kívánunk megfelelni, hanem specifikus igényeket is felmérünk minden országban. Magyarországon jelenleg a hangsúly az épületinfrastruktúra karbonsemlegesítésén, illetve flottánk e-járművekkel való korszerűsítésén van.” – nyilatkozta Mészáros Ádám, a DHL Express magyarországi ügyvezetője. A vállalat vezetője büszke az eddig felvázolt terveikre és fontosnak tartja, hogy a DHL Express Magyarország a jelenlegi, válságoktól sújtott globális környezetünkben is rugalmas maradjon a további innovációkra.
Kapcsolódó cikkek
- Lucart Csoport: A papír beszél – legyünk zöld hősök
- A fenntartható információkezelés 5+1 pillére
- Egyedülálló zöld dobásra készül a MATE az idei EFOTT fesztiválon
- Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric „zöld” programjához
- A felhő segíti a fenntarthatósági célok gyorsabb elérését
- Nagy a lemaradás az IT infrastruktúra fenntarthatóbbá tételében
- Az SAP kutatása szerint sok cégnél még csak papíron léteznek a fenntarthatósági tervek
- A napelemes rendszer kiépítése a bolygónkat és a pénztárcánkat is kíméli
- Hidrogénoffenzíva a Boschtól
- A DHL Supply Chain 2022-ben ismét vezető besorolást kapott
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.