Hetedik éve sikeres az ABB női esélyegyenlőséget célzó mentorprogramja
Az ABB immár hetedik éve sikeres és népszerű női mentorprogramjának célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég működésével, szolgáltatásaival és karrierlehetőségeivel.
Az 5 hónap során a résztvevők betekintést nyerhettek az ABB mindennapjaiba, havi egy alkalommal különböző témákra fókuszáló, félnapos programokon vettek részt. Találkoztak az ABB női vezetőivel, megismerhették a különböző területeken dolgozó kollégák karrierútjait, illetve HR szakemberektől személyes konzultáció keretében tanácsot kaptak a későbbi elhelyezkedéshez, önéletrajzíráshoz és felvételi interjúkhoz. Mindemellett fejleszthették a műszaki pályához szorosan kapcsolódó készségeket is, lehetőségük volt például kipróbálni ABB robotok, köztük a méltán népszerű kobot, a Yumi programozását. A program 7 éve során több mentorált is csatlakozott először gyakornokként, később munkavállakóként az ABB csapatához.
A résztvevők így nyilatkoztak a programról:
„Számomra hatalmas élmény volt ez a program, és örülök, hogy egyre több ilyen van. Ebben a félévben majdnem feladtam a tanulmányaimat és a pályámat, mert elvesztettem a motivációm, de a mentorokkal való beszélgetés segített ezen átlendülni. Nagyon élvezetes programok voltak, sok új embert ismerhettem meg, és sok új dolgot tanulhattam. Még ha nem is teljesen a szakmámba vágott, de emberileg is sokat tanultam. Köszönöm, hogy részt vehettem a mentorprogramban!” – Nagy Viktória, Óbudai Egyetem, Mérnökinformatikus szak.
„Nagyon élveztem a programban való részvételt, jó volt a kötetlen forma és a közvetlen beszélgetések, nagyon megszerettem a csapatot. Hasznosak és izgalmasak voltak a beszélgetések, a robotos bemutatót imádtam.” – Hernádi Kata, BMGE, Mechatronikai mérnök szak.
„Összességében nekem nagyon tetszettek a közös alkalmak, jó programok voltak, jó volt kipróbálni a robotokat is, a többiekkel, illetve a munkatársakkal is jót tudtunk beszélgetni.” – Giczi Alexandra, BMGE, Mechatronikai mérnök szak.
Az ABB számára alapérték az esélyegyenlőség. A vállalat "Globális sokszínűségi és befogadási stratégia 2030-ig” vállalása keretében szeretné világszerte megduplázni, a jelenlegi 12,5 százalékról 25 százalékra növelni a nők arányát a felsővezetői pozíciókban. A nők még mindig alulreprezentáltak a műszaki területeken, holott ezek számos karrieresélyt kínálnak a számukra, mind a kutatás, mind a műszaki felsőoktatás, mind a mérnöki pálya területén. A műszaki tudományok iránti érdeklődés általában fiatal korban kezdődik. A statisztikák szerint a lányok az iskolai tanulmányaik során kisebb valószínűséggel gondolnak jövőbeli hivatásként a mérnöki pályára. Ennek társadalmi-kulturális, neveltetésbéli okai vannak, amivel foglalkozni kell, ha az a cél, hogy nagyobb létszámban lépjenek be a műszaki tudományos és szakmai pályára.
Kapcsolódó cikkek
- ABB: Erős kereslet és jó működési teljesítmény
- Az ABB Ability digitális megoldásai segítenek a CERN-nek
- Az ABB új szolgáltatásszerű megoldással segíti a vállalatokat
- Az ABB E-mobility megnyitotta eddigi legnagyobb DC villámtöltőket gyártó üzemét
- Összefog az ABB és a Contro-Net
- Az ABB technológiája biztosítja a kínai Raffles City mérnöki csodájának működését
- A DS Smith az ABB-t választotta üzeme automatizálási rendszerének korszerűsítésére
- Az ABB folyamatirányító rendszert telepít Lengyelországban
- A MAN és az ABB E-mobility felpörgeti az elektromobilitást
- Eszközadatok: A „csináld magad” a múlté
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.