Jön a Repülőtér éjszakája
Az este, amikor a repülős múlt, jelen és jövő találkozik a ferihegyi repülőmúzeumban. Különleges repülőtéri járművekkel és oldtimerekkel, üzemelő pilótafülkékkel, hajtóműindításokkal, nosztalgiarepülésekkel, mesélő pilótákkal, pályaválasztási foglalkozásokkal, repülős talkshow-val, éjszakai reptérlátogatásokkal várja a látogatókat július 30-án az Aeropark, ahol a rendezvény alkalmából egy nem hétköznapinak számító Schweizer helikopter is a tiszteletét teszi.
A repülés és a repülőtér mind a mai napig sokak számára egy misztikus világ. Ennek kulisszái mögé enged betekintést ezen a hétvégén az Aeropark repülőmúzeum és számos partnere. A nagyszabású programon a szervezők megmutatják, mi minden szükséges ahhoz, milyen folyamatok zajlanak a háttérben, hogy egy 180 férőhelyes repülőgép két út között mindössze 30 percet töltsön a földön, és időben induljon a következő járatra.
A Repülőtér éjszakája az idei évben számos új elemmel bővül. Két pilótaiskola is kitelepül a repülőmúzeumba: a Tréner Kft. és a Cavok Aviation szakemberei azt mutatják meg az érdeklődőknek, hogy milyen út vezet a vitorlázó repülőgépektől a mai nagy utasszállítók pilótafülkéjéig, milyen tanfolyamokon, képzéseken vesznek részt a leendő pilóták, egyáltalán milyen karrier vár azokra, akik ezzel a hivatással kacérkodnak. Külön standdal fogadja a vendégeket a Hungarocontrol, ahol a légiforgalmi irányítás kulisszatitkaiba avatnak be mindenkit, és abba, hogy milyen képességekkel kell rendelkeznie annak, aki a radar előtt ülve egyszerre több utasszállítónak ad utasításokat. Akit pedig a mai modern repülőgépek javítása, ápolása érdekel, vagy mérnöki pályára készül, látogasson el az Aeroplex of Central Europe gördülő kiállítására, ahol a ferihegyi karbantartó vállalat munkájából kaphat ízelítőt.
Immár hagyomány, hogy az Aeropark idei nagyrendezvényein egy-egy helikopter is landol a történelmi repülőgépek között. Míg július elején, a Kéklámpás Találkozón egy rendőrségi és egy mentőhelikopter tette tiszteletét, ezen a szombaton délután háromtól egészen napnyugtáig egy Schweizer 300-as gép vendégeskedik a kiállítóhely közepén.
A repülőtéri oldtimerek mellett láthatóak lesznek azok a monstrumok, amelyek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér folyamatos téli üzemét biztosítják, óriási hómarókat, hótolókat nézhetnek meg testközelből a program résztvevői. Mellettük két jégtelenítő jármű is beköltözik erre az estére a repülőmúzeumba. A szakemberek azt is megmutatják, hogyan történik a hideg, csapadékos téli hajnalokon az utasszállítók alapos jégtelenítése felszállás előtt.
Ahogy leszáll az est, életre kelnek a történelmi repülőgépek pilótafülkéi, sok évtizedes műszereket és rádiókat helyeznek üzembe a múzeum dolgozói, akik több kiállított gépen ismét átforgatják a hajtóműveket, beindítják a legendás „kukacbombázó” helikopter, a Kamov 26-os motorját.
Emellett folyamatosan zajlanak a tematikus séták, gurulnak a repülőtéri oldtimer autók, kipróbálhatók a múzeum repülőgépszimulátorai, és különleges hangulatú nosztalgiarepülésre viszi az érdeklődőket a világ egyetlen üzemképes Li-2-es repülőgépe.
Az este vendége lesz Mónus Ferenc kapitány, aki 50 év alatt 25 ezer órát töltött a levegőben, és nem régiben jelent meg könyve „És mégis pilóta lettem” címmel. A repülésrajongók találkozhatnak Hajdu Gergellyel, aki a világ egyik legmodernebb repülőgépén, a Boeing 787 Dreamlineren dolgozik, Antal Lajos pedig arról mesél a talkshow-n, hogy milyen kalandok várták a müncheni repülőtér betonján.
Kapcsolódó cikkek
- A Rolls-Royce új technológiával formálja a hibrid-elektromos repülést
- A hazai mellett nemzetközi képzőbázisokkal bővül az Airwin
- A Siemens digitális ikrekkel nyúl a hidrogénhajtású repülők szárnya alá
- Szeptember 4.: Az Aeropark éjszakája
- Allianz: 9 trend a Covid–19 utáni légi közlekedésben
- Az éjszaka, amikor minden a repülésről szól
- Dinamikusan növekszik a hazai légi forgalom
- Jelentősen nőtt a repülőgépforgalom az EB-nek köszönhetően
- Repülésbiztonság minden szinten
- 8 milliárd forintból újultak meg a hazai légiforgalmi irányítás rendszerei
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Gyakornoki lehetőségek és álláshelyek várták a hallgatókat a Széchenyi-egyetem Állásbörzéjén
A győri Széchenyi István Egyetem novemberi Állásbörzéjén közvetlenül találkozhattak a hallgatók és a térség gazdasági életének meghatározó szereplői. A résztvevők nemcsak az állásajánlatokat ismerhették meg, de a hallgatói csapatokhoz való csatlakozás lehetőségét, sőt a jelentkezés és a felvételi interjúk fortélyait is.
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként.
Elindult a Google 2024. novemberi Core, alap-algoritmus frissítése
A Google elindította a legújabb algoritmus frissítését. A „2024. novemberi Core-frissítés” körülbelül két hétig fog tartani, amíg teljesen érvénybe lép. Szuhi Attila, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője mutatja a részleteket.
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.