Kihívás a média számára lépést tartani a gyorsan változó fogyasztói magatartással
Az elmúlt néhány év krízisei alaposan átalakították a világot, a felgyorsult változásokhoz való alkalmazkodás a média világa számára is komoly kihívást jelent. Ezért is tarthat számot kiemelt érdeklődésre az a jelentés, amelyet az iProspect, a dentsu digitális fókuszú, end-to-end médiaügynöksége tett közzé Future Focus 2022 címmel.
A tanulmány a média és a közösségi trendek viszonyát új megközelítésben vizsgálja: három aktuális megatrend, az új normalitás, az empátia és felelősség, illetve a személyre szabottság és adatvédelem szemszögeiből vázolja fel a legújabb folyamatokat.
Az iProspect letölthető kiadványa az aktuális folyamatok elemzése mellett praktikus esettanulmányokkal és alapvető tanácsokkal is szolgál mind a cégek, mind a marketingszakértők számára arról, hogyan építhetik tovább márkáikat egy olyan világban, ahol az emberi interakciók, a digitális viselkedés és a fogyasztói szokások alapvetően változtak meg az elmúlt rövid időszakban.
„Ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjunk a megváltozott fogyasztói szokásokhoz, hirdetőként elengedhetetlen lesz a jövőben, hogy hibrid modellekben gondolkodjunk, legyen szó akár vásárlásról, fogyasztói élményről vagy médiafogyasztásról – mondta Tájnel Gábor, az iProspect Business Directora – Ezen túlmenően a digitalizálódás magával hozta a ’felelősségvállalás’ forradalmát: hiszünk abban, hogy azok a márkák lesznek képesek sikeresek lenni, amelyek a fogyasztói élményen túl odafigyelnek a fenntarthatóságra és a transzparenciára is. Nem utolsó sorban pedig márkaoldalról cél kell legyen a bizalom megteremtése, főleg a fogyasztói adatok megszerzésének és felhasználásának területén. A megbízható márkák lesznek a sikeres márkák a jövőben, hiszen a fogyasztók irányukban lesznek hajlandóak a több csatornán keresztüli kapcsolatteremtésre, az új vásárlási módok kipróbálására, vagy akár a virtuális áruk megvásárlására.”
A Future Focus 2022 által tárgyalt kiemelt metszéspontok a következők:
THE INTERSECTION OF NEXT AND NORMAL
Az elmúlt 18 hónapban az emberek élete, munkája, vásárlása és közösségi léte olyan sebességgel változott meg, amire az elmúlt 70 évben még nem volt példa. A fogyasztói szokások gyökeres átalakulásában kiemelt szerepet játszik a digitális transzformáció, amely a készpénzmentes fizetéstől a streaming előfizetéseken, a játékplatformokon és egyéb virtuális terekben töltött időn keresztül a vásárlásokig óriási változásokat hozott. A következő szint a szemünk előtt vált és válik az új normalitássá.
Ebben a helyzetben olyan hibrid modelleket kell alkalmazni, amelynek virtuális ága nem csupán másolata a valódi „analóg” életnek, hanem új lehetőségeket, élményeket tud biztosítani. Ezekben az új modellekben már jelenleg is számos cég kínál párhuzamosan online és offline opciókat a szórakozásra, eseményekre, fesztiválokra és egyéb kapcsolódási lehetőségekre.
Új szolgáltatások és technológiák jelentek meg, amelyek a vásárlást még kényelmesebbé és elérhetőbbé tették. Kereskedelem és tartalom egyre jobban összefonódik, ahogyan a platformok egyre szélesebb körében jelenik meg az azonnali vásárlás lehetősége. Emellett a virtuális világok szerepe is rohamosan felértékelődik, már korántsem csak a játékok kapcsán, hanem egyre gyakrabban bizonyos munkakörökben is alkalmazzák. Megjelentek a virtuális, nem másolható vagyonok, speciális alkotások is, amelyeknek a piaca szintén gyorsan bővül.
A hirdetőknek behatóan ismerniük és érteniük kell az új lehetőségekhez kapcsolódó megváltozott viselkedéseket, új csatornákat kell kialakítaniuk, megalapozva virtuális jelenlétüket.
THE INTERSECTION OF EMPATHY AND RESPONSIBILITY
A fogyasztókért vívott csatát az előző évtizedben az adatgyűjtésre és -elemzésre alapozott marketingstratégiákkal lehetett megnyerni. Az elmúlt két évben (részben az adatokkal való visszaéléseket kísérő számos botrány hatására) ez a helyzet jelentősen megváltozott, a fogyasztók egyértelműen elvárják a márkáktól, hogy etikusan megválasztott eszközökkel próbálják őket megismerni és megérteni.
Az etikus magatartás mellett a fogyasztók a felelős bánásmód és a fenntartható fejlődés tekintetében is komoly elvárásokat támasztanak a márkák felé. Mindez egyrészt a beszerzési csatornák és a működési folyamatok újratervezését, másrészt a hatékonyság növelését és fontos ügyek támogatását is igényli. Számos cég a példamutatás mellett aktívan segíti fogyasztóit is a fenntarthatóság megteremtésében (például termékek újrafelhasználásával, használt termékek forgalmazásával és kiterjedt javítási tevékenységekkel).
A médiacégek sem vonhatják ki magukat a folyamatból: sokan közülük elkötelezték magukat amellett, hogy működésük 2030-ra eléri a karbonsemlegességet. Költségvetésük egyre nagyobb részét fordítják fenntartható csatornákra, és új technikákat tesztelnek annak érdekében, hogy bizonyítsák: a fenntartható marketing is lehet hasonlóan hatékony, mint a hagyományos.
The INTERSECTION OF PERSONAL AND PRIVATE
Miközben a fogyasztók egyre több adatot osztanak meg szolgáltatók széles körével a biometrikus azonosítóiktól kezdve az egészségügyi adataikig, egyre nagyobb az igényük az adataik védelmére. Eközben persze minél személyesebb kiszolgálást és élményeket várnak el.
Az egyre összetettebbé váló szolgáltatások szükségessé teszik azt, hogy a fogyasztók a kapcsolatteremtés minél korábbi fázisában lépjenek be személyesen az adott felületekre. Mindez az ügyfelek számára is számos előnnyel jár a gyorsabb kiszolgálástól a nagyobb biztonságig.
Az anonimitás egyre szűkebb mezsgyére húzódik vissza, ehhez a körülményhez pedig a nagy, jól bejáratott márkák tudnak jobban alkalmazkodni. A fogyasztók ugyanis értelemszerűen szívesebben osztanak meg személyes információkat olyan cégekkel, amelyek már ismertek a számukra. A piaci szereplők többsége azonban nem ilyen, ezért ha versenyben akarnak maradni, új utakat kell találniuk potenciális ügyfélkörük adatainak eléréséhez és felhasználásához.
Kapcsolódó cikkek
- A márkaépítés kulcselemévé vált a gamification
- A mesterséges intelligencia és az adattechnológia jelenti a médiaipar jövőjét
- NMHH-s oktatóanyagok készültek az álhírekről
- 105 millió forint pályázható a történelmi dokumentumfilmek gyártását támogató felhíváson
- Rádiós pályázatokról döntött a Médiatanács legutóbbi ülésén
- Megnyílt a debreceni Bűvösvölgy, Magyarország második médiaértés-oktató központja
- SES: A műholdak létfontosságúak a videós tartalmak jövőjében
- Media Hungary: az internetes „pók” a legújabb digitális csodafegyver a cégek kezében
- Papíron a net hőskora: letölthető az Internet kalauz
- A Twitter keményebb fellépést ígér a gyűlöletkeltés ellen
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.