Digitális ikrek az ipari és pénzügyi hatékonyság szolgálatában
A tavalyi évben a digitális ikrekre fordított kiadások világszerte összesen elérték a 6,75 milliárd dollárt, a technológia végfelhasználói pedig 21,1 százalékban a gyártóiparból kerültek ki. Az előrejelzések és tapasztalatok szerint az innováció szárnyalása idén sem hagyott alább, így a digitális ikrek piaca az év végére elérheti a 8,88 milliárd dollárt. A növekvő energia- és alapanyagárak mellett kulcsfontosságú, hogy a vállalatok lépést tartsanak a fejlődéssel, hiszen óriási összeget takaríthatnak meg hosszú távon az új ipari lehetőségekkel – hívják fel a figyelmet a digitális ikrek előnyeire az EuroSolid Zrt. szakemberei.
A digitális iker koncepciója 1991-ben fogalmazódott meg, ám a gyakorlatban először csak 2002-ben került sor a technológia alkalmazására. A hangzatos név mögött valójában egy termék vagy folyamat valamiféle számítógépes program által való virtuális leképezése áll. A digitális modell felhasználható szimulációk futtatására, teljesítményproblémák tanulmányozására, illetve a fizikai objektum fejlesztésére.
A Fortune Business Insights májusban kiadott jelentése alapján a digitális ikrek piaca a 2021-es 6,75 milliárd dolláros forgalomról idén 8,88 milliárd dollárra fog bővülni, 2029-re pedig elérheti a 96,49 milliárd dollárt is. A tavalyi évben a technológia legnagyobb felhasználója (21,1 százalékban) a gyártóipar volt, ám az elkövetkező időben várhatóan az autóipar veszi majd át a vezetést. Míg az előbbi szegmensben a digitális ikreket leginkább a bevezetés előtt álló termékek kivitelezhetőségének elemzésére, illetve hatékonyságának növelésére használják a mérnökök, addig az autóiparban mindezek mellett a látványos megjelenés megtervezése is a cél.
„A növekvő energia- és alapanyagárak mellett kiemelkedő jelentőségű a digitális iker használata, hiszen a technológia nem csak időt takaríthat meg a vállalatoknak, de a szimulációs lehetőségeknek köszönhetően csökkentheti a prototípusgyártást, ami nagyban hozzájárul a kiadások mérsékléséhez.” – magyarázta Virág Péter, az EuroSolid Zrt. alkalmazásmérnöke.
Az egyik legújabb, intenzíven terjedő iparági innováció – a 3DEXPERIENCE tervező és kollaborációs platform – a francia Dassault Systèmes nevéhez köthető. 2021-ben a cég bejelentette, hogy partnerséget köt a Renault csoporttal, amely ezentúl a 3DEXPERIENCE-t használja az új járművei virtuális másolatának tervezésére és kezelésére.
„Mindazonáltal nem mindegy, milyen megoldást választunk, hiszen a különböző vállalatoknak más-más eszközre van szüksége a termékfejlesztéshez. Nem biztos, hogy szerencsés az elsőként szembejövő opciót beszereznünk, mindig érdemes alaposan átgondolnunk, mire is szeretnénk használni az adott szoftvert. Mi az EuroSolid Zrt-nél arra törekszünk, hogy ügyfeleink a számukra legideálisabb megoldást kapják, ezzel is növelve üzleti hatékonyságukat.” – nyilatkozta Wiesler Zoltán, az EuroSolid Zrt. ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.