Történelmi ART-siker
A Széchenyi István Egyetem Formula Student-versenycsapata, az Arrabona Racing Team az intézmény SZEngine motorfejlesztő csapatával közösen versenyezve az összetettbeli 2. helyezést szerezte meg az egyik legrangosabb nemzetközi megmérettetésen, a Formula Student Austria versenyen, Spielbergben. A bravúros eredmény az eddigi legnagyobb sikere a csapatnak, amelynek tagjai ezzel jelezték: számolni kell velük a Formula Student mezőnyének elitjében.
A Formula Student világszerte nagy népszerűségnek örvendő oktatási célú versenysorozat, amelyben a csapatok a maguk által megépített versenyautókkal vesznek részt. A hallgatók ezáltal a gyakorlatban csiszolhatják a tanultakat, éles helyzetben fejleszthetik mérnöki tudásukat. A Széchenyi István Egyetem hallgatóiból két csapat, a járművet fejlesztő Arrabona Racing Team és a sorozathoz optimalizált motort szállító SZEngine is évek óta résztvevője a versenyeknek. Mindkét együttes küldetése a részt vevő hallgatók gyakorlatorientált képzésének biztosítása, akik az itt megszerzett tudással felvértezve hatalmas előnyre tehetnek szert a munka világában.
Az Arrabona Racing Team és a SZEngine motorfejlesztő csapat a Formula Student Austria versenyen. (Fotó: ART)
Július utolsó hetében a sorozat egyik legrangosabb eseményére került sor, hiszen a Formula–1-ből is ismert spielbergi pályán a Formula Student Austria versenyre bivalyerős nemzetközi mezőny gyűlt össze. Az egyhetes megmérettetés kitűnően kezdődött a győrieknek, hiszen már a gépátvételt is elsőként teljesítették. Ezt követték előbb a statikus, majd a hét második felében a dinamikus versenyszámok. A győri csapat több kategóriában dobogós helyen végzett, hiszen a hosszú távon is nagy megbízhatóságot igénylő endurance számban második, a motor üzemanyag-fogyasztásának hatékonyságát vizsgáló efficiency számban pedig első pozíciót értek el – ami végül a hatalmas sikernek számító összetettbeli második helyet eredményezte.
„Idén célul tűztük ki, hogy szeretnénk az első háromban végezni, ezt már rögtön az első versenyünkön elértük. Hihetetlenül boldogok vagyunk” – nyilatkozta portálunknak Kapocsi Máté, az Arrabona Racing Team csapatvezetője, aki a siker kulcsaként a bevált fejlesztéseken túl a sok tesztelést és az összeszokott, professzionálissá váló csapatot nevezte meg.
„Tavaly létrehoztunk egy alapjaitól újragondolt versenyautót, amellyel technológiai színvonalban felzárkóztunk az élmezőnyhöz, elsősorban az önhordó monocoque karosszériának köszönhetően. Az idei szezonban ezt a konstrukciót tökéletesítettük számos fejlesztéssel, optimalizációval. Minden erőnkkel azon voltunk, hogy minél jobban ismerjük a saját autónkat, ezért rengeteg tesztet hajtottunk végre, hogy minden körülmény között megtapasztaljuk a jármű viselkedését. Emellett kialakult egy, az autó felkészítésével, paraméterezésével foglalkozó kemény mag, amely hatékonyan tudott együtt dolgozni. Végül ne feledkezzünk meg az erőforrásról sem, hiszen a SZEngine rendkívül megbízható és hatékony erőforrást biztosított számunkra, amely nélkül nem tudtuk volna teljesíteni a feladatokat” – értékelt a csapatvezető.
A csapat a nagyszerű eredmény után sem lazít, a magyar versenyig hátralévő szűk egy hétben tovább folytatják az autó tesztelését és felkészítését. (Fotó: ART)
A Formula Student Austria versenyen elért összetett második hely az Arrabona Racing Team történetének legjobb eredménye (felülmúlva a 2019-es Formula Student East-sikert is), amellyel számos, a Formula Student nemzetközi élmezőnyéhez tartozó csapatot is sikerült maguk mögé utasítaniuk, többek között a német esslingeni Rennstall vagy a valenciai UPV Team gárdáját. Külön kiemelendő, hogy a csapat a jármű mérnöki tervezése kapcsán (Engineering Design Event) bejutott a döntőbe, a négy legjobb közé. A SZEngine számára is jelentős visszaigazolást hozott munkájukról az elmúlt hét, hiszen bebizonyosodott, hogy új, saját fejlesztésű motorjuk nem pusztán képes felvenni a versenyt a licenszelt gyári motorokkal, hanem hatékonyságban felül is tudja múlni azokat, azaz jelentős teljesítmény mellett kevés üzemanyagot fogyaszt.
„Gratulálok a csapatnak a kiemelkedő nemzetközi eredményhez, amivel egyetemünk hírnevét is öregbítették. Büszkék vagyunk a sikerért dolgozó hallgatóinkra, az őket felkészítő oktatókra és mentorokra, valamint köszönjük a szponzorok, kiemelten az Audi Hungaria Zrt. támogatását. Az elért eredmény arról tanúskodik, hogy a Széchenyi István Egyetem felkészült, nemzetközi szinten is versenyképes tudással rendelkező mérnököket képez, ebben erősít meg minket a hallgatói csapataink folyamatosan kiemelkedő teljesítménye. Jó példa erre a SZEnergy Team világcsúcsa Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyén, második helye az önvezető autók franciaországi megmérettetésén, illetve az Arrabona Racing Team és a SZEngine mostani szereplése is” – fogalmazott az eredménnyel kapcsolatban dr. Filep Bálint, a Széchenyi István Egyetem elnöke.
Az intézmény járműfejlesztő csapatai az osztrák siker után sem dőlnek hátra, ugyanis vár rájuk a következő kihívás, a Formula Student East, amelyet hazai pályán, a Hungaroringen rendeznek augusztus 8-tól. Rögtön ezután utaznak tovább Németországba, hogy a világ legrangosabb versenyén, a Formula Student Germany mezőnyében is próbára tegyék járművük képességeit.
Kapcsolódó cikkek
- Az űrbe készül a Széchenyi-egyetem
- Több mint 3200 elsőéves jutott be a Széchenyi Egyetem képzéseire
- Sport coach és HR-stratéga képzések a Széchenyi-egyetemen
- Gyerekek a Széchenyi-egyetem tetején
- Hazánk legifjabb robotépítői a Széchenyi István Egyetemen versenyeztek
- Az önvezető autók nemzetközi versenyén ezüstérmes a Széchenyi-egyetem csapata
- Ipari szimulációs szoftver segítheti az elektromobilitási kutatásokat
- Magyar diákok által fejlesztett önvezető autónak drukkolhatunk Nogaro városában
- Drónkutatás a Széchenyi-egyetemen
- A Széchenyi István Egyetem részvételével alakult meg a Megújuló Energiák Nemzeti Laboratórium
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
Itt a téli gumiabroncsok következő generációja, a Bridgestone Blizzak 6 ENLITEN
A Bridgestone legújabb prémium téli túragumiabroncsa a TÜV SÜD független tesztjein a havas fékezés és a tapadás tekintetében a legjobb minősítést érte el*, nedves úton pedig a legrövidebb féktávolságot biztosítja**. Az új modell a 23-szoros tesztnyertes Bridgestone Blizzak LM005 utódja, a téli gumiabroncs-termékportfolió csúcsmodellje 32 százalékkal jobb futásteljesítményt biztosít, mint az előző generáció***. Az ENLITEN gumiabroncs-technológiával kifejlesztett Bridgestone Blizzak 6 ENLITEN kialakítása megfelel bármely jármű általános teljesítményigényének, valamint az elektromos járművek speciális követelményeinek egyaránt.
A ontinental WinterContact gumiabroncsa nyert a német szakmai magazin tesztjén
Az AUTO BILD, Németország vezető autós magazinja által közzétett legújabb téli gumiabroncsteszt eredményei alapján a Continental WinterContact TS 870 kiemelkedő teljesítménnyel, „példás” minősítéssel és 1,2-es összpontszámmal bizonyult a teszt győztesének. A vizsgálat során 53 európai, amerikai és ázsiai gyártó 205/55 R 16 méretű abroncsát értékelték, a tesztjármű egy Volkswagen Golf volt.
Turbó fokozatra kapcsolt az innovációban az OMODA gyártója, a Chery Group
A Chery Group idei innovációs konferenciáján 1200 kilométeres hatótávolságot biztosító akkumulátort, humanoid robotot és mechanikus kutyát is bemutatott. A társaság a jövőben is folytatja intenzív nemzetközi terjeszkedését, a tervek szerint 2025-ben több mint 60 újabb piacon lehet majd megvásárolni járműveiket. Október 9-én Budapesten, a Millenáris Parkban ünnepélyes keretek között mutatta be az OMODA 5-öt a Chery Group autójának hazai forgalmazója, a Genius Automotive Kft.
Elkészült a kétmilliomodik autó a kecskeméti Mercedes-Benz Gyárban
Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár, októberben legördült a gyártósorról a kétmilliomodik jármű. A jubileumi modell egy tisztán elektromos hajtású, ötüléses EQB.