A Continental digitális megoldást fejlesztett a raktér kiszámításához
A Continental technológiai vállalat mesterséges intelligencia alapú megoldást fejlesztett ki a kamionok, nyerges vontatók és teherautók szabad rakterének kiszámításához. Ezzel a flottamenedzserek okostelefonon keresztül jutnak pontos digitális információhoz arról, hogy mennyi rakományt lehet még felrakni.
Amennyiben az intelligens tachográfból vagy a flottakezelő rendszer interfészéből származó releváns súlyadatokkal együtt használják, a kiszállítási feladatok optimalizálhatók és elkerülhetők a csökkentett rakománnyal történő utak, például a szabad raktér digitális fuvarbörzéken való felkínálásán keresztül. Mindez pedig elősegíti a teljes kapacitáskihasználtsággal történő szállítások növelését.
„A logisztikai ágazat jelenleg komoly kihívásokkal néz szembe. Egyre több árut kell szállítani, egyre kevesebb sofőrrel” – mondja Dr. Ismail Dagli, a Continental okos mobilitás üzleti területének vezetője. „Megoldásunk nemcsak a flottamenedzserek számára nyújt támogatást a szállítási kapacitásaik optimális kihasználásában, annak érdekében, hogy flottáikat hatékonyabbá tegyék, hanem elősegíti az üzemanyag-megtakarítást és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését is, aktívan hozzájárulva a logisztika nagyobb fenntarthatóságához.”
A flottakihasználtság komoly kihívás
A szállítmányozás világában nem ritkák a csak részleges rakománnyal (LTL – „less than a truckload”, kevesebb, mint egy teljes kamionrakomány) vagy akár üres raktérrel megtett utak. A Német Szövetségi Közlekedési Hatóság által évente közzétett hivatalos teherszállítási statisztika szerint a 3,5 tonnát meghaladó haszongépjárművek 2020-ban több mint 150 millió üres utat tettek meg Németországban – és ez a szám még nem is tartalmazza a részleges rakományokat.
A flottamenedzserek úgy tudják ellensúlyozni ezeket az LTL-utakat, ha aktívan keresnek további fuvarmegrendeléseket a jármű kihasználtságának javítása érdekében. Ehhez azonban szükségük van a jármű aktuális pozícióját, a rakomány súlyát és a még rendelkezésre álló rakteret jelző releváns adatokra, amelyek közül az utóbbit valós időben biztosítja az új megoldás.
Gyors és egyszerű: másodpercek alatt felmérhető a szabad rakodóhely
A sofőrök, az árukezelésért felelősök és flottamenedzserek egyaránt könnyedén használhatják a megoldást: a rakomány rögzítése után a sofőr készít egy fényképet okostelefonjával a kamion, nyerges vontató vagy teherautó rakteréről. A fotót ezután feltölti a Continental Cloud felhőbe, ahol a tényleges „gondolkodás” történik, azaz a Continental által kifejlesztett mesterséges intelligencia algoritmus kiszámítja a rendelkezésre álló rakteret. A sofőr okostelefonján manuálisan is szerkesztheti az információkat vagy további adatokat adhat meg, mielőtt feltölti azokat a Secure Cloud-ba. Ezt követően az adatok továbbíthatók a diszpécser szoftverbe. Amennyiben megfelelő a kapcsolat, ez a folyamat mindössze néhány másodpercet vesz csak igénybe. A flottamenedzser ezután optimálisan koordinálhatja a további rakományokat a rendelkezésre álló rakománysúlyra vonatkozó adatok segítségével, amelyeket például az intelligens tachográftól kap a VDO Linken vagy klasszikus telematikai szoftveren keresztül az FMS interfészről.
„Ez azt jelenti, hogy a szállítmány kezelője pontos és megbízható rakományadatokkal rendelkezik a rendszerében – olyan adatokkal, amelyek nem egyszerűen becslésen alapulnak. A fennmaradó hely ezután felkínálható a fuvarpiacokon, vagy belsőleg is elosztható, ami nagyobb flották számára különösen hasznos” – mondja Jörg Lützner, a Continental okos mobilitás üzleti területének innovációért, valamint a raktérkapacitás-felmérő megoldás fejlesztéséért felelős igazgatója. „Technológiai szempontból az általunk használt mesterséges intelligencia a számos vezetést segítő rendszer és autonóm vezetési projekt során szerzett többéves tapasztalatunkon alapul.” A prototípus már a körülbelül kétéves fejlesztési szakasz során is kiváló eredményeket ért el, és a csapat már alig várja, hogy még több adatot gyűjthessen be valódi helyzetek segítségével. „Ez a mesterséges intelligencia használatának előnye. Minden használat során tanul, így mindig csak jobbá és jobbá válik” – mondja Jörg Lützner.
A jövő szolgáltatásalapú megoldásai
A Continental professzionális partnernek tekinti magát ügyfelei számára a flottaüzletágban, és folyamatosan a jövő kihívásait megcélzó jelentőségteljes megoldások fejlesztésén dolgozik. A technológiai vállalat a világ egyik legnagyobb elektronikai, érzékelő- és szoftverbeszállítója a mobilitási ágazatban. Célja, hogy 2030-ra a szolgáltatásalapú digitális megoldások piacvezetőjévé váljon. A raktérkapacitás-felmérő megoldás része ennek az élvonalbeli szolgáltatási portfóliónak, amely támogatást nyújtva kívánja elkísérni a szállítási ágazat ügyfeleit a digitalizáció és a fenntartható logisztika felé vezető úton.
Kapcsolódó cikkek
- Így hozd ki a legtöbbet a telefonodból a fesztiválokon
- Így fog minket segíteni a mesterséges intelligencia a következő 10 évben
- Érkezik az új, strapabíró 5G Cat S53 okostelefon
- A Continental magyarországi munkatársai úttörők a mesterséges intelligencia alapú tudás megszerzésében
- Autonóm mobilitás: a jövő közlekedése rendkívül összetett
- Órák alatt fejleszt önvezető megoldásokat a Continental és az NVIDIA számítógép klasztere
- Már a 100. munkatárs csatlakozott a Continental budapesti MI fejlesztő központjának csapatához
- Bemutatkozik a Samsung Galaxy S20
- Pop-up szelfikamerával is felszerelték az idei első Huawei újdonságot
- Öt kamerával és prémium funkciókkal érkezett meg a Huawei Nova 5T
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hosszú távú, stabil munkahelyekkel találkozhatunk a „Mi a pálya” műszaki pályaválasztó fesztiválon
A Magyar Elektrotechnikai Egyesület (MEE) idén már 9. alkalommal szervezi meg a „Mi a pálya?” műszaki pályaválasztó fesztiválsorozatot, amely eddig országosan már több, mint 60 ezer fiatalnak segített a pályaválasztásban. Az esemény célja változatlanul az, hogy megmutassa a fiataloknak, milyen lehetőségek várnak rájuk a műszaki területeken, ahol stabil és hosszú távú karrier építhető.
Kyndryl IT Readiness Report: a cégvezetők 90%-a bízik az informatikában, de csak 39%-uk felkészült a jövőre
A Kyndryl közzétette a 2024-es Kyndryl Readiness Reportot, amely azt az ellentmondást vizsgálja, hogy míg a vezetők 90%-a úgy gondolja, hogy IT-infrastruktúrája kiváló, csupán 39%-uk érzi magát felkészültnek a jövőbeli kockázatok kezelésére. A jelentés azt is bemutatja, miként segíti az IT-korszerűsítés a vállalatokat versenyelőnyük növelésében, annak ellenére, hogy jelenleg a vállalkozások mindössze 42%-a tapasztal pozitív megtérülést a mesterséges intelligenciába való befektetésekből.
Lengyel nagybefektető lépett be az EIT InnoEnergy-be
Új befektetővel bővült a fenntartható energetikai megoldások fejlesztésében, megvalósításában Európában élen járó EIT InnoEnergy részvényeseinek köre. Az autóipar és a fémipar globálisan jegyzett lengyel nagyvállalata, a Boryszew Group S.A csatlakozása jelentős tőkeinjekciót biztosít a szervezetnek az átfogó energiaipari célkitűzéseik megvalósításához. A partnerséget október 16-án jelentették be az EIT InnoEnergy éves rendezvényén, a The Business Booster-en Barcelonában.
Együttműködési megállapodást kötött a PwC a Debreceni Egyetemmel
A PwC Magyarország ötéves keretszerződést kötött a Debreceni Egyetemmel, melynek értelmében a PwC az elméleti és gyakorlati oktatáson túl közös kutatási projektekkel is hozzájárul a gazdálkodástudományi felsőoktatás fejlesztéséhez.