ART: már kiemelkedik a mezőnyből a Széchenyi István Egyetem hallgatói csapata
Bármi is legyen a hátralévő német futam eredménye, a 2022-es szezont aranybetűkkel fogják bevésni a győri Arrabona Racing Team krónikáskönyvébe. A Széchenyi István Egyetem hallgatói csapata ugyanis azzal, hogy szenzációs teljesítményt produkálva harmadik helyezést ért el a Hungaroringen rendezett Formula Student East versenyen, az ausztriai ezüstérem után megerősítette pozícióját a mezőny elitjében.
Az idei nyáron bravúrt bravúrra halmoznak a Széchenyi István Egyetem hallgatói csapatai. Emlékeztetőül: a SZEnergy Team óriási fölénnyel, világrekord teljesítménnyel nyerte meg Európa legnagyobb energiahatékonysági viadalát, a Shell-Eco Marathont, majd második lett az önvezető járművek versenyén Franciaországban. Hozzájuk csatlakozott az intézmény másik nagy múltú együttese, a 2014-ben alapított, Formula Student-autót fejlesztő Arrabona Racing Team, amely a SZEngine motorfejlesztő csapattal együttműködve története legsikeresebb szezonját futja: két, nagy presztízsű Formula Student-versenyen is a dobogón végzett, az ausztriai ezüstérem után ezúttal az összetettbeli harmadik pozíciót megszerezve a Formula Student Easten, a Hungaroringen.
Az Arrabona Racing Team csapatának egy része. (Fotó: ART)
„Büszkék vagyunk rá, hogy az idei évben dobogó környéki pozíciókért tudunk harcolni. A legjobb csapatokkal is fel tudjuk venni a versenyt, és most már mi is kiemelkedünk a mezőnyből” – fejtette ki portálunknak Kapocsi Máté, az Arrabona Racing Team csapatvezetője, aki hozzátette azt is, a sikerek hatására nem bízzák el magukat, és továbbra is teljes erőbedobással dolgoznak tovább.
„Valóban közel vagyunk a német topcsapatokhoz, de még fejlődnünk kell, hogy minden téren meccselni tudjunk velük. Az eddigi két verseny azt mutatja, jó úton haladunk, és a kitartó munka meghozza gyümölcsét” – jelentette ki szerényen.
Egy Formula Student-versenyen a legnagyobb kihívást az endurance versenyszám jelenti, amely során a csapatoknak 22 kilométert kell teljesíteniük hiba nélkül, a gyorsaság mellett tehát az autó megbízhatósága is fontos. Az ART idei sikereinek kulcsa pontosan ez a szám: az osztrák versenyen a második, a magyar versenyen a harmadik pozícióban zártak ebben a kategóriában, amely önmagában is remek teljesítmény. Igaz, aki követte az élő közvetítést, láthatta, hogy akadt némi izgalom, ugyanis mindössze három körrel a vége előtt a pilótának félre kellett állnia, ám – egy kis tanakodás után – be tudta fejezni a futamot.
Generációk egymás mellett: az ART_02 és az ART_09 jelű autó a Hungaroringen, az Formula Student East versenyen. (Forrás: Arrabona Alumni)
„A hűtési rendszerünkben fellépett némi rendellenesség, de a pilótánk újra tudta indítani az autót, és bár óvatosabban közlekedve, gyengébb köridőkkel, de végül eljutottunk a kockás zászlóig” – számolt be a drámai pillanatokról Solymosi László, a csapat megbízott konstrukciós vezetője, aki aláhúzta: az endurance adja a letöbb pontszámot a végső összesítésnél, így kiesés esetén esélyük sem lett volna a dobogóra.
„Harminckét körön keresztül fej fej mellett haladtunk a stuttgartiakkal. Ha nem ütközünk technikai problémába, előkelőbb helyen is végezhettünk volna, de így is nagyon elégedettek vagyunk” – folytatta a konstrukciós vezető. „Látni kell, hogy ez egy technikai sport, és sokszor nagyon kevésen múlik a siker. A pilótánk jelentős időveszteséggel ugyan, de behozta az autót a célig, ami azt hiszem, a közönség számára is szórakoztató, izgalmas szituációt jelentett” – fogalmazott.
A magyar versenyt követően a Széchenyi István Egyetem csapatai nem pihennek, rögtön utaznak tovább Németországba, Európa legrangosabb Formula Student-megmérettetésére.
Kapcsolódó cikkek
- A jövő mérnökei versenyeztek a Széchenyi-egyetemen
- Történelmi ART-siker
- Az űrbe készül a Széchenyi-egyetem
- Több mint 3200 elsőéves jutott be a Széchenyi Egyetem képzéseire
- Sport coach és HR-stratéga képzések a Széchenyi-egyetemen
- Gyerekek a Széchenyi-egyetem tetején
- Hazánk legifjabb robotépítői a Széchenyi István Egyetemen versenyeztek
- Az önvezető autók nemzetközi versenyén ezüstérmes a Széchenyi-egyetem csapata
- Ipari szimulációs szoftver segítheti az elektromobilitási kutatásokat
- Magyar diákok által fejlesztett önvezető autónak drukkolhatunk Nogaro városában
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A városi autópályák hatása a személyes kapcsolatokra
Egy friss, a Budapesti Corvinus Egyetem részvételével készült nemzetközi kutatás szerint a városi autópályák átlagosan 1-16 százalékkal csökkentik a társas kapcsolatok számát azok között, akik az út két oldalán élnek.
Felhasználói visszajelzések formálják az új MÁV+ appot
Egy héttel ezelőtt, 1500 tesztelő részvételével indult el a MÁV-csoport új mobilalkalmazásának bétatesztje. Az informatikai szakemberek folyamatosan feldolgozzák a beérkező visszajelzéseket, hogy a jövő heti hivatalos bevezetésre a tesztelők által jelzett kisebb hibák már kiküszöbölésre kerüljenek.
Cápák között Győrben
Balogh Péter – vagy ahogy sokan ismerik, Balogh Petya – startupper, angyalbefektető, mentor és a Cápák között című tévéműsor egyik cápája, a Széchenyi István Egyetem Spinoff Extra programjának vendége volt. Az előadó nemcsak saját életútját osztotta meg, hanem értékes tanácsokkal is ellátta azokat a fiatalokat, akik vállalkozás indításán gondolkodnak.
125 millió forint támogatás közösségi médiaszolgáltatóknak
Lezárult a REZSI2025 pályázat második fordulója, melynek keretében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa újabb jelentős összegekről döntött. Az NMHH több ügyben sikeresen működött együtt a cseh hatósággal, miközben három műsorszám korhatár-besorolásával kapcsolatban újabb jelzéseket küldött a megfelelő joghatósággal rendelkező társhatóságoknak.
Az MI szerepe a vállalati csalások előkészítésében és megelőzésében
Magyarországon is mindennapos eszközzé vált a mesterséges intelligencia (MI) a vállalati visszaélések terén – hívja fel a figyelmet az EY egy 50 magyar compliance- és biztonsági vezetővel végzett kutatása. A szakértők szerint a régebben bevált biztonsági intézkedések már nem elegendőek az egyre kifinomultabb támadások ellen. A szervezeteknek intelligens megoldásokra van szükségük, ha el akarják kerülni, hogy áldozattá váljanak.