Folyamatosan nő az elektronikus biztonsági rendszert használó cégek száma
A jelenlegi gazdasági helyzetben mindenki ott spórol, ahol tud – a vagyonbiztonságnál azonban kevés fontosabb kérdés van a cégek számára. De vajon mi a leghatékonyabb megoldás, ami ár-érték arányban is optimális?
Sajnos, nem lenne meglepő, ha a válság küszöbén szaporodna a bűncselekmények száma. Ilyen körülmények közt kiemelten fontos, hogy mind a cégek, mind a magánemberek biztonságban tudhassák az értékeiket.
“Egyre több cégről mondható el, hogy a telephelyein csökkenti az élőerős őrzést, így spórolhatnak a biztonsági őrök fizetésén. A trend mostanság a kültéri védelmi riasztórendszer, valamint a kamerák alkalmazása. A rendszerek telepítése egyszeri beruházás” – árulja el Csalami János biztonságtechnikai szakértő, az Elektronika Vonala vagyonvédelem alapítója. De vajon mi alapozza meg a bizalmat az elektronikus rendszerek használata iránt?
“Lényeges szempont, főleg a mai viszonyok közt, hogy az ilyen rendszerek havidíja nagyságrendekkel alacsonyabb, mint a biztonsági őrök bére. Még a lakosság is előszeretettel veszi igénybe őket, a magáningatlanokban is egyre elterjedtebbnek számítanak” – teszi hozzá a szakértő.
Minden vészhelyzetre fel vannak készülve
A kamerák és érzékelők a nap huszonnégy órájában védik a telephelyeket, és ha ez nem lenne elég, az emberi intelligencia is segíti a működésüket. Ha ugyanis az úgynevezett társfelügyeleti szolgáltatást választják a cégek, akkor riasztás esetén a diszpécser azonnal megkapja a videófelvételeket is.
Ha ezt a csomagot választjuk, minimálisan növekszik a szolgáltatás díja. Cserébe akár 98 százalékos pontossággal is beazonosítható, mi váltotta ki a riasztást. Előfordul ugyanis, hogy a viharos szél, egy elkóborolt állat, sőt, egy esetben például 12 vonuló vadkacsa indította be a vészjelzést.
“A diszpécser ilyenkor azonnal el tudja dönteni, hogy ember okozta-e a jelzést, így minimálisra csökkenthető a felesleges emberi beavatkozás: nem kell járőrt kiküldenünk a helyszínre, ami további költségekkel járna. Így tehát a társfelügyeleti szolgáltatás használata mellett akár spórolhatunk is” – teszi hozzá Csalami János.
A cégeknek akkor sem kell aggódniuk, ha a behatoló elvinné vagy megrongálná a kamerákat: a beérkezett képanyag a távfelügyelőcégnél is tárolásra kerül, így riasztáskor a dispécserek azonnal láthatják a kamerák felvételeit.
Emellett egyre több okoskiegészítő is megjelenik a piacon, amellyel kiegészíthető a biztonsági rendszer. Az épület pedig még tovább védhető a proxykártyás beléptetőrendszer, applikáció vagy videókaputelefon bevezetésével, hogy csak a valóban jogosultak juthassanak be a kapun. Sőt, a biztonsági beállítások akár helységenként is módosíthatók lehetnek.
“Ezek az okosrendszerek hamarosan össze fognak forrni az elektronikus beléptetőeszközökkel, de mint látjuk, már most élvezhetjük az egyes technológiák előnyeit” – zárja Csalami János.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.