A mesterséges intelligencia megtanulja, mi kell nekünk

forrás: Prím Online, 2022. szeptember 9. 12:45

Sokan nem is hinnék, de az interneten elénk kerülő hirdetések egyre nagyobb részéről a mesterséges intelligencia dönt már ma is. A valóság utolérte a sci-fi fantáziavilágát a digitális marketing területén. És ez még csak a kezdet: a technológia őrült tempóban fejlődik és formálja át mind a vásárlók, mind a vállalkozások életét. A magyar vállalkozások élen járnak a technológia alkalmazásában.

A Google év elején bevezetett automatizált gépi tanulásos kampánytípusának, a Performance Maxnak augusztus végén már 39 százalékos részesedése volt a teljes Google Ads-költésekből! Vagyis minden harmadik hirdetésre költött forintot a mesterséges intelligencia felügyelt és menedzselt – állítja a Growww Digital, 500 kelet- és közép-európai e-kereskedői Google hirdetési fiók adatainak elemzése alapján. A magyar vállalkozások az élmezőnyben vannak a technológia bevezetésében: hazánkban a Google költések 49 százalékáról döntött mesterséges intelligencia az év eleje óta!

 

A változást a vásárlók úgy érzékelhetik, hogy egyre több helyen, egyre relevánsabb hirdetésekkel találkoznak internetezés közben. Ugyanis a mesterséges intelligencia által vezérelt Performance Max-kampányok a Google összes eszközén, keresés vagy YouTube-ozás közben, a Gmail használatakor vagy akár cikkek olvasása közben automatikusan megcélozhatja hirdetésekkel a felhasználókat.

 

Ezeket a hirdetéseket a mesterséges intelligencia állítja össze, a hirdetők által megadott adatok, képek, címsorok, leírások, videók alapján. Ezekből az építőkockákból addig „legózik”, amíg napról napra, észrevétlenül megtanulja, hogyan lehet egyre eredményesebb hirdetéseket készíteni. Mindezt emberi beavatkozás nélkül – magyarázza Szabó László online-növekedési szakértő, a Growww Digital alapítója.

 

Az automatizmusnak ez a fajta térnyerése átalakítja a digitális marketinget. Az a hirdető, aki nem használ mesterséges intelligenciát a digitális hirdetésekben, versenyhátrányba kerül. Ugyanis a mesterséges intelligencia már ma is jobb kampánymenedzser, mint az ember. A jobb eredményekről, hatékonyabb kampányokról, végső soron több bevételről mond le az a vállalkozás, amelyik lemarad. Egyre kevesebb emberi beavatkozást igényel a hirdetések beállítása, és bár a mesterséges intelligencia az, ami teljesen nem veszi el, de gyökeresen átalakítja a hirdetési szakértők munkáját is.

 

„A szakértők egyetértenek abban, hogy a mesterséges intelligencia kiegészíti, de nem helyettesíti az emberi kreativitást és stratégiai gondolkodást. Az AI felszabadíthatja az emberek kreatív kapacitását azzal, hogy átveszi a kampánymenedzsment-feladatok jelentős részét. De szakemberre ezután is szükség lesz, csak más szerepben. A stratégiaalkotás és kreativitás felértékelődik a korábbi technikai tudással szemben” – vizionálja Szabó László.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az IFA 2024-en a HONOR, a Qualcomm és a Microsoft újradefiniálta a mobilos AI-t

A HONOR az IFA 2024-en három úttörő mobil AI-megoldást mutatott be: Snapdragon X Elite platformokkal működő AI PC-t, az AI Agentet és az AI Deepfake felismerőt. A bemutatót egy gondolatébresztő panelbeszélgetés kísérte, amelyen részt vett George Zhao, a HONOR vezérigazgatója, Alex Katouzian, a Qualcomm Technologies, Inc. MCX részlegének csoport GM-je és Mark Linton, a Microsoft partnerkészülék-értékesítési alelnöke. Együtt vizsgálták az AI és a Snapdragon technológia összefonódását, és megvitatták, hogy ezek az innovációk hogyan alakítják a mobil AI jövőjét.

2024. szeptember 7. 10:13

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion

2024. augusztus 25. 15:34

Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0

2024. augusztus 14. 10:27

Már több, mint 1,2 milliót lopnak el egy-egy család számlájáról a csalók

2024. augusztus 13. 12:03

Hogyan védhetjük ki a gyakori Booking.com átveréseket?

2024. augusztus 7. 10:33