Van kapcsolat az éghajlatváltozás és az emelkedő energiaszámlák között?
Egyértelmű összefüggést lát a megkérdezett fogyasztók közel 90 százaléka a klímaváltozás és az emelkedő energiaárak között – derül ki a Schneider Electric felméréséből. Sokan tartják fontosnak, hogy olyan otthonban éljenek, mely nettó zéró kibocsátású, vagyis nem bocsát ki annál több üvegházhatású gázt, mint amennyit el is tud nyeli, azonban a megkérdezettek kevesebb mint harmada látja úgy, hogy ilyen ingatlan kialakítására reális esélye is van.
Vonzó a fenntartható életmód a fogyasztók számára és kiemelt prioritásként kezelik az otthoni energiahatékonyságot – többek között ezek a legfontosabb megállapításai a Schneider Electric által készített felmérésnek. Az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat kutatása során a megkérdezettek 86 százaléka gondolta úgy, hogy az éghajlatváltozás az energiaszámlák emelkedéséhez vezet, és az egyéneknek nagyobb szerepet kellene vállalniuk a klímaváltozás megállításában.
A felmérés alapján a válaszadók 72 százaléka kiemelten fontosnak tartja, hogy csökkentse személyes szén-dioxid-kibocsátását, a megkérdezettek több mint fele, 55 százaléka pedig kifejezetten prioritásnak tekinti, hogy nettó zéró kibocsátású legyen az otthona. Azonban mindössze 31 százalékuk látja úgy, hogy reális esélye van arra, hogy ezeket el is érje. Szintén 55 százalék azok aránya, akik szerint a magánszemélyeknek fontos szerepük van a klímaváltozás elleni küzdelemben.
A felmérésben a válaszadók 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az intelligens otthoni technológiák segítenek fenntarthatóbbá tenni az otthonát, 54 százalékuk pedig azt várja, hogy új otthonát vagy lakását intelligens eszközökkel szereljék fel. Ez az eredmény 13%-os növekedést jelent a korábbi, 2020-as kutatáshoz képest.
A felmérésből kiderült az is, hogy a megkérdezettek átlagosan közel 2000 eurót hajlandóak költeni a következő 12 hónapban otthonuk energiahatékonyságának javítására. Azok körében, akik viszont már rendelkeznek okosotthon berendezésekkel és megtapasztalták, hogy milyen előnyökkel járnak, jóval nagyobb a költési hajlandóság, ők akár 2600 eurónál többet is fordítanának erre a célra a következő egy évben.
"Az energiaárak emelkedésével és a minden eddiginél magasabb megélhetési költségekkel, valamint az egyre több eszközzel és elektromos járművel az utakon, az otthoni energiagazdálkodás ma az egyik legnagyobb figyelmet igénylő terület a fogyasztók, az ingatlanfejlesztők, a vállalkozások és a kormányok számára világszerte. Felmérésünk adatai azt mutatják, hogy sokan szeretnének változtatni, de pesszimisták azzal kapcsolatban, hogy milyen változást érhetnek el. A jövő azonban valóban a mi kezünkben van, mivel a modern otthoni energiagazdálkodási technológiák segítségével fenntarthatóbbá tudjuk tenni a lakásokat. A változás legnagyobb akadálya jelenleg a gondolkodásmódunk. Olyan pszichológiai akadályokat hoztunk létre, amelyek azt eredményezik, hogy kibújunk a cselekvés felelőssége alól. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy az energiafogyasztást csökkentő intelligens digitális megoldások alkalmazásával, a fosszilis tüzelőanyagok tiszta villamos energiával történő helyettesítésével egyénenként is hozzájárulhatunk az egészségesebb bolygóért folytatott globális harcunk sikeréhez. Ráadásul úgy tehetünk jót a környezetünkért, hogy közben a kényelmünket sem kockáztatjuk" – mondta el a jelentés elkészítését szakértőként segítő Jaap Ham, az Eindhoveni Műszaki Egyetem Ipari Mérnöki és Innovációs Tudományok tanszékének docense.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint másfélmillió eurós beruházás a Schneider Electricnél
- Új vezetővel folytatja az MG Zala
- Okosgyárat épít Dunavecsén a Schneider Electric
- Több mint egymillió embernek vitt zöld áramot a Schneider Electric
- Zöld megoldásokkal segíti az afrikai áramellátást a Schneider Electric
- Harmadszor is a beszállítói toplista élén a Schneider Electric Európában
- A magyarok negyede már fenntarthatóan működő szálláshelyet keres
- Okos rendszerekkel tizedére eshet az energiafelhasználás
- 200 ezer forint értékű plusz juttatást kapnak a Schneider Electric dolgozói
- Összefognak a nagyágyúk a bolygónkért
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.