Megpályázható rádiós frekvenciákról döntött a Médiatanács
Helyi vételkörzetű rádiós frekvenciákat pályáztat, valamint jogsértést tárt fel két médiaszolgáltató esetében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa.
A testület véglegesítette a Békéscsaba 98,4 MHz és a Szombathely 97,7 MHz helyi vételkörzetű rádiós frekvenciák pályázati felhívásait, mivel a jelenleg üzemelő rádiók hatósági szerződései a jövő nyáron lejárnak.
A pályázati felhívások 2022. október 21-től érhetők el az NMHH honlapján.
Az egyedüli pályázó Mária Rádió Frekvencia Kft.-t hirdette nyertesnek a Médiatanács a Várpalota 90,0 MHz frekvencia használatára indított pályázati eljárásban.
Nem teljesített vállalásokért és burkolt reklámért bírságolt a Médiatanács
A TV Szentendre július 4. és 10. közötti adásmenetének két műsorszámában is jogsértést tárt fel a hatóság Médiatanácsa. Az „Élet-receptek” és „Creative chef” című műsorokban több alkalommal is burkolt hirdetések szerepeltek, melyekben a reklámokra jellemző módon részletesen ismertették a termékek nevét, forgalmazóját és a rendelési információkat, ezzel elősegítve, buzdítva a nézőket, hogy a bemutatott termékeket megvásárolják. A Médiatanács ezért a mulasztásért bírságot rótt ki a tévécsatorna szolgáltatójára.
A testület a Rádió Most Kaposvár adását is vizsgálta. Az eljárás során kiderült, hogy a médiaszolgáltató 2022. június 4-én sugárzott műsorában nem teljesítette a szöveg teljes műsoridőhöz viszonyított napi arányára vonatkozó szerződéses vállalását, valamint nem tett eleget a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsorszámok napi arányára vonatkozó vállalásának sem. A testület ebben az esetben is bírság kiszabásáról döntött.
Kapcsolódó cikkek
- Körzeti rádió szerződéses kötelezettségeinek teljesítését vizsgálta a Médiatanács
- Médiatanács: sikeres volt a Tilos Kulturális Alapítvány pályázata
- A Médiatanács pályázati nyilvántartásba vette a Tilos Kulturális Alapítványt
- Helyi és körzeti rádiók műsorrendjét vizsgálta a Médiatanács
- Erőszakos mese miatt bírságolta meg a közrádiót a Médiatanács
- Több mint 210 millió forint támogatás közösségi médiaszolgáltatóknak és helyi, körzeti tévéknek
- Közel 145 millió forint közösségi rádiók és televíziók üzemeltetési költségeire
- Még mindig a hagyományos rádiózás dominál
- Egyre több új, magyar terméket népszerűsítő reklám készül
- Kirekesztő megjegyzések miatt rótt ki bírságot a Rádió 1-re az NMHH
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.