Ilyen a jövő IT-tanácsadócége
Világszerte egyre népszerűbbek a kompetenciaalapú IT-szolgáltató- és tanácsadócégek, melyek komplexebb termékportfólióval rendelkeznek, mint a hagyományos modellek alapján működő társaik. Az újragondolt szolgáltatásmodulok olyan megoldásokat vegyítenek, amelyekkel például a régi IT platformok integrálhatóvá válhatnak. A dobozos megoldásokból és a nyílt forráskódú technológia ötvözetéből pedig létrejött egy úgynevezett mozaikfejlesztési modell. Ennek köszönhetően teljeskörűen kiszolgálhatóvá váltak a legtöbb iparág nagyvállalati szereplőjének megváltozott és új igényei.
A Covid-19 világjárvány kitörése óta a távmunka elterjedése és normává válása, illetve az értékláncok megszakadása miatt egyre nagyobb lett az igény az olyan digitális megoldásokra, amelyek hatékonyabbá teszik a nagyvállalatok működését. A korábban megszokott normál működési folyamatokat is át kellett gondolni, illetve a multinacionális nagyvállalatoknál működő, gyakran elavultnak számító régi informatikai rendszerek modernizálásának is elérkezett az ideje. Egyre több informatikai szolgáltató vállalkozás kezdte el átstrukturálni nagyvállalatoknak ajánlott szolgáltatásportfólióját, így jöttek létre a kompetenciaalapú IT-szolgáltató- és tanácsadócégek. Ezek a vállalatok az ügyfelek fájdalompontjait keresik és konzultatív tanácsadás keretében mérik fel, milyen fő problémákkal küzdenek az iparági szereplők.
Mitől kompetenciaalapú egy IT-szolgáltató?
A kompetenciaalapú cégek képesek kreatívan és rugalmasan kezelni a folyamatosan változó piaci követelményeket úgy, hogy közben szem előtt tartják az egyéni felhasználói kéréseket, másfelől koncentrálnak azokra a jövőbeni trendekre is, amelyek kapcsolódnak a modern technológiákhoz, például a pénzügyi terület előre definiált folyamatainak automatizálásához és optimalizálásához, vagy akár az Ipar4.0-ban rejlő lehetőségekhez is. Az ilyen cégek mindig a legcélratörőbb megoldást javasolják az ügyfeleknek, legyen az dobozos megoldás vagy egyedi fejlesztés.
Magyarországon is megjelentek a kompetenciaalapú szolgáltatások
„A hozzánk hasonló vállalatok már a felmérési fázis során kiaknázzák a kiterjesztett, kompetenciaalapú szolgáltatás-portfóliójukat, az iparági tapasztalataikat, illetve figyelembe veszik a megtérülési rátát és azt is, hogy a bevezetett terméket a teljes életciklus alatt milyen hatékonyan lehet majd használni” – mondta el Korcsok Katalin, a német gyökerű, jelenleg 8 országban működő Qualysoft Csoport magyarországi irodájának értékesítési és üzletfejlesztési igazgatója. A Qualysoft az egyszerűség kedvéért létrehozott egy mozaikszót: CBIT-vállalatként (competence based IT – kompetenciaalapú informatikai tanácsadó) definiálják magukat.
A szakember szerint a CBIT-vállalatok általában véve rendkívül hatékonyan képesek kiszolgálni a digitális transzformációs törekvéseket, amellett, hogy a nagyvállalati ügyfelek tetszőleges IT igényét is alkalmasak kielégíteni. A Qualysoft például képes a heterogén technológiára épülő rendszereket különféle platformok segítségével integrálni. Emellett a dobozos Microsoft termékek köré akár nyílt forráskódú komponensek segítségével is fel tudják építeni a speciális igényeknek megfelelő megoldásokat. A dobozos termékek és a nyílt forráskód együttes használatát hibrid-, vagy mozaikfejlesztésnek is nevezik.
Mitől CBIT-vállalat a Qualysoft?
„A pandémia során a távmunka támogatásához, mostanában pedig a biztonsági és felhőalapú megoldásokhoz kérnek segítséget az ügyfelek. A távmunkát például a Microsoft Azure felhőalapú kollaborációs eszközeinek segítségével támogattuk. A járvány hatására pedig kidolgoztunk egy keretrendszert, amellyel a vállalati erőforráskezelő, ügyfélkezelő és business intelligence platformokat tudjuk hatékonyan kezelni. Mindezek is részét képezik a Kompetencia Alapú IT-nek (CBIT), de a legalsó szinten helyezkednek el, egyfajta alappillérekként” – mondta el Korcsok Katalin.
A szakember szerint a vezető IT-szolgáltatók a fentiek mellett megerősítették a kapcsolódó szolgáltatásaikat is, mint például a szolgáltatásfolytonosság biztosítását (BCP - Business Continuity Plan), melyeket az újgenerációs IT megoldások nagyon hatékonyan képesek támogatni, mint például a DevOps technológiák / metodológia, (vagy azon belül például az IaC – infrastructure as code megoldások) amely területeken a Qualysoft kiemelkedő szereplő.
Kapcsolódó cikkek
- Többmilllió forintos összdíjazással indul innovációs verseny fiatal IT fejlesztőknek
- Budapestre figyelt a nemzetközi IT világ
- A hazai cégek többsége az informatikai fejlesztéseken is spórolna az energiaszámlára
- Akár 100 millió forintos bevételkiesést is okozhat egy vállalatnál az IT munkaerő hiánya
- Rendszerváltozások: az átláthatatlan vállalati informatika az innovációt is megöli
- Új lendületet kap az informatikatanárok továbbképzése
- Az informatikusok elárulták, mi tartaná itthon őket
- Jól szerepeltek a magyar diákok a juniorok informatikai diákolimpiáján
- Kipróbálható a legendás kibernetikai készlet a Kutatók éjszakáján
- Az energiakrízis ellenére ragaszkodnak a home office-hoz a munkavállalók
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.