Mobilapp segíti a kamionosokat a Swiss Krono-nál
Nem vesztegelnek hosszú sorokban a kamionok a Swiss Krono telephelyeinél mióta a svájci székhelyű faipari vállalat egy időzítési-applikációt fejlesztett ki, hogy véget vessen az áruszállítás során kialakuló dugóknak. A cég sofőrjei indulás előtt okostelefonjaikkal tudnak idősávot foglalni maguknak a berakodáshoz. Az SAP Business Technology Platform-on fejlesztett mobilalkalmazás egyszerűen használható és a cég munkavállalói által beszélt minden nyelven – többek között magyarul is elérhető.
A luzerni székhelyű Swiss Krono cégcsoport több mint ötven éve állít elő faipari termékeket. A vállalat nyolc országban összesen tíz telephellyel rendelkezik, Magyarországon is jelen van, összesen mintegy ötezer embert foglalkoztat.
Egy-egy Swiss Krono-gyár felé naponta 150-200 félpótkocsis vagy pótkocsis rönkszállító teherautó közlekedik, általában négyméteres fatörzseket szállítva. A fuvarozók többsége kora reggel az erdőben kezd, és a közelmúltig délelőtt 10 és 12 óra között már mindannyian a bejáratnál várakoztak. Gyakran előfordult, hogy egyszerre annyian hajtottak az egyes üzemekhez, hogy a feltorlódott sor már a bekötőutakon vesztegelt, többen az autópályán parkoltak. Ezzel párhuzamosan a Swiss Krono folyamatosan növekedett, emiatt egyre kevesebb lett a parkoló- és tárolóhely a fát az üzemekbe szállító teherautók számára. A vezetők egy egységes intelligens megoldást szerettek volna találni a sofőrök számára, amivel jelentősen csökkenthetik a felesleges állással töltött időt.
Az SAP-tól érkezett a segítség
Itt került képbe az SAP – vele a Swiss Krono már kapcsolatban volt, a vállalat néhány éve úgy döntött, hogy az SAP S/4HANA irányába mozdul el, amikor vállalatirányítási rendszert kerestek. A cég a zöldmezős megközelítést választotta, ennek során nem csak az adataikat migrálták az új platformra, hanem alaposabban is megvizsgáltak minden folyamatot, illetve néhányat újra is terveztek.
A megoldást jelentő alkalmazást és a hozzá tartozó portált az SAP felhőszolgáltatásaival hozták létre az SAP Business Technology Platform (BTP) és a különösen könnyen használható SAP Fiori felhasználói felület segítségével. Ennek az volt az előnye, hogy az integráció rendkívül egyszerű volt, hiszen nem kellett hozzá harmadik féltől származó megoldást használni.
A BTP részét képező SAP Customer Data Cloud használatával a szállítmányozók maguk intézhetik az adminisztrációt. A Swiss Krono által kidolgozott rendszer elérhető a cég által használt nyelveken, tehát angolul, németül, olaszul, franciául, lengyelül, oroszul, ukránul, csehül és magyarul is. A Swiss Krono az egyik első cég, amely ilyen megoldást kínál a sofőrök számára; az appal a felhasználók csatlakoznak a Swiss Krono SAP rendszeréhez, ahol láthatnak minden szükséges információt, például a szállítólevelek számát, és a berakodásra fenntartott félórás idősávok közül is itt választhatnak.
Amikor a teherautók a helyszínre érnek elkezdődik a begyűjtési folyamat, a járműveket az érkezéskor és az induláskor is lemérik, illetve mintát is vesznek a fa víztartalmának megállapítására, mivel az elszámolás a teljesen száraz fa értéke alapján történik. Az időablak-alkalmazáson kívül a Swiss Krono egy beszállítói portált is kifejlesztett, ahol az érintettek láthatják az összes szállítást, a fa értékelését és a kapott árat is. A kvótaszerződéseknél az is szerepel, hogy hány köbméter faanyagot kell még szállítani.
„Az ilyen fejlesztésekből nagyon jól látszik, hogy az egyedi problémákra is megoldást nyújthat az SAP Business Technology Platform. Az ügyfeleink gyakran találnak már létező alkalmazást egy-egy feladatra a platformon keresztül, és persze sok olyan speciális helyzet is felmerül, amikor csak a személyre szabott fejlesztés jöhet szóba. Szinte nincs olyan igény az ügyfelek részéről, amit ne tudnánk a technológia segítségével kiszolgálni. Még mindig nagyon sok vállalatot érint Magyarországon is az S/4HANA rendszerünkre való átállás, nekik kifejezetten ajánljuk, hogy mielőbb ismerkedjenek meg a BTP-ben rejlő lehetőségekkel, hiszen a standardizálás mellett egészen biztosan szükség lesz a platform nyújtotta egyedi fejlesztésekre is” – mondta el Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.
Az applikáció beépítése az SAP rendszerbe nem volt különösebben nehéz, annak ellenére sem, hogy a Swiss Krono volt az egyik első vásárló, aki a rendszert ebben a formában licenszelte és használta. A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy az eredetileg B2B platformnak tervezett Customer Data Cloud mögötti felhasználói adminisztrációt át kellett alakítani úgy, hogy kapcsolódási pont legyen a szállítmányozó cég és a sofőrök között.
A tervezéstől a megvalósításig nagyjából egy év telt el, de a munkát a pandémia is lassította. A fejlesztés 2021 októberében indult Lengyelországban, az alkalmazást most Németországban és Svájcban is bevezetik, 2023-ban pedig Franciaország és az Egyesült Államok kerülnek sorra. A jövőben a Swiss Krono szeretné még jobban kihasználni a Customer Data Cloudban rejlő lehetőségeket, jelenleg egy ügyfélportált építenek, amelyen partnereik leadhatják rendeléseiket, ellenőrizhetik a rendelés állapotát, és megtekinthetik a készletszinteket.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint 15 ezren töltötték már le a Kerékpárosbarát alkalmazást
- A Dell Technologies és a Red Hat kiterjeszti stratégiai együttműködését
- Nemzeti szuverenitás már a felhőben is
- A Premier League az Oracle felhőjébe helyezi át a mérkőzésekről készült videók hatalmas tárházát
- Megalakult a virtuális Kyndryl Ipari Tanszék az Óbudai Egyetemen
- Mesterséges intelligencia elemzi az alkalmazottakat az SAP HR szoftverében
- Így parkolhat 150 helyen 1000 munkavállaló
- SAP kutatás: a magyar kkv-k használják ki leginkább a felhőt a régiónkban
- Együttműködik a TIER és a Lazarillo
- Rágyorsít a digitális átalakulásra a Porsche
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.