Hírportálok, bulvárlapok és női magazinok az elmúlt negyedév legnépszerűbb magyar weboldalai
A hír- és magazinoldalak mellett egy receptgyűjtő portál is szerepel a tíz legnépszerűbb magyar weboldal között – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) online médiumok olvasottságát vizsgáló friss elemzéséből. A Médiatanács bírságot rótt ki a Pesti TV, valamint két helyi rádió műsorszolgáltatójára.
Az online médiapiac fogyasztási adatai jóval könnyebben mérhetőek, mint a hagyományos felületek. Az NMHH Műsorfigyelő és- Elemző Igazgatósága a Digitális Közönségmérési Tanács adatai alapján készített friss elemzést a magyar internetes tartalomfogyasztási szokások alakulásáról. A felmérés a magyarországi online médiumok 15 év feletti lakosság PC-n, mobiltelefonon és tableten történő online tartalomfogyasztását vizsgálta.
A kutatás eredményei szerint a 15 év felettiek több mint 77 százaléka használja az internetet. A magyar tartalmak közül legnagyobb arányban a hír- és magazinoldalakat fogyasztják, de a közhasznú információs felületek és az e-kereskedelmet bonyolító oldalak látogatottsága is magas.
Az elmúlt negyedév tíz leglátogatottabb magyar oldalai között a hírportálok és bulvár médiumok vezetnek: a 24.hu, az Index.hu, a Blikk.hu és az Origo.hu. Ezután a női magazinok következnek: a Femina.hu és az Nlc.hu. Szintén sokan kedvelik a színes híreket, bulvár tartalmakat közlő Borsonline.hu-t és Ripost.hu-t. Az első tízbe egytelen gazdasági médiumként a Portfolio.hu került be, míg a gasztronómiai témákat a Mindmegette.hu receptoldal képviseli a listán.
Nemek szerint is eltér a tíz legnépszerűbb weboldal látogatottsága: míg a férfiak körében a 24.hu, az Index.hu és az Origo.hu a három dobogós, addig a nőknél a Blikk.hu a Femina.hu és a 24.hu vezet. A részletes elemzés a Hatóság honlapján tekinthető meg.
Bírság a Pesti TV-nek és két vidéki rádiócsatornának
Bejelentés alapján indított vizsgálatot a Hatóság a Pesti TV tavaly december 22-én sugárzott műsora ellen. A bejelentő a Pesti Galeri című, valamint a www.pestitv.pestisracok.hu állandó megnevezésű lekérhető médiaszolgáltatáson elérhető „Gulyás Márton és a Partizán Magyarországra is elhozta a transznemű karácsonyt (Pesti galeri!) címmel közzétett azonos tartalmú műsorszámot kifogásolta.
A testület az emberi méltóság megsértése és a kirekesztésre alkalmas tartalom közzététele szempontjából is vizsgálta a műsorban elhangzottakat. A vizsgálat megállapította, hogy a kérdéses tartalom mindkét szempontból jogsértő volt, ezért a testület összesen 400 ezer forint bírságot szabott ki a Pesti TV médiaszolgáltatójára. Bár a Pesti TV médiaszolgáltatásként július 10-én megszűnt, a kifogásolt tartalom a pestisracok.hu állandó megnevezésű lekérhető médiaszolgáltatáson azóta is elérhető. A bírságon felül a médiaszolgáltatót a jogsértésről tájékoztató közlemény közzételére is kötelezte a Médiatanács.
A grémium megállapította, hogy a székesfehérvári Alfa Rádió, valamint az Egerszeg Rádió nem teljesítette – többek között – a szöveges tartalomra, a helyi közélettel foglalkozó, valamint a közszolgálati célokat szolgáló műsorok arányára tett vállalását. Az Alfa Rádió médiaszolgáltatója emellett a megrendelő megnevezése nélkül tett közzé társadalmi célú reklámokat. A Méditanács mindkét médiaszolgáltatót megbírságolta.
Kapcsolódó cikkek
- Megpályázható rádiós frekvenciákról döntött a Médiatanács
- Digipedia: tudástárral segíti az online tér biztonságos és tudatos használatát az NMHH
- Mesterséges intelligencia: mi használjuk és mi szabunk határt neki
- A valóságshow-k valóságát tanulmányozta az NMHH új kiadványa
- Fenntartható lesz-e a metaverzum?
- Körzeti rádió szerződéses kötelezettségeinek teljesítését vizsgálta a Médiatanács
- Rohamosan terjednek a gyermekeket veszélyeztető online kihívások
- A végtelen tanterem: online tanulás mindenkinek
- Médiatanács: sikeres volt a Tilos Kulturális Alapítvány pályázata
- A Médiatanács pályázati nyilvántartásba vette a Tilos Kulturális Alapítványt
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.